Advertentie:



Sign in to follow this  
Hansie

de kop is er af

Recommended Posts

Na mij 6 weken naar de fitness gesleept te hebben een weekje rust inlassen om mijn getormenteerde pezen wat te laten rusten. Kom van een vrij zittend bestaan zonder veel beweging dus ben toch fier dat de kop er af is. De nazorg achter de training kan nog beter en de voeding heb ik buiten mijn eiwitshakes wat aan mij laten voorbij gaan. Ben niet bezig met bulken of cutten, neen zit er zowat tussen in. Gefascineerd om wat vetvrije spiermassa op te bouwen, hopelijk niet te veel vet bij gekregen te hebben en misschien wat vet verloren wie weet. Er staat in ieder geval een kilootje bij op de weegschaal maar of dat nu spieren zijn, zou me verwonderen. Zou me wel soms best niet te veel vergalopperen op de training. Heb soms nog de neiging om tot het gaatje te gaan wat ik de dag daarna dan moet bekopen in mijn al wat versleten rug. Zo blij als een kermisvogel dat er op mijn 46 een cm'tje bicepsomvang bij is gekomen. Van een schrale 37 cm naar 38. Dit met full body ipv split dus we zien daar nog progressie wat me blij maakt.

 

 

Edited by Hansie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

1 minuut geleden zei Peter Wouters:

Stevige biceps 

Wel opgespannen hé haha.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik meet ze zelf nooit, geen idee wat ze nu zijn. Maar ik heb ergens een keer gelezen dat het gemiddelde in NL 33cm is of zo. Was wel al een jaar of 6 terug misschien maar toch.

 

Dus hecht niet veel waarde aan de info maar besef dat je nu al bovengemiddeld bent :P

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
24 minuten geleden zei Shorty:

Ik meet ze zelf nooit, geen idee wat ze nu zijn. Maar ik heb ergens een keer gelezen dat het gemiddelde in NL 33cm is of zo. Was wel al een jaar of 6 terug misschien maar toch.

 

Dus hecht niet veel waarde aan de info maar besef dat je nu al bovengemiddeld bent :P

 

Ja, maar zal het hier wat relativeren, 38 is wel opgespannen hé pft. Denk ontspannen 34,5 of zo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Nederland heeft al jaren geen pre-workout meer die een goede kick geeft. 
      Daarom besloten ik en m'n goede maat Victor dit merk op te zetten om krachtige pre-workout weer terug te brengen naar Nederland! 
      Deze pre-workout bevat als enige van heel Nederland DMHA wat de sterkste legale kracht booster is.
      Als je interesse hebt laat het me weten dan zal ik je korting geven wanneer we lanceren.   Groeten,
      Amir en Victor 
    • Hey Matjeq ik zag je post en heb speciaal een account aangemaakt om te reageren.
      Want ik zat ruim een jaar geleden met precies hetzelfde probleem.
      Na veel werken en voorbereiden brengen ik een een goede maat van me nu als enige van Nederland een pre-workout uit die ook DMHA bevat! 
      De pre-workouts die jij bedoelt bevatten waarschijnlijk DMAA wat inderdaad verboden is maar DMHA komt erg in de buurt qua effect en is 100% legaal.
      Alle andere merken verkopen pre-workouts met alleen cafeïne als stimulant waardoor je niet echt die kick voelt.
      Met deze pre-workout brengen we de kick weer terug!
      absolutenutrients.nl
    • Sportvrienden, In deze tijd van beperkingen is er ook meer tijd om 'ns wat nader naar de samenstelling van een training te kijken. Wat staat er vandaag op 't programma; welke warming-up sluit daar 't meest op aan en met welke vorm van cool down haal ik er 't meeste rendement uit. Zoals vermeld in een eerdere bijdrage, heb ik in de loop van de tijd het fenomeen 'kettlebell' wat hoger opgeschaald als erg effectief. Een kettlebell work-out is intensief, zorgt voor een hoge verbranding en is erg functioneel door 't compound karakter.  Voor wat betreft krachtsport ben ik van mening dat gerichte kettlebell oefeningen een positieve bijdrage leveren als warming-up en cool down als deze gericht zijn op de kerntraining. Met kerntraining bedoel ik de oefeningen die je voor een bepaalde spiergroep gepland hebt. De voordelen van een warming-up met een kettlebell liggen vooral in 't in korte tijd activeren van de motor units (door de compound), waardoor behalve je target spiergroep, ook je 'hulpspieren' zoals de antagonisten en de synergisten meegenomen worden. Dit verminderd sterk het risico op blessures en verkort op een verantwoorde manier je warming-up. Meer tijd voor je kerntraining! Als cooling down heeft een stukje kettlebell training vooral een niet te onderschatten functie als 'stretcher'; de nog onder spanning staande spieren worden op een relaxte manier weer gerekt waar de doorbloeding ook weer bij gebaat is (dus ook de zuurstof en voedselvoorziening).  Al met al de moeite van het proberen waard. Ik adviseer je te beperken tot de kettlebell swings. Deze zijn effectief, veelomvattend, maar ook intensief. Je moet natuurlijk wel voldoende overhouden. Mocht  e.e.a. je interesseren; wel effe de techniek van een goede swing aanleren! (YouTube/ Pavel Tsatsouline).   Gr. Geert.      
  • Sponsors