Advertentie:

Sign in to follow this  
Guest Hansie

peulvruchten

Recommended Posts

Guest Hansie

Hey,

Daar mij het toch iets te duur uitkomt dagelijks bij de vleet kip te verorberen ben ik op zoek naar hoogwaardige en goedkopere eiwitbronnen. Een overdaad aan zuivel is het toch niet helemaal voor mij dus zo lijken peulvruchten wel wat.  Weet er iemand of dat 3 x per week bijvoorbeeld kidneybonen (rode bonen) eten bevorderlijk is voor de gezondheid ? Er zou een stofje in zitten lectines, die volgens enkele bronnen , niet zo geweldig zijn voor de darmwand. Ook wordt er geopperd dat peulvruchten niet de meest complete eiwittten bevat maar toch een goede aanvulling kunnen zijn. In ieder geval zou men risico lopen met ze dagelijks te eten ?

Sportieve groeten.

Advertentie:

Nee joh, je loopt geen risico. Maar er zit wel degelijk een verschil tussen dierlijke eiwitten (ei, zuivel, vlees, vis) en plantaardige eiwitten. 

Ze bestaan uit verschillende aminozuurketens en dat maakt het verschil. 

Mijn advies zou zijn: eet gewoon alle eiwitbronnen die jij lekker vind. Het moet geen klus zijn om te eten... Het moet ook nog lekker zijn!

Ik eet elke dag een mengeling van bonen vermengd in men groentenmix. Nog nooit problemen mee gehad. Zoek ook eens op 'second meal effect'. Daar zijn bonen sterk in.

Wanneer je ze gaat combineren met noten heb je alle essentiele aminozuren.