Advertentie:

Sign in to follow this  
Hansie

flexibele romp

Recommended Posts

Hey,

 

Ben aan het grasduinen naar oefeningen die haalbaar en veilig zijn om de flexibiliteit in mijn romp terug te krijgen. Het zaakje is vastgeroest door enerzijds de leeftijd en anderzijds te lang en te weinig beweging. Ik bedoel dus oefeningen voor de buitenste schuine buikspieren, obliques genoemd.

Rekening houdende met mijn beginnersstatus dacht ik aan standing oblique twist en de minder gekende wood chopper aan ee kabel station. Russian twist waardat je voeten van de grond getild houdt in crunch houding en je torso naar links en rechts twist zou niet zo bevorderlijk zijn op lange termijn voor je rug. De vloeistoffen in de wervels van de ruggengraat zouden heen en weer geschud worden wat op lange termijn problemen geeft.

 

Iemand nog ideeën ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Dit schema is voor zowel beginners al gevorderden! Veel succes en maak het jezelf niet te makkelijk
    • Hey mensen,

      Fit en ik hebben eens zitten brainstormen en door de vele vragen hebben we dus bij deze een 4 dagen split schema opgesteld.
      Dit schema kan je alleen zien en openen als je daadwerkelijk een account hebt op dit forum.

      Succes mensen, het is een pittig schema en draait om maximale groei. Dit schema is niet gefocust op kracht, maar op algeheel groeien van de spiergroepen. Wil je dat 1 spiergroep harder groeit dan de ander (omdat hij in proportie achterloopt)?
      Dan pak je die spiergroep 2 keer per week en de rest 1 keer per week.

      Veel trainingsplezier en melkzuur haha! Trainingsschema beginners-semi gevorderd - 4 dagen split.docx
    • Schouders horen bij upper body en niet bij lower body. Zou niet nog eens armen apart doen op woensdag want armen krijgen, zoals al je andere spieren, 2x per week een training. Hou er rekening mee dat je biceps ook belast worden bij rug training en dat meer niet altijd beter is.
  • Sponsors