Advertentie:

Sign in to follow this  
Guest Hansie

Bpa's in blik gevaarlijk of niet

Recommended Posts

Guest Hansie

Bisfenol-A wordt voornamelijk aangetroffen in de coating van blikjes aan de binnenkant. Onvermijdelijk krijgen we dagelijks door onze voedingsindustrie redelijk wat BPa's binnen.Zelfs van een vers :Dkasticketje aan te pakken zou je via je huid Bpa's binnen krijgen.  BPa zou  bekend staan als een hormoonverstorende stof die de vrouwelijke geslachtshormonen imiteert en in verband wordt gebracht met borst- en prostaatkankers, naast verminderde zaadcelproductie .

Nu eet ik al eens graag een blikje makreel en een blikje kidneybonen. Zo'n 2 blikjes kidneybonen en 1 blikje makreel per week. Moet ik mij hierover zorgen maken of probeert men ons onterecht bang te maken.

Verschillende onderzoeken wezen nochtans uit dat Bpa's veelvuldig in de urine gevonden worden bij mensen die regelmatig uit blik eten.

De oplossing geen voedsel uit blik consumeren maar heb zoveel  smaak van mijn kidneybonen in chilisaus en die vind ik alleen in blik. Die uit glazen bokalen vind ik persoonlijk niet lekker.

Wat is jullie mening hier over ?O.o

Advertentie:

Mijn mening over dat soort dingen is dat je je daar wel zorgen om kunt maken, maar dat dat totaal geen zin heeft. DAT zorgt alleen maar voor stress die dus ook weer hormonen in de war kan gooien. 

Sommige mensen roken hun hele leven geen sigaret en krijgen longkanker en mijn opa rookt inmiddels 71 jaar en zijn longen zijn "gezond". :S als je ergens voor gevoelig bent, krijg je het toch wel, of je nou verschrikkelijk oplet of niet.

Lang verhaal kort:

Dikke tip van mij! Doe geen dingen die je niet wilt doen en verwijder zoveel mogelijk negatieve teringzooi uit je leven en leef lekker je leven. Trainen, lekker slapen, en fijn eten. En daarmee bedoel ik dus; eet lekker je blikjes makreel. Das gezonde vis. Fuck it :)

Als ik het goed begrijp is er de hoogste afgifte van Bisphenol A na verwarming en reiniging. Nieuw is er de laagste afgifte. Dit gezegd zijnde, ik gooi elke dag een blik tonijn over mijn groenteschotel die ik bewaar in een plastic container. Dit doe ik al jaren.