Advertentie:



Sign in to follow this  
Hansie

spider curl versus incline curls

Recommended Posts

Atleten :D,

 

Zijn incline biceps curls slecht als je een schouder blessure hebt ? Vermits de biceps zowat ontspringt aan het schouder gewricht en ik al jaren sukkel met een  lichte schouder blessure (wat stekende pijn aan voorste schouder kop zo net onder sleutelbeen) lijkt het mij wat om incline biceps curls te vervangen door de wat onorthodoxe spider curl. Lijkt mij veiliger voor de vervelende schouder.. De spider curl zou volgens believers zelfs de voorkeur hebben op de preacher curl daar de onderarm niet gefixeerd wordt zoals bij de preacher curl en je de zwaartekracht lekker moet overwinnen wat niet is bij laatstgenoemde oefening.

ZIjn de kenners het hier mee eens of slaag ik de bal mis ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Dat kan inderdaad wat meer spanning op die pees geven. In het geval van pijn in de schouder, zou ik die pijn zeker vermijden. Bijvoorbeeld een Spider Curl liggend op je buik op het bankje is dan een optie ja. 

 

Prima idee. ;)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 minuten geleden zei Peter Wouters:

Ik heb geen idee of het slechter of beter is aangezien ik nooit biceps train in isolatie. Ze krijgen al genoeg training door de pull ups die ik doe.

Ja dat neem ik aan. Zelf eerst nog een lange tijd lat pull down oefenen tot ik er bij val. Hoop ooit daar zelf nog in te slagen maar weet niet of ik mijn 87 kilo nog naar boven gehezen krijg.  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je last hebt van je schouders, staat je bankje niet recht genoeg. Bij incline curls moet je niet zo diep liggen dat het oncomfortabel voelt.
Verder is het de bedoeling dat je de schouder ook niet gaat aanspannen en de arm voorwaarts gaat brengen ofzo.
Een andere variatie is de drag-curl. Moet je maar eens opzoeken.

bij spidercurls enzo plaats je net extra spanning op je schouders (shoulder flexion), dus die zou ik dan niet gaan doen. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 uur geleden zei P2I:

Als je last hebt van je schouders, staat je bankje niet recht genoeg. Bij incline curls moet je niet zo diep liggen dat het oncomfortabel voelt.
Verder is het de bedoeling dat je de schouder ook niet gaat aanspannen en de arm voorwaarts gaat brengen ofzo.
Een andere variatie is de drag-curl. Moet je maar eens opzoeken.

bij spidercurls enzo plaats je net extra spanning op je schouders (shoulder flexion), dus die zou ik dan niet gaan doen. 

 

Bij Spidercurls plaats je juist GEEN spanning op je schouders. (het gaat om de front delt, die werkt soms mee bij bicep oefeningen en dat willen we niet.) Er is geen actieve flexie van de schouders, wel passieve, maar dat maakt geen drol uit want de spieren worden niet geactiveerd. ;)

 

Bij een Spidercurl hangen je schouders helemaal los en die doen daar helemaal niets. Als dat wel zo is, doe je de oefening verkeerd. Er wordt tijdens die Spidercurl echt heel veel gevraagd van de bicep, totale isolatie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Hi all,   Voor mij werkt het idd ook goed om een duidelijke split te doen tussen beide dagen. In het verleden ging ik vaak naar de gym om cardio en krachttraining te doen. Hier ben ik na meer dan twee jaar van afgestapt. Het resultaat? Ik train nu meestal in het weekend met cardio (lekker buiten in de openlucht) en zorg dat ik drie verschillende krachttrainingen doe tijdens de werkweek. Voor mij werkt dit perfect. Hoop dat dit jou ook kan helpen!
    •   Hi snelleehv, ik hoor wel vaker dat goed slapen belangrijk is voor je herstel en heb gelezen over CBD olie en het verschil tussen wiet en hennep. Heb jij hier ervaring mee en of dit een bevorderend effect heeft op mijn nachtrust?
    • Ik zou persoonlijk eerst gaan cutten ivm je vetpercentage. Richting de 10/11% cutten en dan beginnen met een bulk. Zo heb je een prima basis om 4-5 maanden te gaan bulken.  Zou je eventueel je trainingschema kunnen posten?    Ik ben zelf geen voorstander van cardio naast krachttraining. Ik merk dat als ik cut dit mijn herstel in de weg zit en daardoor minder presteer met krachttraining. Ik wandel dagelijks wel veel om toch extra kcal te verbranden.   Verder wat al gemeld word zorg dat je voeding in orde is en je slaap ook goed is, dit word enorm onderschat door veel mensen. 
  • Sponsors