Advertentie:



Fit

Kuiten trainen

Recommended Posts

Hoe train je nou goed je kuiten?

Zelfs iemand die hard traint, veel rust en veel eet kan het hebben, je hele lichaam groeit maar je kuiten blijven achter. Ze lijken helemaal niet te groeien? Met deze tips kun jij vanaf nu je kuiten beter trainen dan ooit tevoren!

1) Kuiten train je door de juiste spiervezel in je kuiten te trainen:

Veel mensen beweren dat kleine kuiten volledig zijn te wijten aan genen. Voor een deel is dit waar. Het bovenste gedeelte van de kuit (soleus) bestaat tot wel 90% uit slow twitch spiervezels. Dit type spiervezel heeft grofweg maar de helft van het groeipotentieel van fast twitch spiervezels waaruit bijvoorbeeld de triceps grotendeels bestaan.

kuitspieren

Kuiten houden je lichaam stabiel, je gebruikt ze daarom ook de hele dag. Dit is ook een rede waarom ze minder snel groeien. Je kunt daarom kuiten het beste trainen door veel herhalingen en veel sets te maken!

2) Geef aandacht aan je kuiten:

Wanneer je kijkt naar de schema's die mensen hebben merk je al snel dat mensen een borst dag, schouders dag etc hebben, maar niemand heeft een kuiten dag? Natuurlijk hoef je niet persé een hele dag je kuiten te trainen maar je merkt wel dat er minder aandacht aan word besteed om ze überhaupt te trainen.

Op benen dag worden kuiten ook als laatste getraind, uit onderzoek in de volgende schema gekomen en dit laat zien dat de oefening die je eerst doet je meer mee traint. Dus waarom niet een keer omdraaien?

kuiten trainen 2

3) Kies de juiste oefening:

Voor borst heb je de benchpress, voor benen de squat. Maar wat is er nou goed voor je kuiten? De oplossing hiervoor zijn calf jumps. Hierbij begin en eindig je in dezelfde positie als bij standing calf raises, alleen spring je nu als het ware naar de positie waarbij je volledig op je tenen staat. Als gevolg van de sprong heb je tijdens deze oefeningen een uitstekende weerstand curve. Zorg er wel voor de je schouders niet het contact met het apparaat verliezen (dan gebruik je te weinig gewicht).

  • Upvote 2

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Advertentie:

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden


  • Berichten

    • SARM - Ligandrol - LGD-4033.

      Beste dames en heren,

      Ik zal hieronder nu wat informatie geven over de SARM Ligandrol (wetenschappelijke benaming LGD-4033).
      Veel mensen vragen zich af waar het zoal voor gebruikt kan worden en wat de effecten zijn.

      Dosering - 1 keer per dag.
      Mannen: 10mg bij het ontbijt bijvoorbeeld.
      Vrouwen: 5mg per dag, ook bij het ontbijt gewoon.

      Effecten:
      - Zorgt voor extra stikstofretentie. (betere pomp en meer kracht)
      - Ook zeer geschikt voor een hercompositie! (vetpercentage omlaag en spiermassa opbouwen)
      - Flinke toename van kracht en spiermassa.
      - Beste SARM om mee te bulken.
      - PERFECTE combinatie met S4 (Andarine)!
      - Erg bruikbaar om droge spiermassa mee te bouwen!
      - Maakt het lichaam efficiënter in het gebruiken van eiwitten, koolhydraten en goede vetten.
      - NIET levertoxisch, zoals Prohormonen en Orale steroïden.

      Maximale kuurlengte:
      12 weken is perfect. Daarna neemt de effectiviteit af en dan doet men een nakuur. Dan neem je 3 tot 4 weken niets, zo went het lichaam weer aan ''naturel'' zijn en als je dan weer met een nieuwe kuur beginnen zou, is deze weer maximaal effectief. Dit kan dezelfde SARM overnieuw zijn, of een totaal andere.
                     
      Testosteron onderdrukking:
      Tussen de 1 en 20 procent. Hiervoor is een mini-nakuur met Clomifeen altijd aangeraden.
      Is dat verplicht? Nee, ik ben niemand's papa, maar voorkomen is beter dan genezen...
      Clomifeen heeft mijn eigen natuurlijke testosteron productie zelfs blijvend verhoogd!
    • SARM - Ostarine - MK-2866.

      Beste dames en heren,

      Ik zal hieronder nu wat informatie geven over de SARM Ostarine (wetenschappelijke benaming MK-2866).
      Veel mensen vragen zich af waar het zoal voor gebruikt kan worden en wat de effecten zijn.

      Dosering - 1 keer per dag.
      Mannen: 25mg bij het ontbijt bijvoorbeeld.
      Vrouwen: start de eerste twee weken op 12,5mg per dag en als ze daarvan niets negatiefs ondervindt, kan de dosis naar 25mg verhoogd worden.

      Effecten:
      - Zorgt voor extra stikstofretentie. (betere pomp en meer kracht)
      - Helpt met pijnlijke gewrichten.
      - Zorgt voor sterkere botten, pezen en spieren.
      - Voorkomt verliezen van spiermassa en kracht tijdens het cutten.
      - Erg bruikbaar om droge spiermassa mee te bouwen!
      - Maakt het lichaam efficiënter in het gebruiken van eiwitten, koolhydraten en goede vetten.
      - Verhoogt ook het cardio-uithoudingsvermogen wat tijdens sessies op de fiets of loopband.
      - NIET levertoxisch, zoals Prohormonen en Orale steroïden.

      Maximale kuurlengte:          
      12 weken is perfect. Daarna neemt de effectiviteit af en dan doet men een nakuur. Dan neem je 3 tot 4 weken niets, zo went het lichaam weer aan ''naturel'' zijn en als je dan weer met een nieuwe kuur beginnen zou, is deze weer maximaal effectief. Dit kan dezelfde SARM overnieuw zijn, of een totaal andere.

      Testosteron onderdrukking:
      Tussen de 1 en 20 procent. Hiervoor is een mini-nakuur met Clomifeen altijd aangeraden.
      Is dat verplicht? Nee, ik ben niemand's papa, maar voorkomen is beter dan genezen...
      Clomifeen heeft mijn eigen natuurlijke testosteron productie zelfs blijvend verhoogd!

      Vragen mogen jullie altijd roepen!  
  • Sponsors