Advertentie:

Sign in to follow this  
Jelter

Maakt het uit of je met of zonder gewichten traint

Recommended Posts

Ik vind persoonlijk de sportschool vrij duur maar ik heb altijd nog twijfels of oefeningen zonder enige attributen wel goed genoeg zijn, en ik dacht dat iemand hier daar wel een antwoord op heeft.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

7 uur geleden zei Jelter:

Ik vind persoonlijk de sportschool vrij duur maar ik heb altijd nog twijfels of oefeningen zonder enige attributen wel goed genoeg zijn, en ik dacht dat iemand hier daar wel een antwoord op heeft.

 

Hoi jelter, oefeningen op lichaamgewicht zullen in het begin voldoende zijn. Later kun je altijd nog naar een gym. Je kunt ook buiten trainen op van die rekstokken in parkjes en speeltuinen. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi, sorry voor men laate reactie maar ik heb zelf wel een curlstang met gewichten, kan ik daar genoeg oefeningen mee doen om genoeg van het boven lichaam te trainen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een curlstang maakt het wel beperkt om heel je bovenlichaam te doen in theorie kan je veel oefeningen wel reproduceren ermee maar verreweg van makkelijk / ideaal.  Een set met dumbells kom je veel verder mee. Als je dus thuis wilt trainen zou ik een set dumbells aanschaffen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minuten geleden zei Fit:

Een curlstang maakt het wel beperkt om heel je bovenlichaam te doen in theorie kan je veel oefeningen wel reproduceren ermee maar verreweg van makkelijk / ideaal.  Een set met dumbells kom je veel verder mee. Als je dus thuis wilt trainen zou ik een set dumbells aanschaffen.


En nog veel meer... Het voordeel van die sportschool is dat je al die dingen niet hoeft te kopen en dat je dan gebruik kunt maken van HEEL veel apparaten en gewichten. Eigenlijk is een sportschool niet zo duur als je het zo bekijkt toch?

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 uur geleden zei Shorty:


En nog veel meer... Het voordeel van die sportschool is dat je al die dingen niet hoeft te kopen en dat je dan gebruik kunt maken van HEEL veel apparaten en gewichten. Eigenlijk is een sportschool niet zo duur als je het zo bekijkt toch?

 

 

Enkel erheen kan een stap zijn, maar als je er eenmaal bent altijd knallen ! :) 

  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zonder reclame te willen maken denk ik dat je met een basic fit abonnement van 21,95 Euro /maand veel beter gesteld bent dan met een hoop dumbell schijven en stangen. Nadeel van thuis trainen is dat je de neiging hebt om het trainen uit te stellen. Lekker gemakkelijk en je moet niet van huis. Eens je buiten bent moet je wel trainen. Daarbij andere mensen zien trainen geeft je soms meer motivatie.

Had heel die handel ook: stangen, dumbells, bankjes en schijven maar heb het boeltje verkocht daar het toch maar stof stond te vergaren.

Edited by Hansie
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeker wel mee eens, thuis trainen heb je een behoorlijke motivatie voor nodig. Ook moet je natuurlijk niet vergeten dat het ontzettend vervelend is om heel de tijd die schijven thuis te moeten verstellen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik train inmiddels al 5 jaar thuis en inderdaad moet je jezelf wel kunnen motiveren om eventjes je garage in te duiken. Het voordeel is dan weer dat je niet ver hoeft te stappen. Basic fit is wel 1 van de goedkopere maar in mijn buurt is er een fitnesscentrum waar je 700€ moet neertellen voor 1 jaar. Opzeggen moet met schriftelijk schrijven.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 uur geleden zei Peter Wouters:

Ik train inmiddels al 5 jaar thuis en inderdaad moet je jezelf wel kunnen motiveren om eventjes je garage in te duiken. Het voordeel is dan weer dat je niet ver hoeft te stappen. Basic fit is wel 1 van de goedkopere maar in mijn buurt is er een fitnesscentrum waar je 700€ moet neertellen voor 1 jaar. Opzeggen moet met schriftelijk schrijven.

