Advertentie:



Sign in to follow this  
WilfZaha

Welke oefeningen voor licht ingegroeide borst

Recommended Posts

Beste sporters,
Ik ben sinds ca 9 weken terug begonnen met 4x in de week fitness. Dit had 2 redenen, Reden 1: Ik ben van me zelf redelijk mager, dus wou ik graag iets gespierder worden. Reden 2: Mijn borst staat sinds me geboorte al licht naar binnen, en ik zag op filmpjes en las dat je doormiddel van fitness dit in grote mate "weg kon sporten". In ieder geval dat het bijna niet meer zichtbaar is. Op de foto bij deze post zie je hoe dit bij mij eruit ziet momenteel. Het is een hele lichte vorm van Pectus Excavatum geloof ik. Mijn vraag is: Is er iemand hier die er verstand van heeft of een idee heeft hoe dit weg te trainen. In de zomer, tijdens het zwemmen bijvoorbeeld, is het soms vervelend omdat het er toch een beetje rara uit ziet. Daarom zou ik dit graag zover mogelijk willen laten weg trainen. Omdat ik op relatief hoog niveau voetbal is operatief dit behandelen geen optie omdat ik er dan te lang uit lig, en is de mate waarin ik dit heb te klein om het echt te laten opereren. Graag hoor ik welke spieren ik moet , welke oefeningen ik hiervoor moet doen en hoe vaak per week. Op de foto is omcirkeld wat sinds mijn geboorte wat anders staat. Dit betreft de naar binnen staande borst, en een uitstekende bot bij me buik waardoor deze ook iets anders staat. Ik weet dat dit veel tijd en week kost maar dat heb ik er zeker voor over. Ik hoor graag van jullie ! Bij voorbaat dank.

PicsArt_11-06-10.53.46.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Hey kerel! Ik heb geen ervaring hiermee maar het lijkt mij geen gek idee dat je door je borst te trainen dit minder gaat opvallen. Ik zou natuurlijk heel de borst goed trainen, maar vooral ook focus leggen op de "inner chest" . Dit gedeelte word door best veel mensen ook vergeten om goed te trainen. Ik moet zeggen dat ik het bij jou nog niet heel erg vind, ik heb veel gekkere gevallen gezien!

 

https://www.menshealth.com/fitness/a25848810/chest-workout-for-inner-pecs/

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey kerel,

 

Dat gaat niet minder opvallen door hem te trainen, misschien gaat het naar binnen vallen juist meer opvallen als je meer massa op je borst hebt. Maar misschien ook niet. Dit is niet iets wat je zonder operatie op kunt lossen inderdaad. Wellicht is het toch echt de beste optie, aangezien je longen dan natuurlijk meer ruimte hebben... Dat lijkt me bij voetbal de allerbeste plus die je kunt krijgen! Toch maar over nadenken?

 

De link die Fit stuurde, is een begin voor je!

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 uur geleden zei Shorty:

Hey kerel,

 

Dat gaat niet minder opvallen door hem te trainen, misschien gaat het naar binnen vallen juist meer opvallen als je meer massa op je borst hebt. Maar misschien ook niet. Dit is niet iets wat je zonder operatie op kunt lossen inderdaad. Wellicht is het toch echt de beste optie, aangezien je longen dan natuurlijk meer ruimte hebben... Dat lijkt me bij voetbal de allerbeste plus die je kunt krijgen! Toch maar over nadenken?

 

De link die Fit stuurde, is een begin voor je!

 

Toch ben ik van mening als je meer massa bij de binnenkant van de borst krijgt je de kans hebt dat dit toch wel minder zichtbaar word. ( Maar nogmaals geen ervaring mee ). Maar goed zou me hier sowieso niet aan storen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Sportvrienden, In deze tijd van beperkingen is er ook meer tijd om 'ns wat nader naar de samenstelling van een training te kijken. Wat staat er vandaag op 't programma; welke warming-up sluit daar 't meest op aan en met welke vorm van cool down haal ik er 't meeste rendement uit. Zoals vermeld in een eerdere bijdrage, heb ik in de loop van de tijd het fenomeen 'kettlebell' wat hoger opgeschaald als erg effectief. Een kettlebell work-out is intensief, zorgt voor een hoge verbranding en is erg functioneel door 't compound karakter.  Voor wat betreft krachtsport ben ik van mening dat gerichte kettlebell oefeningen een positieve bijdrage leveren als warming-up en cool down als deze gericht zijn op de kerntraining. Met kerntraining bedoel ik de oefeningen die je voor een bepaalde spiergroep gepland hebt. De voordelen van een warming-up met een kettlebell liggen vooral in 't in korte tijd activeren van de motor units (door de compound), waardoor behalve je target spiergroep, ook je 'hulpspieren' zoals de antagonisten en de synergisten meegenomen worden. Dit verminderd sterk het risico op blessures en verkort op een verantwoorde manier je warming-up. Meer tijd voor je kerntraining! Als cooling down heeft een stukje kettlebell training vooral een niet te onderschatten functie als 'stretcher'; de nog onder spanning staande spieren worden op een relaxte manier weer gerekt waar de doorbloeding ook weer bij gebaat is (dus ook de zuurstof en voedselvoorziening).  Al met al de moeite van het proberen waard. Ik adviseer je te beperken tot de kettlebell swings. Deze zijn effectief, veelomvattend, maar ook intensief. Je moet natuurlijk wel voldoende overhouden. Mocht  e.e.a. je interesseren; wel effe de techniek van een goede swing aanleren! (YouTube/ Pavel Tsatsouline).   Gr. Geert.      
    • Ja maar toch knap. Zo'n 25 jaar geleden kwam ik op 100 kg uit 3 reps. Woog toen wel maar 76 kg. Trainde toen eigenlijk niet op kracht en cutten of bulken was Chinees voor mij.
    • Thanks! Ik heb de bankdruk altijd veel op kracht getraind, begin 2020 had ik op een gegeven moment 130 voor een dubbel gepakt en kort daarna 135 voor een enkel. Mijn doel was om voor ik begon met droogtrainen nog 140 te pakken, maar dat is niet gelukt. 
  • Sponsors