Advertentie:

Sign in to follow this  
Avatar

Referentie waarden Test, SHBG en vrij Test.

Recommended Posts

Advertentie:

En die waardes zijn gemiddeld lager dan pakweg 100 jaar geleden. Dat komt omdat we in een ander milieu leven dan toen. Endocrine disrupting chemicals hechten zich aan de androgeenreceptoren zodat testosteron hier niet meer mee kan aan binden. Er zijn geen echte mannen meer zoals in die tijd. Daarom dat Trt zo in de lift zit. We hebben gewoon meer testosteron nodig opdat deze kan concurreren met die EDC's.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Referentie waarden zijn inderdaad lager dan tientallen jaren terug, en ja. Dat kan door eten komen en allerlei teringzooi erin. 

 

Maar meer testosteron hebben we niet nodig. We hebben gewoon minder EDC's in ons voedsel nodig. Dat is het probleem, want als jij meer Testosteron zou nemen volgens die logica Peter, zou je alleen maar meer gebonden testosteron krijgen en niet meer VRIJE testosteron. Dat is namelijk wat er toe doet, de hoeveelheid die vrij is.

 

Iemand kan een fucking hoge  totale testspiegel hebben maar een hoge SHBG en dus een lage hoeveelheid vrije testosteron... Dan heb je alsnog problemen, desondanks je een hoge totale testosteronspiegel hebben.

 

Maar waarom ZOVEEL vragen over TRT, Avatar? Als je jezelf dikke prima voelt, is er niks aan de hand. En als je twijfelt, doe een bloedtest met alles erop en eraan en dan weet je het! :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is uiteindelijk het doel van trt. Hoe hoger de dosis, hoe hoger de vrije testosteron.

 

Because we’re in a toxic environment, it is my belief that we are actually in need of more testosterone than ever to outcompete the EDC and androgen receptors. -Dr. Keith Nichols
Bron: https://trtrevolution.libsyn.com/edcs-hypogonadism-why-men-need-testosterone-now-more-than-ever-wdr-keith-nichols 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naar mijn idee heb ik nog niet heel veel vragen gesteld omtrent TRT @Shorty en is het nu puur interesse om meer te weten te komen over hoe diverse hormonen werken. In het onderwerp oestrogeen gaf jij aan dat 30 nmol/l ruim voldoende is, sprak Peter over vrije testosteron, maar wist ik niet wat de standaard waarden horen te zijn dus ben gaan zoeken en kwam bovenstaande informatie tegen waarvan ik denk dat het interessant is om te delen op het forum en voor haar bezoekers. 

 

Zoals ik ook al heb aangegeven in het onderwerp oestrogeen ben ik nu van mening dat ik mij geen zorgen meer maak om mijn eigen hormoonhuishouding en verwacht dat met voldoende slaap, gezond eten (dus niet bewerkt) en sport ik de mogelijke schommelingen er wel uit kan werken. Indien ik nadenk over waar een mogelijke knelpunt bij mij is ontstaan op dit moment; Ik verwacht dan ook dat mijn cortisol level veel te hoog is door het gevolg van een burn out. 

 

Uiteraard heb ik nagedacht over TRT voor mijzelf, maar zie ook in dat mijn huidige klachten niet geheel overeenkomen met een Test tekort, maar wel perfect passen bij slaap tekort ontstaan door een te hoog cortisol. Helaas heb ik geen diepgaande kennis van zaken en moest toch ergens een begin maken met zoeken naar antwoorden en is voor een leek testosteron het eerste waar je naar gaat informeren en zoeken. Vroeger zou ik zonder nadenken er zo een dosis test in hebben hebben gespoten op de gok en zou dan wellicht een hele grote verbetering hebben kunnen ervaren zonder de mogelijke consequenties te overzien en de gevolgen daarvan. Gelukkig door de informatie wat jullie mij geven weet ik nu beter en begrijp ik dat zoiets niet verstandig is en zal ik dat dan ook niet doen. 

 

Maar des al niet te min blijft het een interessante materie die natuurlijk vele raakvlakken heeft met krachttraining, slaap, buikvet, energie en dergelijke. Om deze reden ben ik dan ook geïnteresseerd naar meer informatie op dit moment en vind het in die zin ook van belang om beter te begrijpen wat de gevolgen zijn van mijn levensstijl die ik verander. 

 

Tevens door mijn OP leer ik nu weer iets over EDC's wat ik anders niet zou tegen gekomen zijn en heb ik weer leerstof waarin ik mij kan verdiepen. 

