Advertentie:

Sign in to follow this  
Batman123

Eiwit poeder

Recommended Posts

Deze vraag is waarschijnlijk al vaak gesteld, maar ik vraag het nog een keer.😝

Bestaat er eiwitpoeder zonder alle toevoegingen en suikers enz die ongezond voor je zijn? Welke poeders zijn nu echt het best?

alvast bedankt

Advertentie:

13 minuten geleden zei Batman123:

Bestaat er eiwitpoeder zonder alle toevoegingen en suikers enz die ongezond voor je zijn? Welke poeders zijn nu echt het best?

alvast bedankt

Denk dat het best bestaat. ruw eiwitpoeder, maar dan komt daarbij dat het ECHT heel goor is haha. Heeft geen smaak, maar een melige textuur, dus denk dat dat geen lekkere shake of youghurt maakt haha.

Vanwaar de angst voor suikers?

Guest Hansie
16 minuten geleden zei Batman123:

alvast bedankt

16 minuten geleden zei Batman123:

alvast bedankt

Ik neem pure Whey van body en fit. Ten eerste omdat die geen toevoeging van chemische  zoetstoffen heeft en ten tweede de prijs, slechts 26,95 euro voor 2 kg. Er zullen er wel betere maar ook veel duurdere zijn maar ja.

Niet perse angst voor suikers, maar je hoort zoveel verhalen dat suikers slecht zijn. Ook andere toevoegingen waar ik de naam niet van weet. Dierlijke poeders schijnen ook weer slecht voor je te zijn.

ik moet erbij zeggen dat ik echt weinig ervaring heb en het daarom aan jullie vraag. 

Ik ben gewoon opzoek naar een goede keuze.

13 minuten geleden zei Batman123:

Niet perse angst voor suikers, maar je hoort zoveel verhalen dat suikers slecht zijn. Ook andere toevoegingen waar ik de naam niet van weet. Dierlijke poeders schijnen ook weer slecht voor je te zijn.

ik moet erbij zeggen dat ik echt weinig ervaring heb en het daarom aan jullie vraag. 

Ik ben gewoon opzoek naar een goede keuze.

Ikzelf neem geen eiwitpoeders of shakes. Ik vind ze tegenwoordig allemaal goor haha. Ik heb liever een stuk zalm of zoiets ;)

Maar om even bij het topic te blijven:

Zoek er eentje die lekker is. Suikers heb je nodig ivm de opname van eiwitten, dat vergeten mensen. Dus probeer er eentje van MyProtein, eentje van Body&Fit shop en eentje van een MERK zoals M Double You of zoiets. Zo kan je even proeven en kijken wat lekker is. Gewoon kleine verpakkingen kopen eerst. Het komt letterlijk oo hetzelfde neer allemaal!

29 minuten geleden zei Batman123:

Oké! En zit er dan nog verschil tussen dierlijke en plantaardige eiwitten?

Uiteindelijk? Nee.

Maar in de opname wel. Eiwitten bestaan uit aminozuren en zo hebben bijvoorbeeld eieren ALLE essentiele aminozuren en bijvoorbeeld eiwitten uit van die gore, droge kikkererwten niet. 

Dus dan mis je er een paar. Dierlijke eiwitten hebben vaak alles wat we nodig hebben, maar plantaardige "do the job" maar zijn slechter te verteren voor ons en dat is ook een verschil voor je darmen etc. Moet je allemaal meewegen.

Ik blijf ver weg van alles en iedereen wie/wat te maken heeft met veganisme haha xD

Guest Hansie

Variatie is de sleutel. Dacht ook eerst het grote heil te vinden in kikkererwten en rode bonen maar mijn darmen pruttelden meer dan de warmwaterbronnen in Ijsland dus eet ik die nog maar sporadisch.

14 uur geleden zei Dwb:

Body&fit is hier forum sponsor,zou het niet mooi zijn om een ledenkorting op bvb whey te geven of zo?...

Ik zal het even navragen! :) 

Guest Hansie
Op 8-11-2019 at 15:15 zei Shorty:

Ikzelf neem geen eiwitpoeders of shakes. Ik vind ze tegenwoordig allemaal goor haha. Ik heb liever een stuk zalm of zoiets ;)

Maar om even bij het topic te blijven:

Zoek er eentje die lekker is. Suikers heb je nodig ivm de opname van eiwitten, dat vergeten mensen. Dus probeer er eentje van MyProtein, eentje van Body&Fit shop en eentje van een MERK zoals M Double You of zoiets. Zo kan je even proeven en kijken wat lekker is. Gewoon kleine verpakkingen kopen eerst. Het komt letterlijk oo hetzelfde neer allemaal!

Heb je ook geraffineerde suikers nodig voor de opname van eiwitten ? De zoete brol die ze toevoegen aan de meeste ewitshakes zijn toch niet noodzakelijk ?

Op 24-1-2020 at 11:21 zei Fit:

Ik zal het even navragen! :) 

Zou wat zijn een kleine korting voor de leden van krachtforum. Ben helemaal mee.

Je hebt helemaal geen suikers (of koolhydraten in het algemeen) nodig om proteine synthese te stimuleren. Dus best een eiwitpoeder zonder toegevoegde koolhydraten kiezen. De idee achter toevoeging van suikers is dat deze een grotere Insuline secretie zou bevorderen welke op hun beurt volgens de bro-sience proteine synthese zou verhogen. Dit is echter al aangetoond dat dit niet het geval is. Zie afbeelding hieronder. Een kanttekening hierbij is dat suprafysiologische toediening van Insuline dit wel doet. 

MPS-Greenhaff.jpg

Guest Hansie
14 minuten geleden zei Peter Wouters:

Je hebt helemaal geen suikers (of koolhydraten in het algemeen) nodig om proteine synthese te stimuleren. Dus best een eiwitpoeder zonder toegevoegde koolhydraten kiezen. De idee achter toevoeging van suikers is dat deze een grotere Insuline secretie zou bevorderen welke op hun beurt volgens de bro-sience proteine synthese zou verhogen. Dit is echter al aangetoond dat dit niet het geval is. Zie afbeelding hieronder. Een kanttekening hierbij is dat suprafysiologische toediening van Insuline dit wel doet. 

MPS-Greenhaff.jpg

Bedankt voor de duidelijke reactie, Peter met staafdiagram en alles er bij.

Als dat is wat je denkt Peter, zal je altijd klein blijven :) ik had het niet over synthese, ik had het over de daadwerkelijke opname en het gebruik van de eitwitten. Maar oke ;)

7 uur geleden zei Shorty:

Als dat is wat je denkt Peter, zal je altijd klein blijven :) ik had het niet over synthese, ik had het over de daadwerkelijke opname en het gebruik van de eitwitten. Maar oke ;)

Oei, dan heb ik misschien iets verkeerd begrepen. Echter ik kan nergens bewijs vinden over een betere absorptie van proteine samen met koolhydraten. Eerder het tegenovergestelde(zie link). Kan jij het exacte mechanisme dan eens uitleggen?

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24628553