Advertentie:

Sign in to follow this  

Domweg loggen.

Recommended Posts

Soms is het beter om te doen dan te denken, beter om te bewegen dan te lezen, verstandiger om te beginnen dan te dromen. 

Ik zal mij later netjes voorstellen, maar voor nu is het van belang om ook echt aan de slag te gaan zodat ik gezonder ga leven en flink wat kilo's vet ga weg sporten. Ik heb een lange weg te gaan en wil eerst gewoon loggen zonder ingewikkeld te doen met alles. 

Ik moet ergens beginnen en dat doe ik hier door een logboek bij te gaan houden. 

Groet, Avatar 

Advertentie:

Gewicht, 100 kilo op 30% +/-

2900 - 500 = 2400 kcal +/-

5 maaltijden a 500 kcal  +/-

30g E / 56g K / 20g V +/-

Af en toe Whey na SL

Verder geen Sups.

Fietsen  (vervoer) 01:00 3x p/w di, do, za

Sl Pyramide A-B 3x p/w.  ma, wo, vr.

Wandelen (rustig)  0:30 7x p/w  

Bloedonderzoek (vitaminen, lever, etc) prima. 

Slaap/waak ritme, extreem slecht. 

Geen alcohol, wel roken (nog). 

Conditie/kracht, zeer zwak.

Streefdoel gewichtverlies: Eerste weken (10 weken) 1kg per week daarna tussen 0,5 en 1. 

Doel in aflopende prioriteit: Ritme, voeding, SL, fietsen, wandelen.

Uitgebreid les gehad van een PT voor SL (houding/vorm).

Zwakke punten: Snel shin splints, APT, zwakke core. 

Positieve punten: Realistisch en gemotiveerd.

Edited by Avatar

1 uur geleden zei Avatar:

Gewicht, 100 kilo op 30% +/-

2900 - 500 = 2400 kcal +/-

5 maaltijden a 500 kcal  +/-

30g E / 56g K / 20g V +/-

Af en toe Whey na SL

Verder geen Sups.

Fietsen  (vervoer) 01:00 3x p/w di, do, za

Sl Pyramide A-B 3x p/w.  ma, wo, vr.

Wandelen (rustig)  0:30 7x p/w  

Bloedonderzoek (vitaminen, lever, etc) prima. 

Slaap/waak ritme, extreem slecht. 

Geen alcohol, wel roken (nog). 

Conditie/kracht, zeer zwak.

Streefdoel gewichtverlies: Eerste weken (10 weken) 1kg per week daarna tussen 0,5 en 1. 

Doel in aflopende prioriteit: Ritme, voeding, SL, fietsen, wandelen.

Uitgebreid les gehad van een PT voor SL (houding/vorm).

Zwakke punten: Snel shin splints, APT, zwakke core. 

Positieve punten: Realistisch en gemotiveerd.

Succes met je streefdoel! Motivatie is het belangrijkste de rest zal dan vanzelf volgen! 

• Like 1

Inmiddels een week er op zitten en vandaag vernam ik dat de spieren uitgeput zijn, het wandelen ging redelijk maar moest rustig aan doen ivm klachten. Het fietsen was dit keer echt veel zwaarder maar ben ook een stuk sneller gegaan, daarbij heb ik ook slechts een simpele damesfiets die totaal niet geschikt is en wat mankementen heeft (versnelling niet 100%, banden lopen snel leeg, geen kettingkast, loodzwaar, kleine bochel in het achterwiel en etc. Maar op een oude fiets moet je het leren). Ik vernam nu ook dat de spierpijn van vandaag parten speelde en bij het afstappen stonden mijn spieren als veren op spanning, mijn billen en benen hebben het zwaar te voortduren nu. Tijdens het fietsen lukt het nog net om een beetje te praten, maar af en toe ook niet meer en is het zuchten en snakken naar adem. Voeding zit ik vandaag totaal onder alles wat het moet zijn maar voor deze week maakt dat nog niet veel uit, ik kan niet direct alles perfect doen. 

Fietsen: 12.72 km / 41:53 tijd / 18.2 gemiddeld. 

