Advertentie:



Sign in to follow this  
Hansie

Bpa's in blik gevaarlijk of niet

Recommended Posts

Bisfenol-A wordt voornamelijk aangetroffen in de coating van blikjes aan de binnenkant. Onvermijdelijk krijgen we dagelijks door onze voedingsindustrie redelijk wat BPa's binnen.Zelfs van een vers :Dkasticketje aan te pakken zou je via je huid Bpa's binnen krijgen.  BPa zou  bekend staan als een hormoonverstorende stof die de vrouwelijke geslachtshormonen imiteert en in verband wordt gebracht met borst- en prostaatkankers, naast verminderde zaadcelproductie .

Nu eet ik al eens graag een blikje makreel en een blikje kidneybonen. Zo'n 2 blikjes kidneybonen en 1 blikje makreel per week. Moet ik mij hierover zorgen maken of probeert men ons onterecht bang te maken.

Verschillende onderzoeken wezen nochtans uit dat Bpa's veelvuldig in de urine gevonden worden bij mensen die regelmatig uit blik eten.

De oplossing geen voedsel uit blik consumeren maar heb zoveel  smaak van mijn kidneybonen in chilisaus en die vind ik alleen in blik. Die uit glazen bokalen vind ik persoonlijk niet lekker.

Wat is jullie mening hier over ?O.o

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Mijn mening over dat soort dingen is dat je je daar wel zorgen om kunt maken, maar dat dat totaal geen zin heeft. DAT zorgt alleen maar voor stress die dus ook weer hormonen in de war kan gooien. 

 

Sommige mensen roken hun hele leven geen sigaret en krijgen longkanker en mijn opa rookt inmiddels 71 jaar en zijn longen zijn "gezond". :S als je ergens voor gevoelig bent, krijg je het toch wel, of je nou verschrikkelijk oplet of niet.

 

Lang verhaal kort:

Dikke tip van mij! Doe geen dingen die je niet wilt doen en verwijder zoveel mogelijk negatieve teringzooi uit je leven en leef lekker je leven. Trainen, lekker slapen, en fijn eten. En daarmee bedoel ik dus; eet lekker je blikjes makreel. Das gezonde vis. Fuck it :)

 

 

 

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik het goed begrijp is er de hoogste afgifte van Bisphenol A na verwarming en reiniging. Nieuw is er de laagste afgifte. Dit gezegd zijnde, ik gooi elke dag een blik tonijn over mijn groenteschotel die ik bewaar in een plastic container. Dit doe ik al jaren. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Ziet er toch piekfijn uit. Mag ik suggereren om, als je nog geen ervaring hebt met barbell squat, te beginnen met  de goblet squat. Kan je op rustig tempo de toch wel technische squat onder de knie krijgen vrijwel met weinig kans op blessures. Zou ook eens experimenteren met dumbell lunges, zowel de gewone als de reverse versie. Is ook een goede compoundoefening waarmee je buiten je quads ook je hamstrings aanpakt. Deze laatste spiergroep wordt ook sterk aangesproken met romanian deadlifts, nog meer dan de gewone deadlift vind ik die meer een powerhuis en functionele oefening is. Maar dit is maar kommaneuken. Natuurlijk doet je zelf waar je het beste gevoel bij hebt. Nog een laatste tip om variatie in de rug te krijgen met weinig materiaal: je kan ook een barbell pull over doen, als je deze correct uitvoert is het een leuke oefening om je lats mee te belasten.   Succes  
    • Bedankt voor de reacties en voor het meedenken. Ik heb gekeken naar zo'n upper/lower schema maar vindt het lastig om oefeningen samen te stellen omdat ik sommige oefeningen moet vervangen omdat ik het materiaal of machine niet voor hebt. Kunnen jullie eens mee kijken wat ik het beste kan veranderen? Ik heb voor chin ups gekozen in plaats van pull ups omdat me dit op dit moment makkelijker af gaat.     Upper dag 1 Bench press (3 sets, 8-12 herhalingen)
      Incline bench press (3 sets, 8-12 herhalingen)
      Military press (3 sets, 8-12 herhalingen)
      Barbell row (3 sets, 8-12 herhalingen)
      Dips (3 sets, 8-12 herhalingen)
      Dumbbell curl (3 sets, 8-12 herhalingen)
      Chin up (3 sets, 8-12 herhalingen)   Lower dag 2
      Barbell squat (3 sets, 8-12 herhalingen)
      Deadlift (3 sets, 8-12 herhalingen)
      Dumbbell step up (3 sets, 8-12 herhalingen) Standing calf raises (3 sets, 8-12 herhalingen)
      Seated calf raises (3 sets, 8-12 herhalingen)   Upper dag 3
      Bench Press (3 sets, 8-12 herhalingen)
      Dumbbell fly’s (3 sets, 8-12 herhalingen)
      Halter shoulder press (3 sets, 8-12 herhalingen) Barbell row (3 sets, 8-12 herhalingen)
      Close grip bench press (3 sets, 8-12 herhalingen)
      Chin up (3 sets, 8-12 herhalingen)
      Hammer curl (3 sets, 8-12 herhalingen)

      Lower dag 4
      Barbell squat (3 sets, 8-12 herhalingen)
      Deadlift (3 sets, 8-12 herhalingen)
      Dumbbell step up (3 sets, 8-12 herhalingen) Standing calf raises (3 sets, 8-12 herhalingen)
      Seated calf raises (3 sets, 8-12 herhalingen)
       
    •   Haha dank je kerel! Heel fijn dat je het naar je zin hebt   Zachtjes uitgedrukt denk ik?  
  • Sponsors