Advertentie:

Minijeffrey

betrouwbaarheid slimme weegschaal

Recommended Posts

Hello all

 

Sinds kort (drietal weken) gestart met fitness en krachttraining. Op onze fitness staat zo'n fancy slimme weegschaal waar ik me dan ook na elke fitnessbeurt op weeg. Maar ik vroeg me af in welke mate die resultaten betrouwbaar zijn. Volgens de weegschaal ben ik op drie dagen tijd zo'n 2.2kg spieren verloren en 1,7kg vet bijgekomen en is m'n vet% daardoor van 14.5 naar 16.8 geschoten. Ik let enorm op m'n voeding, neem veel eiwitten in en ga drie keer per week fitnessen dus ik stel me grote vragen bij die resultaten van de weegschaal.

 

Ook uiterlijk zie ik eigenlijk vooral omgekeerde dingen: vet die toch minder lijk te zijn (raak vlotter in mn broeken bv), en bepaalde spieren die zich ontwikkelen (borst bv).

 

Moet ik die numbers dus met een korrel zout nemen of is dit werkelijk mogelijk?

 

Thx voor feedback!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Ten eerste moet je altijd voor de training wegen om het zo accuraat mogelijk te laten werken. Ten tweede zie het meer als een richtlijn... dan zie je of je in het algemeen vooruit of achteruit gaat. Als je een dag veel drinkt, zal je vetpercentage lager zijn en je spiermassa hoger volgens z'n weegschaal :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minuten geleden zei Fit:

Ten eerste moet je altijd voor de training wegen om het zo accuraat mogelijk te laten werken. Ten tweede zie het meer als een richtlijn... dan zie je of je in het algemeen vooruit of achteruit gaat. Als je een dag veel drinkt, zal je vetpercentage lager zijn en je spiermassa hoger volgens z'n weegschaal :) 

 

Dit zijn vooral punten die meetellen. En ik sluit me volledig aan bij wat Peter zegt. Is zo'n enorme onzin, "slimme weegschaal" kom op nou xD

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Berichten

    • Hoe “gevaarlijk” het ook klinkt, want je hebt best wat skinny fat, ik zou volgas gaan bulken. Nu afvallen rondom de middel, betekent dat je eerst elders wat kwijt raakt. En je wilt spiermassa opbouwen, dus dat gaat niet samen.  Ik ben met ongeveer zo’n fysiek ook gaan bulken. 
        Resultaat is uiteraard niet naturel, maar ben in 2020 begonnen met trainen en stond er in juni 2020 ongeveer bij als jij. 
        en dit is nu:     Je kunt de deze bijlage pas zien als je bent ingelogd.
    • Maar hoe sta je er nu bij dan qua fysiek?   Neem aan dat de laatste foto niet recent is ivm ontbreken tattoo’s?   Heb je je onderhoud al eens uitgerekend? 1800 kcal is niks idd. Ik denk dat je of ergens een rekenfoutje maakt, of ergens “stiekem” wat calorieën meer binnen krijgt. 
      ik zou uithongeren op 1800 kcal. 
         
    • Je bent precies daar waar ik anderhalf jaar geleden ben begonnen. Zelfde lengte en gewicht destijds. 
        Wat mij geholpen heeft is om vooral te doen waar je op dat moment zin in hebt. Voorheen volgde ik een strikt schema (5x5 stronglifts) en hoewel het een goed schema is voor overall massa, vond ik er geen moer aan. Ik ben destijds na 6 maanden volledig gestopt. 
        Nu train ik sinds begin 2020 zo’n 5 a 6 dagen in de week. Elke spiergroep pak ik 2 keer aan, soms 3 keer. Ook hier geldt: net waar ik zin in heb. 
        Het meest belangrijke om te groeien is dat jij de spier voldoende stimulatie geeft om te groeien. Doe je dit naturel, dan breek je de spier af en bouwt zichzelf opnieuw op. Doe je dit niet-naturel, dan heb je ook profijt van “onder pomp” trainen. Dus zoveel mogelijk bloed in de spieren en tijdens de pomp veel volume maken met sets en reps. Je kunt natuurlijk ook een combinatie van beiden doen, zo doe ik dat ook.    Ik volg dus geen strikt schema. Voor borst doe ik de ene keer 10 sets van 20  op de chest press machine en de andere keer ga ik flat of incline benchen, opgevolgd met cable fly’s, etc. You name it. Als je die borst maar genoeg op z’n flikker geeft. Meestal eindig ik met dips. Als je de borst goed hard getraind hebt, moet je nauwelijks nog een dip kunnen doen.    2 keer trainen is wel weinig. Kun je dit echt niet oprekken naar 3 keer? Hoeveel massa wil je pakken? Waar liggen je sterke punten en wat zijn je mindere punten?    Ik had je DM trouwens beantwoord dus spreken elkaar ook wel op app
          Trouwens, blijf je bij 2 keer pw trainen dan zijn de compound oefeningen wel jouw beste vriend. Je pakt in 1 oefening meerdere spiergroepen. Anders ben je 5 uur bezig per training  
  • Sponsors