Wandelen: 3.17 km / 40:52 tijd / 4.7 gemiddeld.

Gisteren voor de vorm: 

Sq: 12x00 12x10 12x20

Bp: 12x20 12x30 12x40

Bor: 12x20 12x30 12x40

Wandelen: 6.41 / 1:07:46 / 5.7

Eer gisteren>

Fietsen 14.15 / 50:16 / 16.9

Wandelen 6.15 / 1:02:45 / 5.9 

Edited by Avatar

Ik ontkom er niet aan om de training van vandaag over te slaan en op te schuiven naar morgen, de afgelopen week (iets meer dan een week) bij elkaar heeft nu zijn gevolgen en moet gewoon rust nemen. Dit was al bij het opstaan met moeite door huis heen en echt soepel is het nog steeds niet.   Ik wandel wel even rustig naar de winkel op en neer maar veel meer ga ik vandaag niet doen, morgen weer een frisse nieuwe dag voor Sl en dan zondag maar weer fietsen. 

En ik zal vandaag of morgen eens een degelijk voedingsschema opstellen, dat zou goed voor mij zijn. 

Edit: Toch nog even iets meer dan een half uur gelopen. 

Edited by Avatar

Intens vast end lang geslapen afgelopen nacht, blijkbaar heeft de uitputtingsslag mij erg goed gedaan als het op slaap aankomt. Ik ben dan ook zeer blij dat ik degelijk geslapen heb (ondanks veel te lang) en merk dat mijn lichaam vandaag iets fitter is. Des al niet te min ben ik nog steeds beurs en lichamelijk uitgeput. Nog steeds relatief veel spierpijn in de benen en branderig gevoel. 

Ondertussen lees ik mij wat meer in over voeding en begrijp steeds beter hoe dat werkt, interessante artikelen gevonden over eiwitopname en een schaal van hoe snel eiwitten worden opgenomen. Ook wat onderzoek gedaan naar koolhydraten ivm sporten en waarom je wel of niet koolhydraten moet nemen op x tijden. Ik ben er nog net helemaal over uit, want ik kan nu wel een schema maken op basis van mijn calorie inname wat ik ongeveer moet hebben en dus de eiwitten, koolhydraten en vetten netje's verspreid over de maaltijden. Nu moet ik mij wel beter verdiepen in de ochtend maaltijd (deze is dus pak en beet 1,5 uur voor het sporten) en de middag maaltijd (12:00). Ik zou extra koolhydraten moeten hebben bij het ontwaken en snelle eiwitten, maar ik moet ook voldoende koolhydraten hebben voor tijdens het sporten en snelle eiwitten na het sporten. Ik moet dus beter uitrekenen (uitzoeken) hoe ik in de ochtend mijn koolhydraten ga gebruiken en de rest van de dag dus aanzienlijk minder en langzame koolhydraten. 

Ik blijf dan toch ergens bij mijn gekookte eitje in de ochtend, volkoren brood, beleg, magere yoghurt met fruit (bessen, aardbeien, frambozen en etc.) Op deze manier heb ik snelle eiwitten uit een variatie en diverse soorten koolhydraten, alleen pindakaas en echt vet beleg haal ik er dan uit vanwege vertraging eiwitopname. Het idee van kaneel, chocolade, elektrolyten (alleen bij intensieve duurtraining) en dergelijke is intersant voor topsport, maar nog niet voor mij op dit moment en ook te ingewikkeld nu. 

Afijn, ik heb dus nog huiswerk te doen en het is interessante materie.  :D Ik blijf mij rustig verder inlezen en als ik de meeste kennis heb maak ik mijn voedingsschema en plaats hem dan hier met uitleg waarom ik bepaalde dingen zo heb ingepland (Met feedback van jullie weet ik dan of ik het goed heb begrepen).

Edit:

3262 - 500 = 2762 (ik heb veel overgewicht en mag de eerste weken wel wat zwaarder cutten, dus 2500.)

E: 180 = 720. /. 180g (gewoon een gezonde variatie) 

V: 80 = 720. /. 80g.  (max 25g transvet = min of meer slechte vet) 

K: = 1060. /. 265g.  (iets met vezels en het niet meetellen.....of dat is voor keto? = uitzoeken) 

08:00 eten (snelle eiwitten en wat extra koolhydraten, weinig vet.)

