Advertentie:

Avatar

Step Bench Brothers

Recommended Posts

5dab769a64b8e_Schermafbeelding2019-10-19om22_47_27.thumb.png.34fbf591b0f18ca86b47c9c376988170.png

 

Zojuist een Step Bench gekocht (https://gorillasports.nl/deal/fitness-step) en @chip ook, ik vind dit een mooie gelegenheid om elkaar aan te moedigen en samen een training routine op te zetten die voor ons kan werken. Zowel Chip als ik hebben overgewicht en weinig conditie en problemen als het gaat om de rug en core. Kom er maar in Chip als jij die behoefte hebt en dan kunnen we overleggen wat voor jou haalbaar is voor het aantal dagen van trainen en de duur daarvan. 

 

Met een uitgestrekte hand nodig ik je uit! 

 

 

Edited by Avatar
  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Als je thuis wilt sporten heb ik eventueel ook nog behoorlijk wat spullen te koop. Denk aan een verstelbaar bankje, lat pull-down station, ez bar, 90kg gewichten, spiegels etc. Ohja en diverse handvaten en rope voor het pull-down station. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat heb je aan handvaten en en rope gebeuren? Daar heb ik wel belang bij namelijk, heb nu alleen een rechte stang en meer niet. Verder ben ik in de loop der jaren goed voorzien inmiddels. Step Bench is een leuke aanvulling wat ik al eerder wou hebben dus vandaar die aangeschaft. 

 

@chip Wellicht voor jou heel interessant ? Wellicht dat @Fit het nog een poosje in stalling kan hebben en als jij er aan toe bent dat je een prijs kunt afspreken? Je zou dan direct een mooie set hebben.

 

Maar we gaan eerst steppen :ph34r: de rest komt wel. 

 

 

 

 

Edited by Avatar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scherm tegen de muur en YouTube

filmpjes van bv Jenny Ford is genoeg.

Hoe zit het met ademen, mond in neus uit ofzo?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb er een aantal van bekeken maar dat is niet rustig beginnen, maar er is wel een beginners trainingsschema voor 30 dagen en ga die dan maar volgen. Ik zal de link nog even opzoeken vanavond. 

 

Ik zou gewoon ademen naar behoefte :D, niet mee bezig zijn als je echt op tempo gaat steppen. 

 

Edit: https://freedom.fit/blogs/free-fitness-challenge-programs/30-day-fitness-challenge-program-for-step-aerobics-lovers deze wil ik gaan proberen de aankomende tijd als het goed blijft gaan. Zag zojuist ook dat hij morgen binnenkomt als het goed is.

Edited by Avatar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zit zelf nog even na te denken over die trainingen wat ik allemaal zie, maar denk dat het voor mij te zwaar is allemaal en wat meer een beginners routine moet zoeken van een max 20 tot 30 minuten die niet te zwaar is. Ik kan niet een 50 tot 60 minuten zo trainen en heb daar geen conditie voor. Ik zoek nog even door naar iets wat lichter is voor mij en ook niet het harde springen en doen ivm de knieën. 

 

Ik denk dat ik eerst gewoon voor de basic bench step ga en dan probeer elke keer het een beetje langer vol te houden en de hoogte naarmate het beter gaat aan te passen. Dat is voor mij eerst genoeg en ga daarmee loggen hier. Ik denk dat ik het ga doen na mijn krachttraining en dan 3x per week en niet meer. 

 

Ga beginnen met 10 minuten en dan op een lekker tempo. 

Edited by Avatar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Avatar, "ik kan niet" ligt op het kerkhof en "ik wil niet" ligt ernaast. Push jezelf en dan zal je je doelen bereiken, anders niet. Het komt niet aanwaaien.

 

Push jezelf elke keer dat je traint een minuut verder. Progressie!

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Berichten

    • Dit schema is voor zowel beginners al gevorderden! Veel succes en maak het jezelf niet te makkelijk
    • Hey mensen,

      Fit en ik hebben eens zitten brainstormen en door de vele vragen hebben we dus bij deze een 4 dagen split schema opgesteld.
      Dit schema kan je alleen zien en openen als je daadwerkelijk een account hebt op dit forum.

      Succes mensen, het is een pittig schema en draait om maximale groei. Dit schema is niet gefocust op kracht, maar op algeheel groeien van de spiergroepen. Wil je dat 1 spiergroep harder groeit dan de ander (omdat hij in proportie achterloopt)?
      Dan pak je die spiergroep 2 keer per week en de rest 1 keer per week.

      Veel trainingsplezier en melkzuur haha! Trainingsschema beginners-semi gevorderd - 4 dagen split.docx
    • Schouders horen bij upper body en niet bij lower body. Zou niet nog eens armen apart doen op woensdag want armen krijgen, zoals al je andere spieren, 2x per week een training. Hou er rekening mee dat je biceps ook belast worden bij rug training en dat meer niet altijd beter is.
  • Sponsors