Advertentie:



Sign in to follow this  
Hansie

rust tussen training full body

Recommended Posts

Wetende dat het afhankelijk is van je eigen lichaam zit ik toch te worstelen met de vraag of dat één dag rust tussen 2 dagen full body training na je 40 ste niet te weinig is. Dit voor de frequentie van 3x per week volgens het maandag-woensdag-vrijdag trainen ritme. Zou niet graag overtraint geraken wat de al zo moeilijke gains in de weg zou staan. Ben afweging aan het maken of dat 2x per week op mijn 46e niet voldoende is. Nu zal ik daar in het begin niet veel last van ondervinden van die 3x maar twijfel aan het lange termijn effect.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

13 uur geleden zei Peter Wouters:

Meen te verstaan uit het artikel dat 2x full body training in de week nog altijd beter is dan 1x per week een spiergroep aanpakken in een split routine. Zo is de groei bij 3x per week full body nog groter. Nu wat niet uit het artikel blijkt is hoe nefast te weinig rust respecteren tussen full body routine is voor het herstel van spieren, pezen, ligamenten ... en dit voor 40 plussers. Weet dat voor 50 plussers minstens 2 dagen rust voorzien moeten worden tussen de trainingsdagen bij full body. Over de ideale traininggfrequentie voor 40 plussers heb ik nergens info gevonden. Achterliggende reden dat ik dit graag wil weten is dat ik deze week ondervond dat mijn golfelleboog heet aanvoelde na de training en eigenlijk constant. Nu deze golfelleboog speelt mij al 12 jaar regelmatig parten maar nu speelt hij deze week weer op. Geen noemenswaardige pijn maar wat heet aanvoelend.

Nu spelen er 2 mogelijkheden:  hier wat doorheen trainen of trainingsfrequentie van 3 naar 2x per week laten zakken.

 

Heb nu een interessante link gevonden die alle elementen goed weergeeft ivm  rust en spiergroei bij 40 plussers

 

https://fitguide.nl/bodybuilding/trainen-en-herstel-met-veertig-plus/

 

 

Edited by Hansie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • week 9 Pomp en sterk Belachelijke pomp Volheid blijft verder stabiliseert alles libido verhoogt Bloeddruk gemiddeld 118 / 71   week 10 libido verhoogt piek energie erg fit pomp blijft next level serieuze gains gemaakt Bloeddruk gemiddeld 119 / 71   Week 11 libido verhoogt Motivatie hoog laatste 2 weken kracht gains zeer goed meetbaar ondanks focus hypertropfie blok extra drop sets en pumpers Bloeddruk gemiddeld 128/ 79   Week 12 (laatste week) Laatste week extra motivatie Zichtbaar Gegroeid  Alles uit het minimale gehaald. extra drop sets en pumpers Bloeddruk gemiddeld 119 / 73   Het zit er op! Al met al 8,1 kilo aangekomen, holy shit. Inmiddels een paar dagen aan de chlomid, gaat verder prima. Let wel geen alchol, geen drugs optimaal slaap ritme, optimaal voedings  en supplementen plan en 6 dagen split schema gedraaid.   Veel lifts in de plus echter zijn de krachtgains dit blok niet mijn hoofdfocus geweest. Maar op al mijn compounds is een groei van 10% - 20% wel gebruikelijk, hier ben ik zeer content mee. Mijn libido is helemaal in orde gebleven en zelfs een aantal weken merkbaar hoger. Vet percentage is erg netjes gebleven en heb er geen dirty bulk van gemaakt. Het was me wel een ervaring en reageerde erg goed op deze minimale stack haha. Succes allemaal!
    • Merci al vast allemaal voor de replys  
    •   Ja meer het "shock the muscle" principe. Geeft hem zo op zijn sodeflikker dat je daar altijd spierpijn van hebt😆 ik doe dat dus met 7kg dumbbells op triceps en biceps. 10 hoef ik niet te pakken🤣
  • Sponsors