10:00 sport (intensief) bij fietsen wellicht een heel klein beetje extra snelle koolhydraten (ga daar kapot).

12:00 eten (snelle eiwitten en wat extra koolhydraten + wat vet) 

16:00 eten (normale verdeling en alles complex)

18:00 wandelen (gemiddeld tot intensief) 

20:00 eten (normale verdeling en alles complex)

00:00 eten (langzame eiwitten, minimaal koolhydraten en wat extra vet voor vertraging) 

1: Sl  (lekker intensief)

2: Fietsen (maximaal intensief)

3: rust

4: Sl (lekker intensief)

5: Fietsen (maximaal intensief)

6: rust

7: Sl (lekker intensief)

8: Fietsen (maximaal intensief)

9: rust

10: etc etc etc....

Elke dag een wandeling van +/- een half uur, maar vaak tegen een uur aan. Na het fietsen ben ik een dag rust nodig omdat ik daar volledig op stuk ga tot nu toe. 

Edit: Ik denk dat ik het fietsen even iets minder moet doen, lees nu wat meer en zie in dat ik wellicht even te snel ga op dit moment als beginner. Ik wil dus te fanatiek en moet dat dus nu ook bezuren, ik mis een opbouw en moet daar rekening mee gaan houden. Dus beter een half uur fietsen en niet doorgaan totdat ik amper thuis kan komen want dat is nu het geval. Het is best wel lastig om alles in de juiste balans te brengen maar kom er wel. Zo leer ik nu ook waarom ik duizelig begin te worden en mijn hoofd als ene wolkje aanvoelt, ik krijg dan te weinig koolhydraten op dat moment en presteer dan ook slecht, ik moet dus echt goed nadenken over de ochtend rondom het opstaan en sporten. 

Ik zie het zo voor mij dat ik iets met insuline gelijk moet houden over de dag zodat er geen pieken en dalen komen. Dus met flinke verbranding moet ik iets meer koolhydraten hebben die het sporten compenseert. Sporten is snelle verbranding van koolhydraten dus snelle koolhydraten en de rest wat langzamer. 

Ik denk ook dat het beter is om SL en fietsen wat meer overeen te stemmen als het gaat om de intensiteit, anders zou ik rare schommelingen krijgen in voeding per dag wat lastig is. Ik vind persoonlijk SL ook meer van belang dan fietsen en leg nu mijzelf onbewust te veel nadruk op het fietsen. 

Edited by Avatar

Goed, ik heb nu van alles geprobeerd met een schema voor voeding en telkens kom ik te hoog in eiwitten en te laag in koolhydraten daardoor. In de basis doe ik nu gewoon in de ochtend wat snelle koolhydraten en snelle eiwitten en de rest van de dag maar wat diverse dingen. Het enige wat ik echt ga veranderen is voor het slapen gaan een bak kwark er in proppen. 

Over het algemeen blijf ik boven de 200 gram groenten en 200 gram fruit, ik kan gewoon aardappelen, rijst en volkorenbrood blijven eten. Ik ben geen kilo's kip nodig en geen overvloed aan eieren. Als ik gewoon normaal en gezond eet, dan kom ik met alles wel goed uit en kan dan af en toe chocolade melk, cola of wat anders pakken wat niet super gezond is. Op die manier kom ik dan wel aan mijn calorieën en koolhydraten. En ik zal vast wel een dag te hoog komen in eiwitten 200+ gram of te hoog in vetten 100+ gram, maar over een periode van een week zal ik wel redelijk uitkomen, dus ik moet het maar per week bekijken ipv per dag. Als ik dan gemiddeld per week tot een kilo vet kan verbranden ben ik zeer tevreden en als ik merk dat ik meer voeding nodig ben schroef ik het gewoon op. 

Na veel te hebben gelezen over van alles en nog wat, komt het er op neer dat ik gewoon gezond en gevarieerd moet eten en dan als mogelijk echt verbeter punt die bak kwark moet pakken voor het slapen. 