 

 

 

 

 

 

Edited by Avatar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Avatar, vergis je niet in de eenheden. Nmol/l is niet hetzelfde als ng/dl.  Zoek ook eens op Adam questionnaire. Dan kan je voor jezelf eens een beeld maken omtrent je test

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan over twee weken wel aan mijn arts vragen om een uitgebreide test, ik weet dat deze man daar niet moeilijk om doet. Wie weet dat er wel iets raars uitkomt, wat ikzelf niet verwacht, omdat ik de symptomen wel degelijk in sterke mate heb. Het kan nooit kwaad om te laten controleren denk ik dan maar. 

 

5da07f2ed0e36_Schermafbeelding2019-10-11om15_09_43.png.d0b6356c06ccaee571b1c9ef82ed352e.png

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 uur geleden zei Peter Wouters:

Dat is uiteindelijk het doel van trt. Hoe hoger de dosis, hoe hoger de vrije testosteron.

 

Because we’re in a toxic environment, it is my belief that we are actually in need of more testosterone than ever to outcompete the EDC and androgen receptors. -Dr. Keith Nichols
Bron: https://trtrevolution.libsyn.com/edcs-hypogonadism-why-men-need-testosterone-now-more-than-ever-wdr-keith-nichols 

 

Fout. Als je SHBG hoog blijft, is er geen enkele zin om de hoeveelheid Test te verhogen, dat zal namelijk net zo goed gebonden worden. En dus inactief zijn en alleen maar naar oestrogeen gaan lopen converteren.

 

Als je een prima totale testosteron hebt, maar een lage vrije testosteron, dient alleen het SHBG niveau aangepakt te worden. Niet proberen een reden te vinden om op de TRT te gaan, als je dat wilt, moet je gewoon een spuit in je reet zetten. Do not try to fix something that is not broken. Als alleen SHBG het probleem veroorzaakt, fix je alleen dat. Punt.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 uur geleden zei Avatar:

Ik zal vanavond een eigen topic starten omtrent mijn eigen situatie zodat er gericht advies kan komen. 

 

Stuur hem dan in een privé bericht naar me, dan help ik je ermee. Dan krijg je geen 1000 meningen. ;) ik help meerdere mensen welke door hun doktoren niet geholpen willen worden omdat ze de kennis niet hebben.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 uur geleden zei Shorty:

 

Fout. Als je SHBG hoog blijft, is er geen enkele zin om de hoeveelheid Test te verhogen, dat zal namelijk net zo goed gebonden worden. En dus inactief zijn en alleen maar naar oestrogeen gaan lopen converteren.

 

Als je een prima totale testosteron hebt, maar een lage vrije testosteron, dient alleen het SHBG niveau aangepakt te worden. Niet proberen een reden te vinden om op de TRT te gaan, als je dat wilt, moet je gewoon een spuit in je reet zetten. Do not try to fix something that is not broken. Als alleen SHBG het probleem veroorzaakt, fix je alleen dat. Punt.

 

En de aarde is nog steeds plat zeker. :) Jij bent echt met mijn voeten aan het spelen he. Maar ik kan daar tegen hoor.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/6683724

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 uur geleden zei Peter Wouters:

 

En de aarde is nog steeds plat zeker. :) Jij bent echt met mijn voeten aan het spelen he. Maar ik kan daar tegen hoor.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/6683724


Ik speel helemaal niks, ik ben bloedserieus. LEES nou eens wat je stuurt als ''bewijs''.

Het zou HEEL raar zijn als de totale en vrije testosteron niet omhoog zou gaan als je iemand 6000iu HCG geeft per week. WTF. Ongevoeligheid van de Leydig cellen is dan zeer vaak een gevolg van dat soort vreemde tests. En mensen testen met Klinefelter's is ook niet echt een top-idee om te weten te komen of dit in GEZONDE mannen zo werkt, die gewoon een tikkeltje lager Testosteron level hebben.

Maar goed, daarnaast:

Die studie is totaal niet betrouwbaar, te weinig testpersonen per groep. 5 mensen per groep is HEEL weinig, en dan 3 groepjes. Het minimum per groep is ALTIJD 12. En zelfs dan is het erg onbetrouwbaar, want het zijn gewoon veel te weinig mensen. Er wordt NIKS gezegd over leeftijden, of ze actief zijn in de sport of niet, etc.

