Advertentie:

Sign in to follow this  
Fit

Kuiten trainen

Recommended Posts

Hoe train je nou goed je kuiten?

Zelfs iemand die hard traint, veel rust en veel eet kan het hebben, je hele lichaam groeit maar je kuiten blijven achter. Ze lijken helemaal niet te groeien? Met deze tips kun jij vanaf nu je kuiten beter trainen dan ooit tevoren!

1) Kuiten train je door de juiste spiervezel in je kuiten te trainen:

Veel mensen beweren dat kleine kuiten volledig zijn te wijten aan genen. Voor een deel is dit waar. Het bovenste gedeelte van de kuit (soleus) bestaat tot wel 90% uit slow twitch spiervezels. Dit type spiervezel heeft grofweg maar de helft van het groeipotentieel van fast twitch spiervezels waaruit bijvoorbeeld de triceps grotendeels bestaan.

kuitspieren

Kuiten houden je lichaam stabiel, je gebruikt ze daarom ook de hele dag. Dit is ook een rede waarom ze minder snel groeien. Je kunt daarom kuiten het beste trainen door veel herhalingen en veel sets te maken!

2) Geef aandacht aan je kuiten:

Wanneer je kijkt naar de schema's die mensen hebben merk je al snel dat mensen een borst dag, schouders dag etc hebben, maar niemand heeft een kuiten dag? Natuurlijk hoef je niet persé een hele dag je kuiten te trainen maar je merkt wel dat er minder aandacht aan word besteed om ze überhaupt te trainen.

Op benen dag worden kuiten ook als laatste getraind, uit onderzoek in de volgende schema gekomen en dit laat zien dat de oefening die je eerst doet je meer mee traint. Dus waarom niet een keer omdraaien?

kuiten trainen 2

3) Kies de juiste oefening:

Voor borst heb je de benchpress, voor benen de squat. Maar wat is er nou goed voor je kuiten? De oplossing hiervoor zijn calf jumps. Hierbij begin en eindig je in dezelfde positie als bij standing calf raises, alleen spring je nu als het ware naar de positie waarbij je volledig op je tenen staat. Als gevolg van de sprong heb je tijdens deze oefeningen een uitstekende weerstand curve. Zorg er wel voor de je schouders niet het contact met het apparaat verliezen (dan gebruik je te weinig gewicht).

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Hallo leden,   Mijn naam is Pascal, 25 jaar en sinds een weekje begonnen met fitnessen.
        Mijn gegevens: 1.74 lang 100.6 kg BMI 33.2 Fat: 31.6%  Spierpercentage: 65%
        Het vet zit rond de borst, buik, benen en billen.
      Ik sport sinds een week 3x in de week (althans, dat is mijn doel..) bij de plaatselijke basic fit.   schema: start: 10-15 warming-up op de loopband of crosstrainer (audio training BF)   vervolgend: total body workout: borst benen, buik, billen, rug, schouders, armen.   afsluitend: 10-15 min crosstrainer of loopband. (Audio Training BF).   Natuurlijk ben ik nog een ‘beginnende sporter’, maar ik wil eens weten:    -keto/khd arm icm met dit schema? Ja/Nee? Waarom?
      - total Body workout veranderen in bijv. 1 dag borst  1 dag benen. 1 dag ....???   ik voel mij nog niet zo comfortabel om bij de gewichten en halters (lees: bij de grote jongens) te sporten, dus ik gebruik de apparaten.  
        Ik zou graag jullie advies willen! alvast bedankt! 
    •   Jawel hoor! Heb je misschien geen Microsoft Word op je computer? Of een Mac (Apple) zonder Word?
  • Sponsors