Advertentie:

Sign in to follow this  
Guest Hansie

planken terechte hype ?

Recommended Posts

Guest Hansie

Planken verstevigen je core en beloven een platte buik. Nu dat laatste zal je wel met een korrel zout moeten nemen. Wat ik niet begrijp en contradictorisch lijkt met de regels van spiergroei: planken zou je elke dag moeten doen voor het beste resultaat. Nu lijkt het mij dat zelfs de core spieren niet elke dag getraind moeten worden omdat deze spieren dan geen rust krijgen of zijn de onderrug spieren en buikspieren de uitzondering op de regel. Zou deze oefening graag inbouwen in mijn trainingsschema voor volgende week maar dan 3x per week. Is dat zinvol of niet ?

Advertentie:

De buikspieren, kuiten en onderrug zijn dingen die de HELE dag constant keihard werken om je in balans te houden etc. Dus die bestaan (hoofdzakelijk) uit een andere soort spiervezels. Die kan je best elke dag trainen, mits je er geen spierpijn in hebt. 

Wat ik je wel kan zeggen, is dat je van planken geen platte buik krijgt. Dat krijg je van het verwijderen van je vetmassa ;)

Guest Hansie
5 minuten geleden zei Shorty:

De buikspieren, kuiten en onderrug zijn dingen die de HELE dag constant keihard werken om je in balans te houden etc. Dus die bestaan (hoofdzakelijk) uit een andere soort spiervezels. Die kan je best elke dag trainen, mits je er geen spierpijn in hebt. 

Wat ik je wel kan zeggen, is dat je van planken geen platte buik krijgt. Dat krijg je van het verwijderen van je vetmassa ;)

Ok, bedankt. Ga dan op mijn gemak wat planken.