----

Gisteren en eergisteren dus nog wel wat gelopen en gisteren nog ene beetje gefietst. Vanmorgen een mooie training om houding te oefenen maar geen gewichten of herhalingen die de moeite waard zijn om te noteren voor nu. Vannacht ook weer lekker geslapen en wat meer verdeelt eten over de dag voelt goed aan. 

Deze week gewoon mooi verder gaan met alles (wel minder intensief fietsen) en kom er dan wel, over een poosje maar zien wat de weegschaal doet en de spiegel mij laat zien. 

Ondertussen nog allemaal extra dagen gemaakt met voeding om te testen of het op een week ongeveer klopt, en de conclusie is dat het klopt. Ik heb nu heel veel variatie met groenten en fruit, vleessoorten met oa. gehaktbal, slavink, kip en kibbeling, maaltijdsalade, diverse soorten broodbeleg van pindakaas, jam, kaas, vleesbeleg en etc. Aardappelen, rijst, brood, volkoren krackers, roggebrood en etc etc. 

Elke dag is om en nabij de 2500 tot 2700 Max met ruim voldoende eiwitten en gezonde vetten. Als ik sport en blijf wandelen zit ik gemiddeld -500 tot -700 Max aan tekort. En wellicht is het dan verstandig om op een niet sportdag iets lager te gaan in calorieën. 

Ik ga dan vanaf volgende week trainingen loggen en blijf deze week dus nog op houding oefenen en het ritme van voeding vast blijven houden. 

Vanmorgen bij een arts (psychiater - ivm burn out) geweest ivm medicatie voor slaap, ooit in het verleden heb ik een doosje medicatie gekregen zodat ik deze af en toe kon gebruiken maar ervaar dat deze zeer lang nawerkt met een smerig rebound effect wat er voor zorgde dat de volgende avond de medicatie al amper werkte. 

Omdat ik hier nu wat informatie heb gelezen en dingen heb opgezocht over hormonen was het een mooie gelegenheid om ook daar wat vragen over te stellen in hoeverre het van invloed zou kunnen zijn op mijn lichaam en slaap. Maar voordat we dat gingen bespreken eerst maar de medicatie bespreken wat ik ooit heb gekregen in het verre verleden.

Het blijkt dat ik de medicatie totaal verkeerd gebruikte en het onjuist is voorgeschreven in het verleden. Ik slikte de pil een uurtje voor het slapen en werd dan alsnog na een uurtje of twee weer wakker en baggerde dan de hele nacht maar wat door totdat ik er af ging en de hele dag daarna doodop was en niets meer presteerde. Maar nu blijkt dat de halfwaarde tijd 6 tot 8 uur is voor deze medicatie en dat ik het dus rond een uur of 5 in de middag moet slikken. Dan zou ik in de ochtend het rebound effect hebben van extreem wakker worden (super actief en gespannen) waardoor ik ook veel beter kan trainen en in de avond niet ineens de klap krijg van de rebound. 

Ipv heel af en toe een pilletje daarvan te gebruiken kan ik het nu voor een paar weken proberen als het goed werkt zodat ik makkelijker goed in mijn ritme kom en blijf. Als ik over twee weken terug kom en het niet voldoende effectief is gaan we praten over andere zaken zoals hormonen wat mogelijk van slag is, maar deze arts verwacht dat alles goed is en dat dit nu wel zou moeten werken. Ik ben hier zelf dan ook erg blij mee als dit het simpele probleem is voor alles van slaap ritme en actief zijn, immers zonder slaap is het echt een Hell om normaal te functioneren en het sloopt mij verschrikkelijk. 

Al met al heel benieuwd of het nu wel werkt en ik echt beter uitgerust ben overdag. 

Seroquel 50mg 

--

Dag en nacht verschil nu ik de medicatie in de middag heb genomen gisteren, heel anders geslapen dan normaal en ook anders wakker geworden dan normaal. Een meer ontspannen gevoel en niet het belabberde waas gevoel van sedatie en alsnog de mega rebound daarna. Een zeer fijne ervaring en wil dit dus wel een week of twee doen om weer goed op de rit te komen en hoop dat het nog meer voordeel geeft over een paar dagen. 