 

Ja das dus kut. Als je alleen die HELE dure gyms in de buurt hebt :(

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Vanochtend dus die Inbody meting gedaan. Zodat ik weet hoe ik er nu voorsta. En meer inzicht krijg over mijn lichaam.   Ik ben dus op 9 September begonnen met krachttraining. Na dik 8+ jaar zonder krachttraining. Wel deed ik vanaf April fysio. Ivm hernia en spieruitval rechterbeen. Waar ik sinds me 23ste mee loop. Dus veel rek en strek oefeningen en langzaam opbouwend op lichaams gewicht en extra gewicht.   Op 9 September begon ik met een bodyfat percentage van 23%. Vandaag 12 weken later op 2 December een bodyfat percentage gemeten van 18%. Een vermindering van 5%. Meer dan ik verwacht had. Aangezien je jezelf toch altijd anders ziet in de spiegel.   Gister toch nog herberekend en gekeken anar hoeveel kcal ik nou binnen moet krijgen. Ik zat de laatste 2 weken op 2000 +/- en zat ervoor op 2300/2400. Wel met 160-200gram protiene uiteraard.   Ik zag vandaag dus dat mijn lichaamsonderhoud 2000kcal is. Dus zonder activiteiten etc. Ik kwam gister al tot de conclusie dat ik rond de 2500kcal wil zitten en was daar gister al mee begonnen. Dit omdat ik voelde met 2000 zat ik echt low on energie en had moeite om mijn setjes te voltooien. Had gewoon extra rust nodig tussen setjes.   Dus dat pak ik op, ik zal wat oefening veranderen in mijn workout.   Verder nog te zien dat mijn rechterbeen nog was minder is kwa volume en spiermassa. Dit is al erg bijgetrokken voor een been dan jaren niet echt gebruikt is en met een forse achterstand begon.   Ik zal na elke 4 weken die meting weer doen en bijhouden het gaat. Ook een goede motivatie en geeft gewoon duidelijk inzicht.   Edit: Hier nog de restultaten van de laatste 4 weken:   Gewicht: 92.4 - 92.2 (18% bodyfat) • Latt pulldown: 54kg
      • Seated row: 50kg - 60kg
      • Shrugs: 16kg - 22kg
      • Shoulder press: 25kg - 30kg
      • Reverse fly: 28kg - 35kg
      • Bankdrukken (incline): 55kg - 65kg
      • Dumbell chestpress: 20kg - 22kg
      • Chest fly: 49kg - 63kg
      • Bicep cable curl: 35kg - 40kg
      • Triceps pushdown: 35kg - 40kg
      • Tricep pressdown rope: 30kg
      • Squad: 60kg
      • Leg press: 65kg
      • Leg extension: 25kg
      • Hamstrings: 52.5kg
      • Hip abductors: 45kg
      • Calf raises: 30kg   Benen op behoud getraind. Niet zwaarder gegaan, dit omdat ik me best vermoeid voelde in de benen. Aankomende weken weer pushen.   Eergister 91.8, vanochtend 92.2 dat schommelt toch altijd wel van dag tot dag. Op de Inbody meting was na ontbijt en met joggingsbroek en tshirt + trui aan. Je kunt de deze bijlage pas zien als je bent ingelogd.
    • Vanochtend een Inbody meting gedaan. Ik zal thuis even de oude percentages erbij pakken. Zodat ik kan vergelijken wat de verschillen precies zijn.    Zal dit elke maand doen. En daarnaast is het vandaag de laatste dag van de 4 weken. En moet de laatste progressie van de 4 weken even posten.
    • Mogge shorty zou je mij ook een mailtje met info kunnen sturen ik kan je idd geen bericht sturen net als dazing😅
  • Sponsors