Advertentie:

Sign in to follow this  

Hersteltijd vraag.

Recommended Posts

Beste allen,

Ik ben mij aan het inlezen over hersteltijden en vind het lastig om dit goed uit te zoeken, ik kom begrippen tegen die mij niets zeggen en zie daar ook de bomen door het bos niet meer. Nu weet ik dat 5 dagen maximaal presteren een doodsteek is geweest en dus ook 3 dagen nodig ben geweest om te herstellen. Waarschijnlijk heb ik mijn zenuwen totaal overbelast gezien het vervelend gevoel in de benen van een soort..... jeuk (rusteloze benen en telkens willen rekken). 

Nu begrijp ik dat voor krachttraining 48 uur wel de gewenste duur is, maar weet even niet hoe ik dat dan combineer met fietsen. Ik dacht dat als ik 1 dag SL doe en de volgende dag ga fietsen dat ik dan aan 1 dag rust genoeg heb maar twijfel daar over. Nu lees ik dat veel mensen na SL nog cardio doen, maar voor SL met warm up (rekken, strekken en losse gewichten) ben ik zo een uur verder en dan ook wel uitgeput; om dan nog een uurtje fanatiek te gaan fietsen is te zwaar voor mij.

Nu wil ik ergens graag mijn fietsen er in houden omdat het goed voor mijn conditie is en dit ook graag wil opbouwen, maar blijf wel met de vraag hangen of dit wellicht toch teveel inspanning vergt met het gevolg dat ik onvoldoende herstel. Als ik alleen SL doe met elke avond een wandeling is er niets aan de hand en moet dan alleen mijn voeding een beetje aanpassen op de dagen dat ik niet sport, maar juist de combinatie met graag willen fietsen voor conditie maakt het erg lastig. 

Heeft iemand voor mij advies? 

Zie: https://www.sportja.nl/blog/herstel-jij-genoeg-na-een-training

Edited by Avatar

Advertentie:

Hoi Avatar,

Alhoewel een al wat oudere topic, denk ik dat 't verstandig is dat je deze vraag  aan Peter Wouters voorlegt. Bij mijn weten is Peter erg goed op de hoogte van diepere materie en zal je wellicht uitkomst kunnen bieden.

Succes, Geert.