Edited by Avatar

Vandaag weer heerlijk wakker geworden, maar net iets te vroeg feitelijk, ik zou de medicatie iets later moeten slikken om ook iets later wakker te worden. Maar god zeg, wat is dit een heerlijk gevoel van wakker worden. Normaal gesproken ben ik bij het opstaan al uitgeput en geagiteerd dat ik weinig kan hebben. Nu ben ik voor de tweede dag heerlijk ontspannen wakker geworden en voel mij prettig en rustig. Een bakje koffie, gezonde honger en zin in een boterham en gekookt eitje erbij. De medicatie haalt een enorme last en stres van mijn schouders af en voel mij beter dan in de afgelopen jaren. 

Mijn schema kan ik dit weekend wat verder aanpassen nu ik beter weet wat haalbaar is. Elke dag lopen wil dan ook niet meer en merk dat mijn linker scheenbeen overgevoelig begint te worden. Het lopen gaat er dan ook uit en vervang dit door fietsen (op een rustig tempo en domweg voor de extra beweging). SL doe ik dan drie keer in de week en kan mijn voeding daarop aanpassen en iets lager gaan in de calorieën. 

Ik ben echt heel erg blij dat mijn slaap op deze manier enorm verbeterd en ik hierdoor overdag ook een stuk beter in mijn vel zit. Het is echt dag en nacht verschil voor mij en ben dus erg blij met de medicatie nu. Wel zie ik op de weegschaal dat ik nu in twee dagen tijd 1,5 kilo zwaarder ben en hou dus vocht vast op dit moment (maar dat maakt voor nu totaal niets uit en heb ik vrede mee). 

Edited by Avatar

Wel dat was maar een kleine periode vreugde, ik dacht dat ik wel veel voordeel zou hebben op den duur maar een paar nachten goed slapen helpt dus niets en de medicatie werkt al niet meer. Helaas was dit dus een valse hoop voor mij en pech gehad. Die paar dagen deden mij wel goed omdat ik niet 3 of 4 keer op een dag in slaap viel, maar elke dag heb ik alsnog wel tussendoor geslapen.

Ik heb nog geprobeerd om de afgelopen dagen her en der een loopje te doen, maar de energie is totaal op inmiddels en dit hou ik niet meer vol. Nu ben ik er blindelings vanuit gegaan dat ik een burn out heb en daarom ook naar de arts, maar ergens twijfel ik daar wel aan omdat feitelijk alles wel op rolletje's loopt hier. Heb nu niet iets waar ik mij in het bijzonder druk om hoef te maken, sterker nog.... gaat best wel lekker allemaal. 

Aankomende Donderdag naar de huisarts om eens te vragen voor een bloedonderzoek op de hormonen, wellicht zit daar iets verkeerd waardoor ik zo op ben en de andere klachten. Nu wil ik wel de uitslagen op papier hebben en niet het antwoord dat alles wel goed zit, immers kan volgens de regels alles wel "goed" zijn, maar wellicht kan het ook veel beter. Ik weet in elk geval dat ik dit echt niet meer wil en mij totaal down voel met alles nu. Mocht de HA donderdag niet mee willen werken heb ik volgende week nog een arts waarvan ik verwacht dat deze 100% meewerkt, maar wil het nu liever eerder weten. 

Als het psychisch is dan heb ik daar ook vrede mee en moet ik dat blijkbaar aanpakken, weet alleen dan niet wat ik moet vertellen wat er echt mis is. En je krijgt dan van die schapen die je proberen uit te leggen dat je op tijd naar bed moet en sporten en lezen ipv achter de pc hangen en dat je drie maaltijden per dag moet nemen met twee stuks fruit en 250 gram groente en bla bla bla. Alsof ik dat gvd zelf niet kan bedenken. Oww de schijf van 5, dat ken ik niet. En ik moet minimaal een half uur per dag bewegen.... owww dat wist ik ook niet. En als ik nu een klote baan had of een zeikerige vriendin..... Het enige wat ik nu kan bedenken is dat mijn kat niet om 11 uur onderdak is, maar dat los ik wel op met een stevig gesprek.