In totaal testen ze met 10 ''normale'' mannen (misschien wel tussen de 16 en 116 jaar, for all we know) en 5 mensen met Klinefelter's en 5 mensen met HH. Ik doe een medische opleiding en als ik ook maar 1 keer een citaat maak uit een onderzoek met minder dan 12 mensen (die HEEL sterk op elkaar lijken qua leeftijd, etc.) krijg ik meteen een onvoldoende. Daar wordt niet grappig over gedaan.

Wat ik serieus voorstel Peter, is dat je eens stopt met lezen van allerlei wetenschappelijke kak overal op internet. En dat je dan gewoon eens ergens uit de kofferbak van iemand een flesje Test koopt en een potje Proviron. Regelt een bloedtest bij je huisarts, laat alles testen, en ramt dan die spuit erin. Dan na een aantal weken ga je eens kijken wat dat met je waardes gedaan heeft. DAN weet jij MISSCHIEN wat onzin is op internet en wat niet. Ervaring is wat telt hier, en die heb je simpelweg niet.

Ik zal het je zelfs zo zeggen: Elke keer dat jij iets plaatst zonder onderbouwing die ook maar ERGENS waarheid heeft, zal ik hem gewoon verwijderen. Dan heeft ook niemand de verkeerde informatie hier. ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Shorty, maak je niet zo druk. Je hebt wel een punt wat het aantal studiepersonen betreft. Ervaring heb ik niet, dat klopt, maar ik ken ondertussen wel enkele honderden mensen uit de trt wereld waar ik lessen van heb getrokken.  Het is daar toch algemeen geweten dat je vrije test stijgt bij toediening van exogene testosteron. Dat is toch de basis?

Eigenlijk is SHBG irrelevant want daar wordt geen rekening mee gehouden.

Er staat in de tekst trouwens nergens dat totale T en vrije T niet omhoog gaan met HCG. Alleen de SHBG bleef hetzelfde of ging zelfs omhoog. Hieraan zie je dat SHBG irrelevant is op dit gebied. Het wordt wel relevant wanneer je toedieningen van testosteron minder frequent worden. Ik bedoel daarmee wekelijks ipv dagelijks of om de andere dag. Waarschijnlijk omdat de T serumwaarden te laag worden aan het eind vs begin van de week.

Aan de andere kant is het ook zo dat mensen die HCG gebruiken in hun trt protocol zich shit blijven voelen. Dat is ook een vaststelling die ik heb gemaakt.

Dit maakt dat HCG (samen met AI's) niet geschikt is voor trt. Wel als je plannen maakt voor gezinsuitbreiding.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

HCG kan prima geschikt zijn voor TRT. Geen enkele reden waarom dat niet geschikt zou zijn, als je super vruchtbaar wil blijven, heb je HCG of HMG (of beiden) nodig. Het enige waar je rekening mee dient te houden, is dat het kan gaan converteren als een malle naar oestrogeen die je niet nodig hebt. En dsn heb je die AI zeker nodig... Dan ben je dingen aan het nemen om bijwerkingen te voorkomen van dingen die je extra neemt... :P

 

SHBG is MEGA relevant als het gaat om Testosteron en de werking hiervan. Die wil je zo laag mogelijk hebben. 

 

Mijn eigen persoonlijke natuurlijke spiegel is 337 (op de schaal tot 1000) en dat zouden mensen heel vaak rekenen onder een "laag" testosteron gehalte. MAAR ik heb een hele lage SHBG en dus is mijn vrije testosteron heel mooi. Heb nooit problemen gehad. ;) Dat is al een voorbeeld, snap je wat ik bedoel of geloof je echt nog steeds dat SHBG irrelevant is? (Dat mensen er geen aandacht aan besteden in een TRT groep, wil niet zeggen dat het niet belangrijk is :P)

