Advertentie:

Sign in to follow this  
Hansie

spider curl versus incline curls

Recommended Posts

Atleten :D,

 

Zijn incline biceps curls slecht als je een schouder blessure hebt ? Vermits de biceps zowat ontspringt aan het schouder gewricht en ik al jaren sukkel met een  lichte schouder blessure (wat stekende pijn aan voorste schouder kop zo net onder sleutelbeen) lijkt het mij wat om incline biceps curls te vervangen door de wat onorthodoxe spider curl. Lijkt mij veiliger voor de vervelende schouder.. De spider curl zou volgens believers zelfs de voorkeur hebben op de preacher curl daar de onderarm niet gefixeerd wordt zoals bij de preacher curl en je de zwaartekracht lekker moet overwinnen wat niet is bij laatstgenoemde oefening.

ZIjn de kenners het hier mee eens of slaag ik de bal mis ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Ik heb geen idee of het slechter of beter is aangezien ik nooit biceps train in isolatie. Ze krijgen al genoeg training door de pull ups die ik doe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat kan inderdaad wat meer spanning op die pees geven. In het geval van pijn in de schouder, zou ik die pijn zeker vermijden. Bijvoorbeeld een Spider Curl liggend op je buik op het bankje is dan een optie ja. 

 

Prima idee. ;)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 minuten geleden zei Peter Wouters:

Ik heb geen idee of het slechter of beter is aangezien ik nooit biceps train in isolatie. Ze krijgen al genoeg training door de pull ups die ik doe.

Ja dat neem ik aan. Zelf eerst nog een lange tijd lat pull down oefenen tot ik er bij val. Hoop ooit daar zelf nog in te slagen maar weet niet of ik mijn 87 kilo nog naar boven gehezen krijg.  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je last hebt van je schouders, staat je bankje niet recht genoeg. Bij incline curls moet je niet zo diep liggen dat het oncomfortabel voelt.
Verder is het de bedoeling dat je de schouder ook niet gaat aanspannen en de arm voorwaarts gaat brengen ofzo.
Een andere variatie is de drag-curl. Moet je maar eens opzoeken.

bij spidercurls enzo plaats je net extra spanning op je schouders (shoulder flexion), dus die zou ik dan niet gaan doen. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 uur geleden zei P2I:

Als je last hebt van je schouders, staat je bankje niet recht genoeg. Bij incline curls moet je niet zo diep liggen dat het oncomfortabel voelt.
Verder is het de bedoeling dat je de schouder ook niet gaat aanspannen en de arm voorwaarts gaat brengen ofzo.
Een andere variatie is de drag-curl. Moet je maar eens opzoeken.

bij spidercurls enzo plaats je net extra spanning op je schouders (shoulder flexion), dus die zou ik dan niet gaan doen. 

 

Bij Spidercurls plaats je juist GEEN spanning op je schouders. (het gaat om de front delt, die werkt soms mee bij bicep oefeningen en dat willen we niet.) Er is geen actieve flexie van de schouders, wel passieve, maar dat maakt geen drol uit want de spieren worden niet geactiveerd. ;)

 

Bij een Spidercurl hangen je schouders helemaal los en die doen daar helemaal niets. Als dat wel zo is, doe je de oefening verkeerd. Er wordt tijdens die Spidercurl echt heel veel gevraagd van de bicep, totale isolatie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Dit schema is voor zowel beginners al gevorderden! Veel succes en maak het jezelf niet te makkelijk
    • Hey mensen,

      Fit en ik hebben eens zitten brainstormen en door de vele vragen hebben we dus bij deze een 4 dagen split schema opgesteld.
      Dit schema kan je alleen zien en openen als je daadwerkelijk een account hebt op dit forum.

      Succes mensen, het is een pittig schema en draait om maximale groei. Dit schema is niet gefocust op kracht, maar op algeheel groeien van de spiergroepen. Wil je dat 1 spiergroep harder groeit dan de ander (omdat hij in proportie achterloopt)?
      Dan pak je die spiergroep 2 keer per week en de rest 1 keer per week.

      Veel trainingsplezier en melkzuur haha! Trainingsschema beginners-semi gevorderd - 4 dagen split.docx
    • Schouders horen bij upper body en niet bij lower body. Zou niet nog eens armen apart doen op woensdag want armen krijgen, zoals al je andere spieren, 2x per week een training. Hou er rekening mee dat je biceps ook belast worden bij rug training en dat meer niet altijd beter is.
  • Sponsors