Advertentie:

Sign in to follow this  
Hansie

Squat en deadlift relatie core

Recommended Posts

Heb mijn handen vol aan het full body schema voor beginners. Nu lees je dat deadlift en squat ook de core spieren aanpakt. Is het dan nog noodzakelijk extra buikspier oefeningen te doen of is dit als absolute beginneling toch te veel van het goede ? Allicht zullen betere buikspieren de DL en SQ helpen voor een correcte houding. Kip of het ei discussie.

Groeten

Advertentie:

Gewoon buik nog extra erbij pakken. De focus van deadlift en de squat liggen niet op de buikspieren. Je pakt ze wel mee maar wanneer je ze los ook nog traint traint zul je met de squat en deadlift automatisch beter worden. 

• Like 1

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

•   Hi snelleehv, ik hoor wel vaker dat goed slapen belangrijk is voor je herstel en heb gelezen over CBD olie en het verschil tussen wiet en hennep. Heb jij hier ervaring mee en of dit een bevorderend effect heeft op mijn nachtrust?
    • Ik zou persoonlijk eerst gaan cutten ivm je vetpercentage. Richting de 10/11% cutten en dan beginnen met een bulk. Zo heb je een prima basis om 4-5 maanden te gaan bulken.  Zou je eventueel je trainingschema kunnen posten?    Ik ben zelf geen voorstander van cardio naast krachttraining. Ik merk dat als ik cut dit mijn herstel in de weg zit en daardoor minder presteer met krachttraining. Ik wandel dagelijks wel veel om toch extra kcal te verbranden.   Verder wat al gemeld word zorg dat je voeding in orde is en je slaap ook goed is, dit word enorm onderschat door veel mensen. 

• Je slaat de spijker op zijn kop Geert. HIIT heeft geen ''extra zin'' als je wilt cutten of ''afvallen'' in de simpele volksmond.... Dan dien je alleen simpelweg minder kcal in te nemen dan dat je verbrandt. En dan kan je dat op 2 manieren doen:

1. De vork/lepel neerleggen en minder eten.
      2. Of dus meer kcal verbranden en exact hetzelfde blijven eten.

Beiden zullen ervoor zorgen dat je in een calorie ''min'' komt te zitten en DAARDOOR val je af. 

Beiden tegelijk kan natuurlijk ook, dat zal het verder versnellen. Simpel hoofdrekenen is het eigenlijk.
  • Sponsors