Advertentie:

Minijeffrey

betrouwbaarheid slimme weegschaal

Recommended Posts

Hello all

Sinds kort (drietal weken) gestart met fitness en krachttraining. Op onze fitness staat zo'n fancy slimme weegschaal waar ik me dan ook na elke fitnessbeurt op weeg. Maar ik vroeg me af in welke mate die resultaten betrouwbaar zijn. Volgens de weegschaal ben ik op drie dagen tijd zo'n 2.2kg spieren verloren en 1,7kg vet bijgekomen en is m'n vet% daardoor van 14.5 naar 16.8 geschoten. Ik let enorm op m'n voeding, neem veel eiwitten in en ga drie keer per week fitnessen dus ik stel me grote vragen bij die resultaten van de weegschaal.

Ook uiterlijk zie ik eigenlijk vooral omgekeerde dingen: vet die toch minder lijk te zijn (raak vlotter in mn broeken bv), en bepaalde spieren die zich ontwikkelen (borst bv).

Moet ik die numbers dus met een korrel zout nemen of is dit werkelijk mogelijk?

Thx voor feedback!

Advertentie:

Ten eerste moet je altijd voor de training wegen om het zo accuraat mogelijk te laten werken. Ten tweede zie het meer als een richtlijn... dan zie je of je in het algemeen vooruit of achteruit gaat. Als je een dag veel drinkt, zal je vetpercentage lager zijn en je spiermassa hoger volgens z'n weegschaal :) 

5 minuten geleden zei Fit:

Ten eerste moet je altijd voor de training wegen om het zo accuraat mogelijk te laten werken. Ten tweede zie het meer als een richtlijn... dan zie je of je in het algemeen vooruit of achteruit gaat. Als je een dag veel drinkt, zal je vetpercentage lager zijn en je spiermassa hoger volgens z'n weegschaal :) 

Dit zijn vooral punten die meetellen. En ik sluit me volledig aan bij wat Peter zegt. Is zo'n enorme onzin, "slimme weegschaal" kom op nou xD