Advertentie:

Sign in to follow this  
Hansie

de kop is er af

Recommended Posts

Na mij 6 weken naar de fitness gesleept te hebben een weekje rust inlassen om mijn getormenteerde pezen wat te laten rusten. Kom van een vrij zittend bestaan zonder veel beweging dus ben toch fier dat de kop er af is. De nazorg achter de training kan nog beter en de voeding heb ik buiten mijn eiwitshakes wat aan mij laten voorbij gaan. Ben niet bezig met bulken of cutten, neen zit er zowat tussen in. Gefascineerd om wat vetvrije spiermassa op te bouwen, hopelijk niet te veel vet bij gekregen te hebben en misschien wat vet verloren wie weet. Er staat in ieder geval een kilootje bij op de weegschaal maar of dat nu spieren zijn, zou me verwonderen. Zou me wel soms best niet te veel vergalopperen op de training. Heb soms nog de neiging om tot het gaatje te gaan wat ik de dag daarna dan moet bekopen in mijn al wat versleten rug. Zo blij als een kermisvogel dat er op mijn 46 een cm'tje bicepsomvang bij is gekomen. Van een schrale 37 cm naar 38. Dit met full body ipv split dus we zien daar nog progressie wat me blij maakt.

 

 

Edited by Hansie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

1 minuut geleden zei Peter Wouters:

Stevige biceps 

Wel opgespannen hé haha.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik meet ze zelf nooit, geen idee wat ze nu zijn. Maar ik heb ergens een keer gelezen dat het gemiddelde in NL 33cm is of zo. Was wel al een jaar of 6 terug misschien maar toch.

 

Dus hecht niet veel waarde aan de info maar besef dat je nu al bovengemiddeld bent :P

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
24 minuten geleden zei Shorty:

Ik meet ze zelf nooit, geen idee wat ze nu zijn. Maar ik heb ergens een keer gelezen dat het gemiddelde in NL 33cm is of zo. Was wel al een jaar of 6 terug misschien maar toch.

 

Dus hecht niet veel waarde aan de info maar besef dat je nu al bovengemiddeld bent :P

 

Ja, maar zal het hier wat relativeren, 38 is wel opgespannen hé pft. Denk ontspannen 34,5 of zo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Hoe “gevaarlijk” het ook klinkt, want je hebt best wat skinny fat, ik zou volgas gaan bulken. Nu afvallen rondom de middel, betekent dat je eerst elders wat kwijt raakt. En je wilt spiermassa opbouwen, dus dat gaat niet samen.  Ik ben met ongeveer zo’n fysiek ook gaan bulken. 
        Resultaat is uiteraard niet naturel, maar ben in 2020 begonnen met trainen en stond er in juni 2020 ongeveer bij als jij. 
        en dit is nu:     Je kunt de deze bijlage pas zien als je bent ingelogd.
    • Maar hoe sta je er nu bij dan qua fysiek?   Neem aan dat de laatste foto niet recent is ivm ontbreken tattoo’s?   Heb je je onderhoud al eens uitgerekend? 1800 kcal is niks idd. Ik denk dat je of ergens een rekenfoutje maakt, of ergens “stiekem” wat calorieën meer binnen krijgt. 
      ik zou uithongeren op 1800 kcal. 
         
    • Je bent precies daar waar ik anderhalf jaar geleden ben begonnen. Zelfde lengte en gewicht destijds. 
        Wat mij geholpen heeft is om vooral te doen waar je op dat moment zin in hebt. Voorheen volgde ik een strikt schema (5x5 stronglifts) en hoewel het een goed schema is voor overall massa, vond ik er geen moer aan. Ik ben destijds na 6 maanden volledig gestopt. 
        Nu train ik sinds begin 2020 zo’n 5 a 6 dagen in de week. Elke spiergroep pak ik 2 keer aan, soms 3 keer. Ook hier geldt: net waar ik zin in heb. 
        Het meest belangrijke om te groeien is dat jij de spier voldoende stimulatie geeft om te groeien. Doe je dit naturel, dan breek je de spier af en bouwt zichzelf opnieuw op. Doe je dit niet-naturel, dan heb je ook profijt van “onder pomp” trainen. Dus zoveel mogelijk bloed in de spieren en tijdens de pomp veel volume maken met sets en reps. Je kunt natuurlijk ook een combinatie van beiden doen, zo doe ik dat ook.    Ik volg dus geen strikt schema. Voor borst doe ik de ene keer 10 sets van 20  op de chest press machine en de andere keer ga ik flat of incline benchen, opgevolgd met cable fly’s, etc. You name it. Als je die borst maar genoeg op z’n flikker geeft. Meestal eindig ik met dips. Als je de borst goed hard getraind hebt, moet je nauwelijks nog een dip kunnen doen.    2 keer trainen is wel weinig. Kun je dit echt niet oprekken naar 3 keer? Hoeveel massa wil je pakken? Waar liggen je sterke punten en wat zijn je mindere punten?    Ik had je DM trouwens beantwoord dus spreken elkaar ook wel op app
          Trouwens, blijf je bij 2 keer pw trainen dan zijn de compound oefeningen wel jouw beste vriend. Je pakt in 1 oefening meerdere spiergroepen. Anders ben je 5 uur bezig per training  
  • Sponsors