Advertentie:

Sign in to follow this  
Avatar

Hersteltijd vraag.

Recommended Posts

Beste allen,

 

Ik ben mij aan het inlezen over hersteltijden en vind het lastig om dit goed uit te zoeken, ik kom begrippen tegen die mij niets zeggen en zie daar ook de bomen door het bos niet meer. Nu weet ik dat 5 dagen maximaal presteren een doodsteek is geweest en dus ook 3 dagen nodig ben geweest om te herstellen. Waarschijnlijk heb ik mijn zenuwen totaal overbelast gezien het vervelend gevoel in de benen van een soort..... jeuk (rusteloze benen en telkens willen rekken). 

 

Nu begrijp ik dat voor krachttraining 48 uur wel de gewenste duur is, maar weet even niet hoe ik dat dan combineer met fietsen. Ik dacht dat als ik 1 dag SL doe en de volgende dag ga fietsen dat ik dan aan 1 dag rust genoeg heb maar twijfel daar over. Nu lees ik dat veel mensen na SL nog cardio doen, maar voor SL met warm up (rekken, strekken en losse gewichten) ben ik zo een uur verder en dan ook wel uitgeput; om dan nog een uurtje fanatiek te gaan fietsen is te zwaar voor mij.

 

Nu wil ik ergens graag mijn fietsen er in houden omdat het goed voor mijn conditie is en dit ook graag wil opbouwen, maar blijf wel met de vraag hangen of dit wellicht toch teveel inspanning vergt met het gevolg dat ik onvoldoende herstel. Als ik alleen SL doe met elke avond een wandeling is er niets aan de hand en moet dan alleen mijn voeding een beetje aanpassen op de dagen dat ik niet sport, maar juist de combinatie met graag willen fietsen voor conditie maakt het erg lastig. 

 

Heeft iemand voor mij advies? 

 

Zie: https://www.sportja.nl/blog/herstel-jij-genoeg-na-een-training

Edited by Avatar

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Hoi Avatar,

 

Alhoewel een al wat oudere topic, denk ik dat 't verstandig is dat je deze vraag  aan Peter Wouters voorlegt. Bij mijn weten is Peter erg goed op de hoogte van diepere materie en zal je wellicht uitkomst kunnen bieden.

 

Succes, Geert.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    •   Yes, ook waar. Alles wat we nemen is ergens ook een belasting voor ons lichaam.
    •   Het zit echt in mijn lower traps. Die achter mijn schouderblad zit. Bovenste traps waren wel hard en deden zeer bij aanraking maar had daar geen last van. Dat komt puur door de onderste.   Want het maakt niet uit in welke positie, ontspannen of gespannen dezelfde mate van pijn is aamwezig. Hetzelfde zeurende gevoel. Alsof er gewoon een knoop in zit.   Kwa oefeningen doe ik het nog "rustig" aan. Bij zowat elke oefening weet ik dat ik nog iets meer kg kan pakken. Of iets meer reps. Wat ik denk is dat ik het met de shrugs geforceerd heb. Maar de andere keren blijft me dan een raadsel.   Ik ga morgen weer trainen en dan zie ik wel of het minder of meer word. 
    • Hoe ik het lees en met ervaring van mensen om mij heen klinkt het eerder als pijntje in je schouder wat uitstraalt naar je traps en je daar de pijn voelt. Schouders zijn enorm blessure gevoelig. Je kan je hele trainingschema eens doorlopen en kijken bij welke oefeningen je wat last krijgt tijdens of erna. Kijken naar je lichaamspositie etc of je alles gewoon correct uitvoert. Als dat allemaal goed zit mss even je schouders niet trainen of zo veel mogelijk ontwijken. Kijken of het minder word daarvan. Het kan uiteraard ook overbelasting zijn omdat je lange tijd niet getraind hebt en nu misschien te hard weer bent begonnen. Is lastig te zeggen van een afstand haha
  • Sponsors