En heel wellicht is er ook totaal iets anders aan de hand..... het nadeel is dat als je problemen gaat opsommen dat er dan zoveel mogelijkheden zijn. Maar als ik nu naar de meest gehate problemen kijk voor mij dat is het gewoon op zijn en geen energie meer hebben voor wat dan ook, terwijl ik het wel graag wil. En dat mijn lichaam gewoon niet wil herstellen van inspanning, de pezen en botten doen mij gewoon zeer de hele tijd en hoe meer ik probeer te doen hoe erger het begint te worden. Om de haverklap lichtelijk ziek worden zonder reden. En de basis van mijn bloed is goed en met de vitaminen zit ik zelfs vrij hoog (niet te hoog). 

Het enige wat ik wil is fit worden en vet verliezen, en ik wil daar absoluut keihard mijn best voor doen en alles tot in de puntjes perfect afstemmen om dat doel te halen, maar zoals ik mij nu al een jaar voel wil dat niet en dat maakt mij kwaad. 1 week keihard mijn best gedaan en straks 2 weken onderweg om te herstellen. 

Ik hoop echt dat er iets uit het bloedonderzoek komt........ anders ben ik echt fucked. Die psychiater denkt dat het slaap is en dat de medicatie het snel kon oplossen, maar hij gelooft niet dat het zin heeft om naar een therapie of iets te gaan en dat het onzin is om dat te doen. 

En ik kan niet eeuwig in de ziektewet gaan zitten en relatie's komen zo ook flink onder druk te staan. En mensen om mij heen zeggen dan domweg; stel je niet aan, ik slaap ook wel eens slecht. Of dat ik gewoon even mijn best moet doen en het dan wel goed komt. 

Sorry, ik typ het maar van mij af. 

21 -49 jaar 14.5 – 80.3
Edited by Avatar

Dank je, ik hoop dat alles gewoon goed is natuurlijk en dat de psychiater mij dan doorverwijst naar een goede psycholoog of iets. Of dat 1 lullig dingetje niet helemaal goed is maar dat het met iets "simpels" opgelost kan worden. Zit er natuurlijk om eerlijk te zijn niet op te wachten dat er echt iets mis is. 

Wie weet heb ik gewoon reuma of iets (zit in de familie) waardoor alles pijn doet in de spieren, pezen en ik daardoor ook niet herstel van activiteiten, en reuma kan iemand ook helemaal uitputten. 

En als wel alles goed is, dan moet een psychiater mij ook gewoon doorverwijzen naar mijn idee. Dan mag hij wel zeggen dat het geen zin heeft, maar voor hetzelfde geld heb ik wel echt een burn-out. 

Edited by Avatar

Vandaag heb ik eens goed nagedacht over mijn klachten en een soort som gemaakt waar ik geen last van heb (keer wat anders).

- Libido kan beter maar is niet per definitie slecht (langzaam slechter maar niet dramatisch zoals eerder).

- Ik heb veel zin in trainen en leuke dingen doen (maar de uitputting maakt het erg lastig tot onmogelijk het laatste jaar).

- Financieel zit ik goed (net een nieuwe auto sinds een paar dagen).

- Mijn huis is mooi en ben van mening dat ik het goed heb (ik vind het luxe maar geen rijk iemand)

- Ik heb fijne relaties om mij heen. 

- Ik doe nog steeds leuke dingen waar ik mij op verheug.

- Ik heb veel hobby's dus vervelen doe ik mij niet. 

- Ik eet vaak lekker en gezond (kook nog steeds graag maar wel te moe het laatste jaar).

- Ik heb een mooie tuin (volkstuin opgezegd omdat het niet meer wou) 

- Ik ben altijd tevreden geweest met mijn stats: 70Bp, 95Sq en 100Dl. (maar het laatste 1,5 jaar verzwakt). 

- Ik heb verschrikkelijk veel zin in oud en nieuw (100% vuurwerk freak en alweer veel te veel gekocht).

- Ik heb goede basis bloedwaarden dus dat is heel fijn.

