Advertentie:

Sign in to follow this  
Hansie

planken terechte hype ?

Recommended Posts

Planken verstevigen je core en beloven een platte buik. Nu dat laatste zal je wel met een korrel zout moeten nemen. Wat ik niet begrijp en contradictorisch lijkt met de regels van spiergroei: planken zou je elke dag moeten doen voor het beste resultaat. Nu lijkt het mij dat zelfs de core spieren niet elke dag getraind moeten worden omdat deze spieren dan geen rust krijgen of zijn de onderrug spieren en buikspieren de uitzondering op de regel. Zou deze oefening graag inbouwen in mijn trainingsschema voor volgende week maar dan 3x per week. Is dat zinvol of niet ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

De buikspieren, kuiten en onderrug zijn dingen die de HELE dag constant keihard werken om je in balans te houden etc. Dus die bestaan (hoofdzakelijk) uit een andere soort spiervezels. Die kan je best elke dag trainen, mits je er geen spierpijn in hebt. 

 

Wat ik je wel kan zeggen, is dat je van planken geen platte buik krijgt. Dat krijg je van het verwijderen van je vetmassa ;)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minuten geleden zei Shorty:

De buikspieren, kuiten en onderrug zijn dingen die de HELE dag constant keihard werken om je in balans te houden etc. Dus die bestaan (hoofdzakelijk) uit een andere soort spiervezels. Die kan je best elke dag trainen, mits je er geen spierpijn in hebt. 

 

Wat ik je wel kan zeggen, is dat je van planken geen platte buik krijgt. Dat krijg je van het verwijderen van je vetmassa ;)

 

Ok, bedankt. Ga dan op mijn gemak wat planken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Wat mij hielp (helpt) is boksen met gewichten, afwisselen met 1kg en 2 kg. Rondjes van 2 min... maximale verbranding (bij mij tenminste). En mooi strak ook...
    • Zoals allemaal gezegd hierboven: Zomaar een kuur beginnen (zeker in pilvorm alleen) is pure stommiteit.    Sorry, ik heb geen filter Het is gewoon echt dom geweest, maar dat is nu te laat. Ook van die "gains" die je had, is nu niets meer over, en anders ga je het nog verliezen. Dat is de realiteit.   Het goede advies is al gegeven: Kcal omlaag, dan zal je zien dat je afvalt in vetpercentage. Die fase kan best een half jaar duren, bij mij duurt cutten ook lang. Dat is nou eenmaal hoe mijn lichaam werkt.   Een harde workout tot zwetends toe, dat zegt ons ook eigenlijk niets. Het zegt jouzelf ook niets. Het zegt je pas iets als je letterlijk teveel pijn in je armen, borst of whatever hebt om je om te kleden bij de gym. Of dat je de leuning van de trap NODIG hebt om uberhaupt beneden te komen na legday. DAN heb je hard getraind.   Maar terugkomend op het buikje wegtrainen: Kcal omlaag met 300, dan een week dat aantal kcal eten. (Niet teveel in koolhydraten droppen, daar wordt je loom en moe van. Op koolhydraten draaien je spieren EN hersenen!) Dan na die week pas weer op de weegschaal... ben je iets kwijt? Dan is 300kcal zat. Niks kwijt? Dan nog iets minder eten. Dan drop je nog eens 150 kcal zeg maar.   Etc. Etc.   En nogmaals; anabolica verbranden GEEN vet. Daar zijn ze gewoonweg niet voor!  
    • Welkom en veel plezier gewenst met je terugkeer naar het ijzer.  Neem je tijd en enjoy.
  • Sponsors