Advertentie:

Sign in to follow this  
Guest Hansie

straight sets of piramide

Recommended Posts

Guest Hansie

Hey,

Nu stel ik mij al lange tijd de vraag of het bij straight sets bijvoorbeeld 10-10-10, de bedoeling is dat je het gewicht elke set verhoogt. Of moet je die 3 sets het gewicht hetzelfde laten en pas de week er na het gewicht verhogen of desgevallend 2 weken er na moest dat de eerste week nog niet lukken. M.a.w. is het piramidesysteem, ikzelf gebruik 12-11-10, het enige systeem waardat je tijdens dezelfde training het gewicht verhoogt ? Het gewicht verhogen bij straight sets lijkt vrij zinloos omdat je dan eigenlijk elke set hetzelfde gewicht hanteert en zodoende er de eerste 2 sets nog energie in de tank blijft zitten. Waarschijnlijk denk ik er te veel over na.

Sportieve groeten

Advertentie:

Guest Hansie
35 minuten geleden zei Peter Wouters:

Het gewicht bij straight sets is hetzelfde gedurende die oefening.

Hallo Peter

Is volgens uw ervaring 12-11-10 met lichte verhoging gewicht elke set een goed schema met het oog op hypertrofie. Zak niet graag onder de 10 herhalingen wegens gevoelige pezen.

Groeten

Guest Hansie
11 minuten geleden zei Shorty:

Waarom maar 3 sets per oefening vraag ik me af?

Ben nog maar 2 weken en half bezig en doe full body training. In een vroeger leven deed ik split training en voor de grote spiergroepen 4 sets per oefening. Denk dat nu op mijn 46 het zaak is rustig op te bouwen en pezen en gewrichten nog wat te laten wennen, vandaar 3 sets.

2 uur geleden zei Hansie:

Hallo Peter

Is volgens uw ervaring 12-11-10 met lichte verhoging gewicht elke set een goed schema met het oog op hypertrofie. Zak niet graag onder de 10 herhalingen wegens gevoelige pezen.

Groeten

Ik denk dat zolang als je gewicht tussen 60 en 80% van je 1RM ligt dit altijd goed is voor hypertrofie

4 uur geleden zei Hansie:

Ben nog maar 2 weken en half bezig en doe full body training. In een vroeger leven deed ik split training en voor de grote spiergroepen 4 sets per oefening. Denk dat nu op mijn 46 het zaak is rustig op te bouwen en pezen en gewrichten nog wat te laten wennen, vandaar 3 sets.

Een beter antwoord had je niet kunnen geven. Dat is inderdaad een prima manier van dingen doen zo. ;)