Advertentie:



Sign in to follow this  
Hansie

flexibele romp

Recommended Posts

Hey,

 

Ben aan het grasduinen naar oefeningen die haalbaar en veilig zijn om de flexibiliteit in mijn romp terug te krijgen. Het zaakje is vastgeroest door enerzijds de leeftijd en anderzijds te lang en te weinig beweging. Ik bedoel dus oefeningen voor de buitenste schuine buikspieren, obliques genoemd.

Rekening houdende met mijn beginnersstatus dacht ik aan standing oblique twist en de minder gekende wood chopper aan ee kabel station. Russian twist waardat je voeten van de grond getild houdt in crunch houding en je torso naar links en rechts twist zou niet zo bevorderlijk zijn op lange termijn voor je rug. De vloeistoffen in de wervels van de ruggengraat zouden heen en weer geschud worden wat op lange termijn problemen geeft.

 

Iemand nog ideeën ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Ik zou persoonlijk eerst gaan cutten ivm je vetpercentage. Richting de 10/11% cutten en dan beginnen met een bulk. Zo heb je een prima basis om 4-5 maanden te gaan bulken.  Zou je eventueel je trainingschema kunnen posten?    Ik ben zelf geen voorstander van cardio naast krachttraining. Ik merk dat als ik cut dit mijn herstel in de weg zit en daardoor minder presteer met krachttraining. Ik wandel dagelijks wel veel om toch extra kcal te verbranden.   Verder wat al gemeld word zorg dat je voeding in orde is en je slaap ook goed is, dit word enorm onderschat door veel mensen. 

    • Je slaat de spijker op zijn kop Geert. HIIT heeft geen ''extra zin'' als je wilt cutten of ''afvallen'' in de simpele volksmond.... Dan dien je alleen simpelweg minder kcal in te nemen dan dat je verbrandt. En dan kan je dat op 2 manieren doen:

      1. De vork/lepel neerleggen en minder eten.
      2. Of dus meer kcal verbranden en exact hetzelfde blijven eten.

      Beiden zullen ervoor zorgen dat je in een calorie ''min'' komt te zitten en DAARDOOR val je af. 

      Beiden tegelijk kan natuurlijk ook, dat zal het verder versnellen. Simpel hoofdrekenen is het eigenlijk.
    • Nog een aanvulling op wat Hansie zei. Probeer cardio en krachttraining toch op aparte dagen te doen. Dit schijnt beter te werken voor vetverlies. Wat het mechanisme hierachter is weet ik niet.
  • Sponsors