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Nếu bạn muốn biết thêm về nó, bạn sẽ có thể xem nó sau. một sự kiện phụ thực sự cần thiết. Bạn có muốn xem cái này sau không? Bây giờ đã đến lúc quay trở lại làm việc, đã đến lúc phải sớm đi trước khi chúng ta bắt tay vào việc có lẽ Citizen EM0734-56D là một lựa chọn đơn giản.   Đây là chiếc Citizen của bạn, hiện đang sử dụng EM0734-56D.   Bạn không thể chờ đợi để xem bạn đang làm gì bây giờ, đây là ngày mai, Citizen sẽ ở lại, ngày mai, ngày mai sản phẩm Bây giờ bạn có thể thấy bạn đang làm gì bây giờ.   Cách để xem  tại đây  nhé   Đây là đồng hồ Citizen EM0734-56D của bạn.   Đây là chiếc xe công dân đầu tiên của tôi, EM0734-56D.   Nếu bạn muốn biết thêm về Citizen EM0734-56D, bạn sẽ sớm có cơ hội xem thông tin chi tiết hơn ở phần sau. Đã đến lúc mua ngay rồi!   Từ 4 ngày trước, từ 12 giờ, 3 giờ, 6 giờ từ 9 giờ, đã đến lúc phải lấy, đã đến lúc phải lấy rồi, bây giờ bạn biết cách làm rồi đấy. Sau đó bạn sẽ có thể thấy nó sau.   Bạn có thể xem nó ngay tại đây với Citizen EM0734-56D. Nếu bạn muốn biết thêm về nó, bạn sẽ có thể xem sau.   Đây là ngày tiếp theo của bạn, Công dân EM0734-56D   Ngày cuối cùng của Ngày Công dân của bạn, ngày hôm sau bạn sẽ ở đây, ngày cuối cùng bạn ở đây. Tôi vẫn muốn biết điều gì sẽ xảy ra tiếp theo. Dây đeo vẫn được làm theo phong cách Demi cực kỳ thời thượng.   Nếu bạn muốn tìm hiểu thêm về Citizen EM0734-56D   Đây là chiếc Citizen Eco Drive tiếp theo của bạn ngay bây giờ! thành công bộ máy này thì tất cả các trường máy đếm gần như là nổ, như vậy mới có thể thấy được sự đặc biệt của bộ máy này.     Bộ máy của chiếc đồng hồ được đánh giá là vô cùng chất lượng   Đây là chiếc đồng hồ Citizen EM0734-56D dành cho bạn.   Thương hiệu: Công dân Số Hiệu Sản Phẩm: EM0734-56D Xuất Xứ: Nhật Bản Giới Tính: Nữ Kính: Tinh thể khoáng (Kính cứng) Máy chủ: Eco-Drive (Năng Lượng Ánh Sáng) Bảo Hành Quốc Tế: 1 Năm Bảo Hành Tại Hải Triều: 5 Năm Đường Kính Mặt Số: 28 mm X Dày Mặt Số: 8 mm Nắc: Thép Không Dây chuyền: Thép Không Màu Mặt Số: Nước: 3 ATM Chức vụ:  Nơi sản xuất (Tùy từng lô hàng): Trung Quốc   Đây là công dân đầu tiên của bạn EM0734-56D   Nếu bạn có bản sao của Citizen EM0734-56D, bạn có thể sử dụng nó tại 3ATM, hoặc bạn có thể sử dụng ngay bây giờ. Hãy xem nào, giờ bạn đã ở đây rồi!   Thông tin bảo vệ của đồng hồ Citizen EM0734-56D   Đây ạ, Công dân Chính EM0734-56D, quý vị có thể xem trước 1 giờ chiều.   Tôi nóng lòng muốn xem bạn đang làm gì bây giờ. định mua hàng đúng nhé!   Cách để xem  tại đây  nhé   Giá bán đồng hồ Citizen EM0734-56D   Nếu bạn muốn biết thêm thông tin về đồng hồ Citizen EM0734-56D: 9.185.000 VNĐ   20261306MTPTHAO
    • Ik deel graag mijn ervaring na twee bestellingen bij Precision Peptides: alles verliep soepel van begin tot eind en het hele proces voelde betrouwbaar aan. De levering was ook indrukwekkend snel: de eerste bestelling arriveerde de volgende dag en de tweede bestelling (een bulkbestelling) werd binnen 2 dagen geleverd. Zonder twijfel een betrouwbare leverancier met geteste producten. Dus als je op zoek bent naar een goede leverancier, dan heeft Precision Peptides peptiden, HGH en SARMs van topkwaliteit tegen goede prijzen en met snelle verzending.   Telegram: https://t.me/precisionpeptides02   Telegram gebruikersnaam: @precisionpeptides02   Telegramgroep: https://t.me/precisionpeptides01  
    • Heeft er iemand ervaring met het injecteren van L-carnitine? Dit zou de enige manier zijn naar ik zelf gelezen heb dat het goed wordt opgenomen in het lichaam, alle anderen zou geen meerwaarde zijn. Alle info welkom.
  • Sponsors