Advertentie:

Hansie

peulvruchten

Recommended Posts

Hey,

 

Daar mij het toch iets te duur uitkomt dagelijks bij de vleet kip te verorberen ben ik op zoek naar hoogwaardige en goedkopere eiwitbronnen. Een overdaad aan zuivel is het toch niet helemaal voor mij dus zo lijken peulvruchten wel wat.  Weet er iemand of dat 3 x per week bijvoorbeeld kidneybonen (rode bonen) eten bevorderlijk is voor de gezondheid ? Er zou een stofje in zitten lectines, die volgens enkele bronnen , niet zo geweldig zijn voor de darmwand. Ook wordt er geopperd dat peulvruchten niet de meest complete eiwittten bevat maar toch een goede aanvulling kunnen zijn. In ieder geval zou men risico lopen met ze dagelijks te eten ?

 

Sportieve groeten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Nee joh, je loopt geen risico. Maar er zit wel degelijk een verschil tussen dierlijke eiwitten (ei, zuivel, vlees, vis) en plantaardige eiwitten. 

 

Ze bestaan uit verschillende aminozuurketens en dat maakt het verschil. 

 

Mijn advies zou zijn: eet gewoon alle eiwitbronnen die jij lekker vind. Het moet geen klus zijn om te eten... Het moet ook nog lekker zijn!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik eet elke dag een mengeling van bonen vermengd in men groentenmix. Nog nooit problemen mee gehad. Zoek ook eens op 'second meal effect'. Daar zijn bonen sterk in.

Wanneer je ze gaat combineren met noten heb je alle essentiele aminozuren.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Berichten

    • Wat mij hielp (helpt) is boksen met gewichten, afwisselen met 1kg en 2 kg. Rondjes van 2 min... maximale verbranding (bij mij tenminste). En mooi strak ook...
    • Zoals allemaal gezegd hierboven: Zomaar een kuur beginnen (zeker in pilvorm alleen) is pure stommiteit.    Sorry, ik heb geen filter Het is gewoon echt dom geweest, maar dat is nu te laat. Ook van die "gains" die je had, is nu niets meer over, en anders ga je het nog verliezen. Dat is de realiteit.   Het goede advies is al gegeven: Kcal omlaag, dan zal je zien dat je afvalt in vetpercentage. Die fase kan best een half jaar duren, bij mij duurt cutten ook lang. Dat is nou eenmaal hoe mijn lichaam werkt.   Een harde workout tot zwetends toe, dat zegt ons ook eigenlijk niets. Het zegt jouzelf ook niets. Het zegt je pas iets als je letterlijk teveel pijn in je armen, borst of whatever hebt om je om te kleden bij de gym. Of dat je de leuning van de trap NODIG hebt om uberhaupt beneden te komen na legday. DAN heb je hard getraind.   Maar terugkomend op het buikje wegtrainen: Kcal omlaag met 300, dan een week dat aantal kcal eten. (Niet teveel in koolhydraten droppen, daar wordt je loom en moe van. Op koolhydraten draaien je spieren EN hersenen!) Dan na die week pas weer op de weegschaal... ben je iets kwijt? Dan is 300kcal zat. Niks kwijt? Dan nog iets minder eten. Dan drop je nog eens 150 kcal zeg maar.   Etc. Etc.   En nogmaals; anabolica verbranden GEEN vet. Daar zijn ze gewoonweg niet voor!  
    • Welkom en veel plezier gewenst met je terugkeer naar het ijzer.  Neem je tijd en enjoy.
  • Sponsors