- Ik heb nog steeds fijne dromen voor de toekomst wat ik wil meemaken of doen.

- Ik heb geen ziekte of iets. 

Ik zou toch verdomt wel een goede basis moeten hebben om normaal fit te kunnen zijn....... En als mijn hormonen goed zijn dat wil ik gewoon een goede psycholoog of iets. 

Als ik naar mijn ergste klachten kijk op dit moment:

- ik verzwak weer enorm de laatste paar jaar.

- Ik slaap verschrikkelijk slecht.

- Ik vermager maar zet wel vet aan. (buik / borsten)

- Ik ben pisnijdig en gefrustreerd dat ik geen energie meer heb.

- Intense opvliegers met zweetaanvallen.

Als ik van alle klachten 1 ding moet kiesen wat het ergste is:

- Pijn! Mijn lichaam doet constant pijn alsof ik elke dag eindeloos sta te trainen. Het gevoel hebben dat ik constant een lichte koorts heb. ( en mijn ontsteking waarden zijn goed, ik heb dit laten testen). Alsof mijn spieren worden opgevreten en verteren. 

Als ik kijk naar wat Nebido deed:

- Het was te sterk naar mijn idee. 

- Ik kreeg mega energie naar mijn gevoel.

- Ik viel met gemak af.

- Ik voelde mij geestelijk heel erg sterk (gezond sterk).

- Ik kreeg weer in tig jaren een ODOL.

- Ik voelde mij 10 jaar jonger.

- Het leven werd heel erg makkelijk en hoefde niet meer op mijn tenen lopen.

- Ik sliep als een baby en werd zonder pijn wakker.

- Het was een wonder middel. 

- Het gevecht was voorbij. 

Edited by Avatar

Lekker in de wachtkamer bij de huisarts, ben benieuwd. 

Edit: Wel, echt enthousiast was de beste man niet en hij zag er allemaal geen nut in. Bleef opperen om naar een sport fysiotherapeut te gaan. Bloedonderzoek:

Volledig (standaard basis)

Ck

Pakketje Test

TSH

BSE

CRP

Lever, nieren en vitaminen zijn nog niet lang geleden onderzocht dus die niet nog een keer. 

Edited by Avatar

Guest Hansie
52 minuten geleden zei Avatar:

Lekker in de wachtkamer bij de huisarts, ben benieuwd. 

Edit: Wel, echt enthousiast was de beste man niet en hij zag er allemaal geen nut in. Bleef opperen om naar een sport fysiotherapeut te gaan. Bloedonderzoek:

Volledig (standaard basis)

Ck

Pakketje Test

TSH

BSE

CRP

Lever, nieren en vitaminen zijn nog niet lang geleden onderzocht dus die niet nog een keer. 

Endocrinoloog onderzoekt hormoonhuishouding, stofwisseling en chemische processen in het lichaam. Je doet er mee wat je wilt maar zou dat niets kunnen zijn ? Groeten

Stel dat je test niet zo goed is dan is het best om een arts te zoeken die je symptomen behandeld en niet naar waarden streeft die hij op papier ziet. Van de trt community weet ik dat de meeste mannen hun vrije test ergens grofweg tussen de 1041 en 1735 pmol/l moet liggen om symptoomvrij te zijn. Bij sommigen zelfs wel boven de 2000. Ikzelf zweef rond de onderkant van de 400 en ik voel dat er 1 of andere dark force aan begint te trekken. Voor het labo dat mijn bloed onderzoekt is er niets aan de hand. Hun gemiddelde referentiewaarden liggen nl een pak lager en mijn waardes komen overeen met een dertiger. Ik ben er 54.

Wat als je waarde bv 300 is en je arts zegt dat dit netje binnen de referentiewaarden ligt ondanks je symptomen?

