Advertentie:

Sign in to follow this  
Hansie

rust tussen training full body

Recommended Posts

Wetende dat het afhankelijk is van je eigen lichaam zit ik toch te worstelen met de vraag of dat één dag rust tussen 2 dagen full body training na je 40 ste niet te weinig is. Dit voor de frequentie van 3x per week volgens het maandag-woensdag-vrijdag trainen ritme. Zou niet graag overtraint geraken wat de al zo moeilijke gains in de weg zou staan. Ben afweging aan het maken of dat 2x per week op mijn 46e niet voldoende is. Nu zal ik daar in het begin niet veel last van ondervinden van die 3x maar twijfel aan het lange termijn effect.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

13 uur geleden zei Peter Wouters:

Meen te verstaan uit het artikel dat 2x full body training in de week nog altijd beter is dan 1x per week een spiergroep aanpakken in een split routine. Zo is de groei bij 3x per week full body nog groter. Nu wat niet uit het artikel blijkt is hoe nefast te weinig rust respecteren tussen full body routine is voor het herstel van spieren, pezen, ligamenten ... en dit voor 40 plussers. Weet dat voor 50 plussers minstens 2 dagen rust voorzien moeten worden tussen de trainingsdagen bij full body. Over de ideale traininggfrequentie voor 40 plussers heb ik nergens info gevonden. Achterliggende reden dat ik dit graag wil weten is dat ik deze week ondervond dat mijn golfelleboog heet aanvoelde na de training en eigenlijk constant. Nu deze golfelleboog speelt mij al 12 jaar regelmatig parten maar nu speelt hij deze week weer op. Geen noemenswaardige pijn maar wat heet aanvoelend.

Nu spelen er 2 mogelijkheden:  hier wat doorheen trainen of trainingsfrequentie van 3 naar 2x per week laten zakken.

 

Heb nu een interessante link gevonden die alle elementen goed weergeeft ivm  rust en spiergroei bij 40 plussers

 

https://fitguide.nl/bodybuilding/trainen-en-herstel-met-veertig-plus/

 

 

Edited by Hansie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Als je Shorty toch gaat appen moet je zeker even vragen naar Cardarine. Dat is geen Sarm maar is tijdens een cut wel echt een hele dikke plus 💪🏻✅
    • Hai Nick,   heftig zeg, goed om te horen dat je weer op de goede weg bent, Zoiets zet je leven totaal op zijn kop! wat beteft de progressie: het feit dat je weer sport geeft al aan dat de progressie er zeker al wel is. Bekijk het in kleine stapjes en hou alles bij, dat is echt belangrijk. Soms denk je niet vooruit te gaan maar als je niets bijhoudt dan kan je het ook onmogelijk weten. Zo te horen zit je wel al op een tijdelijk plafond en dat is niet gek na al die ellende, je lijf heeft echt een klap gehad. 
        maak een trainschema en volg dat consistend, dan wordt je er het snelst beter in zoals je weet. En maak het niet te gek. 
      Bv, ik noem even wat: bankdruk doe je met 50 kilo 4x6. Pobeer de keer erop 5x6, of 4x7 a 8. Dan ben je ongemerkt na een tijdje al heel wat verder. En doe die zelfde oefeningen met max 2 a 3 dagen ertussen opnieuw, Anders ga je niet de beste timing hebben kwa supercompensatie. 
        sterkte en goed te horen dat je weer bezig Bent! mvg Sander
    • Hai Gary,   ik ken het niet maar heb het even opgeZocht net. Als je het mij vraagt: weer gewoon een mengsel van dingen die nu gehyped wordt. Als je echt alles tot in de puntjes goed doet en je voeding en training is dus perfect, je zit tegen je max, heel mischien ga je dan een mini sprongetje maken. 
      Dan kan je beter even doorsparen en van dat geld bv een flesje lgd 4033 gaan kopen. Dan weet je in ieder geval zeker dat je resultaat boekt en gaat zien. Maar ook hier geldt weer: voeding en training moet kloppen en dan heb je met zo’n middeltje die extra stap. 
        mvg Sander
  • Sponsors