Advertentie:

Minijeffrey

betrouwbaarheid slimme weegschaal

Recommended Posts

Hello all

 

Sinds kort (drietal weken) gestart met fitness en krachttraining. Op onze fitness staat zo'n fancy slimme weegschaal waar ik me dan ook na elke fitnessbeurt op weeg. Maar ik vroeg me af in welke mate die resultaten betrouwbaar zijn. Volgens de weegschaal ben ik op drie dagen tijd zo'n 2.2kg spieren verloren en 1,7kg vet bijgekomen en is m'n vet% daardoor van 14.5 naar 16.8 geschoten. Ik let enorm op m'n voeding, neem veel eiwitten in en ga drie keer per week fitnessen dus ik stel me grote vragen bij die resultaten van de weegschaal.

 

Ook uiterlijk zie ik eigenlijk vooral omgekeerde dingen: vet die toch minder lijk te zijn (raak vlotter in mn broeken bv), en bepaalde spieren die zich ontwikkelen (borst bv).

 

Moet ik die numbers dus met een korrel zout nemen of is dit werkelijk mogelijk?

 

Thx voor feedback!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Ten eerste moet je altijd voor de training wegen om het zo accuraat mogelijk te laten werken. Ten tweede zie het meer als een richtlijn... dan zie je of je in het algemeen vooruit of achteruit gaat. Als je een dag veel drinkt, zal je vetpercentage lager zijn en je spiermassa hoger volgens z'n weegschaal :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minuten geleden zei Fit:

Ten eerste moet je altijd voor de training wegen om het zo accuraat mogelijk te laten werken. Ten tweede zie het meer als een richtlijn... dan zie je of je in het algemeen vooruit of achteruit gaat. Als je een dag veel drinkt, zal je vetpercentage lager zijn en je spiermassa hoger volgens z'n weegschaal :) 

 

Dit zijn vooral punten die meetellen. En ik sluit me volledig aan bij wat Peter zegt. Is zo'n enorme onzin, "slimme weegschaal" kom op nou xD

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Berichten

    • Wat mij hielp (helpt) is boksen met gewichten, afwisselen met 1kg en 2 kg. Rondjes van 2 min... maximale verbranding (bij mij tenminste). En mooi strak ook...
    • Zoals allemaal gezegd hierboven: Zomaar een kuur beginnen (zeker in pilvorm alleen) is pure stommiteit.    Sorry, ik heb geen filter Het is gewoon echt dom geweest, maar dat is nu te laat. Ook van die "gains" die je had, is nu niets meer over, en anders ga je het nog verliezen. Dat is de realiteit.   Het goede advies is al gegeven: Kcal omlaag, dan zal je zien dat je afvalt in vetpercentage. Die fase kan best een half jaar duren, bij mij duurt cutten ook lang. Dat is nou eenmaal hoe mijn lichaam werkt.   Een harde workout tot zwetends toe, dat zegt ons ook eigenlijk niets. Het zegt jouzelf ook niets. Het zegt je pas iets als je letterlijk teveel pijn in je armen, borst of whatever hebt om je om te kleden bij de gym. Of dat je de leuning van de trap NODIG hebt om uberhaupt beneden te komen na legday. DAN heb je hard getraind.   Maar terugkomend op het buikje wegtrainen: Kcal omlaag met 300, dan een week dat aantal kcal eten. (Niet teveel in koolhydraten droppen, daar wordt je loom en moe van. Op koolhydraten draaien je spieren EN hersenen!) Dan na die week pas weer op de weegschaal... ben je iets kwijt? Dan is 300kcal zat. Niks kwijt? Dan nog iets minder eten. Dan drop je nog eens 150 kcal zeg maar.   Etc. Etc.   En nogmaals; anabolica verbranden GEEN vet. Daar zijn ze gewoonweg niet voor!  
    • Welkom en veel plezier gewenst met je terugkeer naar het ijzer.  Neem je tijd en enjoy.
  • Sponsors