Advertentie:

Sign in to follow this  

Recommended Posts

Beste beheerder, leden en gegadigden. 

Ik kom vanuit een ongezonde positie met flink overgewicht en weinig activiteit, ik heb een flinke bierbuik gekweekt en merk dat mijn gezondheid op vele vlakken sterk achteruit is gegaan met de jaren. Doordat ik langzaam toch echt wel ouder begin te worden (eind 30), en mijn uiterlijk er nu niet bepaald beter op begint te worden wil ik graag mijn leven flink aanpassen. Ik ben mij bewust dat dit niet zomaar gaat en dat ik hier hard voor moet werken, maar ik heb daar geloof in dat het kan. 

Omdat ik vanuit een zwakke positie start, ben ik mij bewust dat 180graden omslag niet zomaar gaat en dat ik moet leren en wennen aan een gezonde levensstijl. Mijn grootste probleem is een goed ritme opbouwen van slaap en voeding, dit is nu mijn grootste struikelblok en zorgt voor een laag energie niveau wat flink parten speelt bij trainen en overige activiteiten. Zo weet ik dat na een nacht vrijwel niet slapen, ik ook geen SL kan doen en niets presteer op dat moment. Dat betekend dus ook dat mijn trainingen sterk fluctueren in het begin als het gaat om prestatie's en maximale inspanning wat ik kan leveren. Ik ben dan ook van mening dat na een slechte nachtrust ik niet mijzelf moet gaan kwellen met schema's die niet haalbaar zijn, als ik op ben dan ben ik op. daarbij wil ik ook niet over mijn grenzen gaan met blessures tot gevolg en verneem dat bijvoorbeeld de afgelopen twee weken met domweg wandelen op een stevig tempo, elke dag een uur wandelen levert mij nu shin splints op en weet dat dit maanden kan duren om er weer vanaf te komen. Ik moet dus her en der langzaam beginnen om problemen te voorkomen.

Mijn voeding is relatief gezond, maar ongestructureerd en te veel. Nu ben ik inmiddels gestopt met alcohol en dit scheelt enorm veel lege calorieën waardoor ik overdag wat meer kan eten wat resulteert in meer energie. Ook de gevolgen van een dikke bierbuik en de invloed op hormonen is mij nu deels bekend, dit heeft dan ook invloed op mijn slapen en zal ook de aankomende weken flink last van houden door het ontbreken van mijn slaapmutsje (de alcohol hamer). Zo zijn er dus vele facetten die mijn algeheel functioneren zwaar belemmeren op dit moment en moet ik zorg dragen voor flinke veranderingen. Door mijn voeding aan te passen qua hoeveelheden en de verdeling over de dag, het niet meer drinken van alcohol en binnenkort stoppen met roken, hoop ik mijn hormonen weer in balans te brengen.

Het gebruik van supplementen is voor mij niet nodig omdat ik alles met gemak uit voeding kan halen, des al niet te min gebruik ik af en toe whey omdat het lekker is met de juiste ingrediënten en het is soms makkelijk als er tijdgebrek is, uiteraard kan na een zware SL training het geen kwaad om een keer een shake te nemen. Verder ben ik geen vitaminen, olie capsules of creatine nodig, ik heb een uitgebreid bloedonderzoek gehad en alles is keurig op pijl dus ben geen suppletie nodig. Ik krijg de juiste vetten, eiwitten, vitaminen en mineralen binnen met mijn voeding. 

Sarms, vetverbranders, preworkout wondermiddel, testosteron boosters en dergelijke zijn in mijn ogen zo nep als het maar kan en daar wil en ga ik geen geld aan verspillen. Mocht ik interesse hebben in middelen die mijn prestatie drastisch kunnen veranderen of functioneel kunnen zijn wanneer ik heel diep ga cutten, dan ga ik voor Test.E 500mg 10 weken met een nakuurtje van Nolvadex. Ik ga dit ook absoluut wel doen in de toekomst, maar dan moet ik eerst 15 kilo zijn afgevallen aan vet en absoluut goed in mijn ritme zitten met voeding, slaap en trainen omdat het anders totaal nutteloos is. Als beginner kan ik makkelijk afvallen en zelfs nog een beetje spiermassa kweken, maar gezien mijn leeftijd gaat het op den duur wel lastiger worden en heb ik er geen schaamte voor om dan een keer een kuurtje te doen om die laatste kilo's vet ook kwijt te raken zonder spiermassa in te gaan leveren. 

Persoonlijk denk ik dat ik een redelijk realistisch beeld heb van mijn huidige staat, de mogelijkheden, mijn toekomst wensen en beperkingen in het begin. Ik hoop dat ik hiermee een goede voorstelling heb gemaakt van wie ik ben en wat ik wil. Afijn, ik heb een lange weg te gaan en verwacht dat de eerste maand met vallen en opstaan gaat. Voor verdere info en vorderingen zie mijn logboek. 

Vriendelijke groet,

Advertentie:

Allereerst succes met al je doelen! Zoals ik al aangaf motivatie is het aller belangrijkste de rest volgt. 

Een aantal tips:

1) Zorg voor vaste tijden om te eten ( structuur voor jezelf  ).

2) Vaste train tijden, zodat je de juiste voeding goed kunt timen.

3) Genoeg cardio, maar zo te zien voldoe je hier zeker aan.

4) Maak een voedingschema afgestemt op je doel.

En nog even snel iets kwijt:

- Sarms werken weldegelijk en goed ook.

- Je voorgestelde test E kuur is niet effectief voor afvallen dit houd namelijk enorm veel vocht vast. Test moet enkel als basis ( bijvoorbeeld 250MG is genoeg), voor afvallen moet je eerder gaan kijken naar tren / t3 / clen (zomaar wat voorbeelden).

Beste Fit, hartelijk dank voor het advies. 

1) 8:00 en dan om de 4 uur 5x per dag. 

2) Pl en fietsen om 10:00 en lopen een poosje na het avond eten.

3) Cardio moet genoeg zijn en bouw ik langzaam nog wat verder op.

4) De basis van kcal en EKV weet ik, maar nog niet exact wat op welk tijdstip (moet ik mij verder in verdiepen).

Sarms zijn voor mij onbekend en dacht dat het ook nep was. Test E is het enige wat ik herken van horen en zeggen (niet in verdiept) en de rest ken ik niet. Maar dit is ook nog niet van toepassing en voor de toekomst pas intersant. 

Vriendelijk bedankt voor de tips en informatie. 

Ik sluit me helemaal aan bij Fit.

Welkom in elk geval, als je vragen hebt over bepaalde middelen, kunnen we daarop antwoorden. 

Ikzelf heb ervaring met praktisch alles wat er ooit gemaakt is haha. Ik begeleid mensen er ook in en mee. 

SARMs werken inderdaad wel degelijk en als je jezelf niet verdiept hebt in hormonen zoals Testosteron, moet dat nog niet eens in je hoofd opkomen... Daarbij zal ik je vast uit 1 droom helpen: Alleen Nolvadex is geen nakuur en daar komt je natuurlijke productie ook niet mee op gang.

Als je ooit wat wilt proberen zodra je je huidige doel bereikt hebt, zijn er vele wegen die naar Rome leiden. Of in dit geval, naar gains ;)

• Like 1