Ik raad je aan om dan eens contact op te nemen met Balance My Hormones. Die zijn gevestigd in de UK maar hebben ook artsen over heel Europa. Er zit er eentje in Amsterdam

• Like 1

Ik neem de HA maar niet te serieus is mijn gedachte, toen ik vroeg om LH en FSH lachte hij een beetje dom omdat het vrouwelijke hormonen waren en niets met Test te maken zou hebben. Op dat punt ben ik dan al zover om verder geen moeite meer te doen voor het gesprek. Volgende week kan ik het nog met de psychiater bespreken die veel meer kennis van dit soort zaken heeft, maar het is alvast intersant om een paar waarden te weten denk ik dan maar. Als het goed is heb ik dinsdag de uitslag en weet dan alvast iets meer. 

Laat ik nog niet op dingen vooruitlopen en even afwachten en dan volgende week nog eens een gesprek om te zien hoe die beste man over alles denkt. 

Gisteren en afgelopen nacht heb ik voor mijn doen goed geslapen, en de rust van niets doen heeft nu ook een positief effect en merk vandaag ook wel het verschil dat ik denk dat het weer de goede kant op gaat. Laat ik nu niet dom zijn en direct weer proberen te trainen als een gek. 

Ik wil mijn voeding aanpassen omdat ik met voeding ook gewoon moet kunnen afvallen, dus dan maar iets minder eten ter compensatie van minder sport en beweging. Wil toch de positieve fibe er weer in brengen en goed doen wat wel zou moeten lukken. 

Tijd om een schema voor voeding te maken vandaag en zet hem blind op 2000 calorieën om te zien wat er dan gaat gebeuren. Dan maar een paar weken extra onderweg om te kunnen trainen er vanuit gaande dat alles wel goed komt. 

Edited by Avatar

Even een simpele dag ingevuld wat het dan ivv ongeveer gaat worden, de verhoudingen kunnen allemaal 10 keer beter maar ik ga mij eerst maar richten op herstel ipv mega willen afvallen met alle ellende van dien. Fruit wisselt, ik eet in de avond ook wel eens vis en ach.... men snapt het idee wel. Gewoon normaal eten en niet overeten en zorgen dat de variatie er in blijft. 

Het lopen stop ik definitief mee en het fietsen ook, ben nu eindelijk van de rare trilling in mijn knie af (soort spier die om de paar seconden aan het trillen was) en wil voorzichtig zijn nu. Het liefste wil ik wel proberen om SL te blijven doen, maar dan op een heel laag pitje in gewicht en dergelijke dus daarvoor moet ik uitzoeken hoe ik dat aanpak. Gelukkig heeft Hansie al wat mooie onderwerpen aangemaakt waar ik weer goede info uit kan halen. 

Als ik dan een idee heb voor de sets, reps en max gewicht dan plaats ik het hier wel weer. Ik moet het toch proberen en ga niet bij de pakken neerzitten, dan maar wat langzamer en voorzichtiger, als het maar gebeurt uiteindelijk.

Je kunt de deze bijlage pas zien als je bent ingelogd.

Edited by Avatar

Goed, ik ga dit gewoon proberen en begin dan heel voorzichtig en mag hopen dat dit wel goed gaat. Dan pak ik morgen de training weer op en geef ik mij vandaag nog 1 goede dag rust. Mocht ik er achter komen dat iets te zwaar is of ik weer extreem uitgeput raak en niet herstel dan moet ik het maar weer bijstellen, maar dat mag ik nu toch echt niet verwachten! Geen lopen, geen fietsen en niet proberen ver onder mijn onderhoudt te gaan eten. 

Je kunt de deze bijlage pas zien als je bent ingelogd.

Edit: Beetje twijfel, want ergens wil ik aan het einde van de middag (of vanavond) nog wel even sporten en een poging doen.

Edit: Kon het niet laten en voelde mij nu fit dus wou het ook doen en het ging gewoon lekker voor mijn gevoel. En nu 48 uur rust. Tevreden en gewoon zwaar genoeg, Bp was te licht dus volgende keer 25 kilo., Bor was echt lekker en voelde prima, Squad was zwaar maar wel goed met langzame beweging van zakken en mooi diep. Drie sets zouden echt te weinig zijn dus alles lekker 4 gedaan.

5da9ada9a23f9_Schermafbeelding2019-10-18om14_17_28.png.f74ac5072213ec32a6de818fb6fe92c8.png

Edited by Avatar