Advertentie:

Sign in to follow this  
Jelter

Maakt het uit of je met of zonder gewichten traint

Recommended Posts

Ik vind persoonlijk de sportschool vrij duur maar ik heb altijd nog twijfels of oefeningen zonder enige attributen wel goed genoeg zijn, en ik dacht dat iemand hier daar wel een antwoord op heeft.

Advertentie:

7 uur geleden zei Jelter:

Ik vind persoonlijk de sportschool vrij duur maar ik heb altijd nog twijfels of oefeningen zonder enige attributen wel goed genoeg zijn, en ik dacht dat iemand hier daar wel een antwoord op heeft.

Hoi jelter, oefeningen op lichaamgewicht zullen in het begin voldoende zijn. Later kun je altijd nog naar een gym. Je kunt ook buiten trainen op van die rekstokken in parkjes en speeltuinen. 

Hoi, sorry voor men laate reactie maar ik heb zelf wel een curlstang met gewichten, kan ik daar genoeg oefeningen mee doen om genoeg van het boven lichaam te trainen?

Een curlstang maakt het wel beperkt om heel je bovenlichaam te doen in theorie kan je veel oefeningen wel reproduceren ermee maar verreweg van makkelijk / ideaal.  Een set met dumbells kom je veel verder mee. Als je dus thuis wilt trainen zou ik een set dumbells aanschaffen.

5 minuten geleden zei Fit:

Een curlstang maakt het wel beperkt om heel je bovenlichaam te doen in theorie kan je veel oefeningen wel reproduceren ermee maar verreweg van makkelijk / ideaal.  Een set met dumbells kom je veel verder mee. Als je dus thuis wilt trainen zou ik een set dumbells aanschaffen.

En nog veel meer... Het voordeel van die sportschool is dat je al die dingen niet hoeft te kopen en dat je dan gebruik kunt maken van HEEL veel apparaten en gewichten. Eigenlijk is een sportschool niet zo duur als je het zo bekijkt toch?

• Upvote 1

1 uur geleden zei Shorty:

En nog veel meer... Het voordeel van die sportschool is dat je al die dingen niet hoeft te kopen en dat je dan gebruik kunt maken van HEEL veel apparaten en gewichten. Eigenlijk is een sportschool niet zo duur als je het zo bekijkt toch?

Enkel erheen kan een stap zijn, maar als je er eenmaal bent altijd knallen ! :) 

• Like 1
  • Upvote 1

Guest Hansie

Zonder reclame te willen maken denk ik dat je met een basic fit abonnement van 21,95 Euro /maand veel beter gesteld bent dan met een hoop dumbell schijven en stangen. Nadeel van thuis trainen is dat je de neiging hebt om het trainen uit te stellen. Lekker gemakkelijk en je moet niet van huis. Eens je buiten bent moet je wel trainen. Daarbij andere mensen zien trainen geeft je soms meer motivatie.

Had heel die handel ook: stangen, dumbells, bankjes en schijven maar heb het boeltje verkocht daar het toch maar stof stond te vergaren.

Edited by Hansie

Zeker wel mee eens, thuis trainen heb je een behoorlijke motivatie voor nodig. Ook moet je natuurlijk niet vergeten dat het ontzettend vervelend is om heel de tijd die schijven thuis te moeten verstellen.

Ik train inmiddels al 5 jaar thuis en inderdaad moet je jezelf wel kunnen motiveren om eventjes je garage in te duiken. Het voordeel is dan weer dat je niet ver hoeft te stappen. Basic fit is wel 1 van de goedkopere maar in mijn buurt is er een fitnesscentrum waar je 700€ moet neertellen voor 1 jaar. Opzeggen moet met schriftelijk schrijven.

3 uur geleden zei Peter Wouters:

Ik train inmiddels al 5 jaar thuis en inderdaad moet je jezelf wel kunnen motiveren om eventjes je garage in te duiken. Het voordeel is dan weer dat je niet ver hoeft te stappen. Basic fit is wel 1 van de goedkopere maar in mijn buurt is er een fitnesscentrum waar je 700€ moet neertellen voor 1 jaar. Opzeggen moet met schriftelijk schrijven.

Ja das dus kut. Als je alleen die HELE dure gyms in de buurt hebt :(