Advertentie:



Avatar

Step Bench Brothers

Recommended Posts

5dab769a64b8e_Schermafbeelding2019-10-19om22_47_27.thumb.png.34fbf591b0f18ca86b47c9c376988170.png

 

Zojuist een Step Bench gekocht (https://gorillasports.nl/deal/fitness-step) en @chip ook, ik vind dit een mooie gelegenheid om elkaar aan te moedigen en samen een training routine op te zetten die voor ons kan werken. Zowel Chip als ik hebben overgewicht en weinig conditie en problemen als het gaat om de rug en core. Kom er maar in Chip als jij die behoefte hebt en dan kunnen we overleggen wat voor jou haalbaar is voor het aantal dagen van trainen en de duur daarvan. 

 

Met een uitgestrekte hand nodig ik je uit! 

 

 

Edited by Avatar
  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Als je thuis wilt sporten heb ik eventueel ook nog behoorlijk wat spullen te koop. Denk aan een verstelbaar bankje, lat pull-down station, ez bar, 90kg gewichten, spiegels etc. Ohja en diverse handvaten en rope voor het pull-down station. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat heb je aan handvaten en en rope gebeuren? Daar heb ik wel belang bij namelijk, heb nu alleen een rechte stang en meer niet. Verder ben ik in de loop der jaren goed voorzien inmiddels. Step Bench is een leuke aanvulling wat ik al eerder wou hebben dus vandaar die aangeschaft. 

 

@chip Wellicht voor jou heel interessant ? Wellicht dat @Fit het nog een poosje in stalling kan hebben en als jij er aan toe bent dat je een prijs kunt afspreken? Je zou dan direct een mooie set hebben.

 

Maar we gaan eerst steppen :ph34r: de rest komt wel. 

 

 

 

 

Edited by Avatar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb er een aantal van bekeken maar dat is niet rustig beginnen, maar er is wel een beginners trainingsschema voor 30 dagen en ga die dan maar volgen. Ik zal de link nog even opzoeken vanavond. 

 

Ik zou gewoon ademen naar behoefte :D, niet mee bezig zijn als je echt op tempo gaat steppen. 

 

Edit: https://freedom.fit/blogs/free-fitness-challenge-programs/30-day-fitness-challenge-program-for-step-aerobics-lovers deze wil ik gaan proberen de aankomende tijd als het goed blijft gaan. Zag zojuist ook dat hij morgen binnenkomt als het goed is.

Edited by Avatar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zit zelf nog even na te denken over die trainingen wat ik allemaal zie, maar denk dat het voor mij te zwaar is allemaal en wat meer een beginners routine moet zoeken van een max 20 tot 30 minuten die niet te zwaar is. Ik kan niet een 50 tot 60 minuten zo trainen en heb daar geen conditie voor. Ik zoek nog even door naar iets wat lichter is voor mij en ook niet het harde springen en doen ivm de knieën. 

 

Ik denk dat ik eerst gewoon voor de basic bench step ga en dan probeer elke keer het een beetje langer vol te houden en de hoogte naarmate het beter gaat aan te passen. Dat is voor mij eerst genoeg en ga daarmee loggen hier. Ik denk dat ik het ga doen na mijn krachttraining en dan 3x per week en niet meer. 

 

Ga beginnen met 10 minuten en dan op een lekker tempo. 

Edited by Avatar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Avatar, "ik kan niet" ligt op het kerkhof en "ik wil niet" ligt ernaast. Push jezelf en dan zal je je doelen bereiken, anders niet. Het komt niet aanwaaien.

 

Push jezelf elke keer dat je traint een minuut verder. Progressie!

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Berichten

    • Super bedankt voor de informatie, adviezen en filmpjes. Hier kan ik mee uit de voeten.  Ik ga mijn best doen!
    • Klopt Peter, Eiwitten kosten meer werk om te verteren, maar dit gaat echt om misschien 30kcal over een hele dag die je dan meer verbrandt en daar gaan de resultaten van fatloss niet op spaak lopen haha.   Hij moet gewoon kijken naar de videos van Greg Doucette op Youtube. Dan is alles duidelijk. 100%. Iedereen kan makkelijk vet verliezen, iedereen.       Videos zijn delen 1 en 2.
    • Een kleine nuance op wat Shorty zegt. Het klopt dat je in een energiedeficit moet gaan om vet te verliezen maar ik zou de focus niet te hard op die eiwitten gaan leggen. Verschillende studies hebben al uitgewezen dat de proteine inname voldoende hoog moet zijn om 1) vet te verliezen 2) behoud van spieren. Brad Schoenfeld raad aan om dit ten minste op 2gr per kilogram te houden van het lichaamsgewicht waar je naar streeft. In Mick zijn geval is 150gr een absoluut minimum.   Proteine heeft een veel groter thermisch effect dan koolhydraten en vet. Dit fenomeen wordt het Thermic Effect of Food(TEF) genaamd en beschrijft de energetische kost die er nodig is bij de vertering. Bij proteine is dit 25-30% van de calorieen terwijl dit bij koolhydraten minder dan 10% bedraagt. Bij vetten is dit verwaarloosbaar. Verminder je die eiwitten dan ga je dit voordeel ook verminderen.   Hier komt nog bij dat wanneer je in een calorie deficit gaat bij een gewone proteine inname, elke kilogram die je verliest daar 1/3 van afkomstig is van de afbraak van spieren. Deze wordt beinvloed door de netto dagelijkse proteine balans. Deze is gelijk aan Muscle Protein Synthesis(MPS) min Muscle Protein Breakdown(MPB). Bij MPS lijkt er een plafond te bestaan met toenemende proteine inname maar de afremming van MPB blijkt nog door te gaan. Dus verlaag je die proteine dan gaat MPB omhoog en MPS omlaag. Verhoog je die proteine dan gebeurd het tegengestelde. Hogere proteine inname is zeker niet slechter.   Als je dan toch je energie inname wilt verlagen zou ik me eerder focussen op een vermindering van koolhydraten en vetten.   Kijk ook eens naar deze topic van een paar dagen geleden.  https://krachtforum.nl/topic/1031-spiergroei-en-vetverlies-met-een-hoog-proteine-dieet/?tab=comments#comment-7183  
  • Sponsors