Advertentie:

Sign in to follow this  
Hansie

straight sets of piramide

Recommended Posts

Hey,

 

Nu stel ik mij al lange tijd de vraag of het bij straight sets bijvoorbeeld 10-10-10, de bedoeling is dat je het gewicht elke set verhoogt. Of moet je die 3 sets het gewicht hetzelfde laten en pas de week er na het gewicht verhogen of desgevallend 2 weken er na moest dat de eerste week nog niet lukken. M.a.w. is het piramidesysteem, ikzelf gebruik 12-11-10, het enige systeem waardat je tijdens dezelfde training het gewicht verhoogt ? Het gewicht verhogen bij straight sets lijkt vrij zinloos omdat je dan eigenlijk elke set hetzelfde gewicht hanteert en zodoende er de eerste 2 sets nog energie in de tank blijft zitten. Waarschijnlijk denk ik er te veel over na.

 

Sportieve groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

35 minuten geleden zei Peter Wouters:

Het gewicht bij straight sets is hetzelfde gedurende die oefening.

Hallo Peter

 

Is volgens uw ervaring 12-11-10 met lichte verhoging gewicht elke set een goed schema met het oog op hypertrofie. Zak niet graag onder de 10 herhalingen wegens gevoelige pezen.

 

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minuten geleden zei Shorty:

Waarom maar 3 sets per oefening vraag ik me af?

Ben nog maar 2 weken en half bezig en doe full body training. In een vroeger leven deed ik split training en voor de grote spiergroepen 4 sets per oefening. Denk dat nu op mijn 46 het zaak is rustig op te bouwen en pezen en gewrichten nog wat te laten wennen, vandaar 3 sets.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 uur geleden zei Hansie:

Hallo Peter

 

Is volgens uw ervaring 12-11-10 met lichte verhoging gewicht elke set een goed schema met het oog op hypertrofie. Zak niet graag onder de 10 herhalingen wegens gevoelige pezen.

 

Groeten

 

Ik denk dat zolang als je gewicht tussen 60 en 80% van je 1RM ligt dit altijd goed is voor hypertrofie

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 uur geleden zei Hansie:

Ben nog maar 2 weken en half bezig en doe full body training. In een vroeger leven deed ik split training en voor de grote spiergroepen 4 sets per oefening. Denk dat nu op mijn 46 het zaak is rustig op te bouwen en pezen en gewrichten nog wat te laten wennen, vandaar 3 sets.

 

 

Een beter antwoord had je niet kunnen geven. Dat is inderdaad een prima manier van dingen doen zo. ;)

Top

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Dit schema is voor zowel beginners al gevorderden! Veel succes en maak het jezelf niet te makkelijk
    • Hey mensen,

      Fit en ik hebben eens zitten brainstormen en door de vele vragen hebben we dus bij deze een 4 dagen split schema opgesteld.
      Dit schema kan je alleen zien en openen als je daadwerkelijk een account hebt op dit forum.

      Succes mensen, het is een pittig schema en draait om maximale groei. Dit schema is niet gefocust op kracht, maar op algeheel groeien van de spiergroepen. Wil je dat 1 spiergroep harder groeit dan de ander (omdat hij in proportie achterloopt)?
      Dan pak je die spiergroep 2 keer per week en de rest 1 keer per week.

      Veel trainingsplezier en melkzuur haha! Trainingsschema beginners-semi gevorderd - 4 dagen split.docx
    • Schouders horen bij upper body en niet bij lower body. Zou niet nog eens armen apart doen op woensdag want armen krijgen, zoals al je andere spieren, 2x per week een training. Hou er rekening mee dat je biceps ook belast worden bij rug training en dat meer niet altijd beter is.
  • Sponsors