Advertentie:

Sign in to follow this  
Hansie

Bpa's in blik gevaarlijk of niet

Recommended Posts

Bisfenol-A wordt voornamelijk aangetroffen in de coating van blikjes aan de binnenkant. Onvermijdelijk krijgen we dagelijks door onze voedingsindustrie redelijk wat BPa's binnen.Zelfs van een vers :Dkasticketje aan te pakken zou je via je huid Bpa's binnen krijgen.  BPa zou  bekend staan als een hormoonverstorende stof die de vrouwelijke geslachtshormonen imiteert en in verband wordt gebracht met borst- en prostaatkankers, naast verminderde zaadcelproductie .

Nu eet ik al eens graag een blikje makreel en een blikje kidneybonen. Zo'n 2 blikjes kidneybonen en 1 blikje makreel per week. Moet ik mij hierover zorgen maken of probeert men ons onterecht bang te maken.

Verschillende onderzoeken wezen nochtans uit dat Bpa's veelvuldig in de urine gevonden worden bij mensen die regelmatig uit blik eten.

De oplossing geen voedsel uit blik consumeren maar heb zoveel  smaak van mijn kidneybonen in chilisaus en die vind ik alleen in blik. Die uit glazen bokalen vind ik persoonlijk niet lekker.

Wat is jullie mening hier over ?O.o

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Mijn mening over dat soort dingen is dat je je daar wel zorgen om kunt maken, maar dat dat totaal geen zin heeft. DAT zorgt alleen maar voor stress die dus ook weer hormonen in de war kan gooien. 

 

Sommige mensen roken hun hele leven geen sigaret en krijgen longkanker en mijn opa rookt inmiddels 71 jaar en zijn longen zijn "gezond". :S als je ergens voor gevoelig bent, krijg je het toch wel, of je nou verschrikkelijk oplet of niet.

 

Lang verhaal kort:

Dikke tip van mij! Doe geen dingen die je niet wilt doen en verwijder zoveel mogelijk negatieve teringzooi uit je leven en leef lekker je leven. Trainen, lekker slapen, en fijn eten. En daarmee bedoel ik dus; eet lekker je blikjes makreel. Das gezonde vis. Fuck it :)

 

 

 

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik het goed begrijp is er de hoogste afgifte van Bisphenol A na verwarming en reiniging. Nieuw is er de laagste afgifte. Dit gezegd zijnde, ik gooi elke dag een blik tonijn over mijn groenteschotel die ik bewaar in een plastic container. Dit doe ik al jaren. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Vanochtend dus die Inbody meting gedaan. Zodat ik weet hoe ik er nu voorsta. En meer inzicht krijg over mijn lichaam.   Ik ben dus op 9 September begonnen met krachttraining. Na dik 8+ jaar zonder krachttraining. Wel deed ik vanaf April fysio. Ivm hernia en spieruitval rechterbeen. Waar ik sinds me 23ste mee loop. Dus veel rek en strek oefeningen en langzaam opbouwend op lichaams gewicht en extra gewicht.   Op 9 September begon ik met een bodyfat percentage van 23%. Vandaag 12 weken later op 2 December een bodyfat percentage gemeten van 18%. Een vermindering van 5%. Meer dan ik verwacht had. Aangezien je jezelf toch altijd anders ziet in de spiegel.   Gister toch nog herberekend en gekeken anar hoeveel kcal ik nou binnen moet krijgen. Ik zat de laatste 2 weken op 2000 +/- en zat ervoor op 2300/2400. Wel met 160-200gram protiene uiteraard.   Ik zag vandaag dus dat mijn lichaamsonderhoud 2000kcal is. Dus zonder activiteiten etc. Ik kwam gister al tot de conclusie dat ik rond de 2500kcal wil zitten en was daar gister al mee begonnen. Dit omdat ik voelde met 2000 zat ik echt low on energie en had moeite om mijn setjes te voltooien. Had gewoon extra rust nodig tussen setjes.   Dus dat pak ik op, ik zal wat oefening veranderen in mijn workout.   Verder nog te zien dat mijn rechterbeen nog was minder is kwa volume en spiermassa. Dit is al erg bijgetrokken voor een been dan jaren niet echt gebruikt is en met een forse achterstand begon.   Ik zal na elke 4 weken die meting weer doen en bijhouden het gaat. Ook een goede motivatie en geeft gewoon duidelijk inzicht.   Edit: Hier nog de restultaten van de laatste 4 weken:   Gewicht: 92.4 - 92.2 (18% bodyfat) • Latt pulldown: 54kg
      • Seated row: 50kg - 60kg
      • Shrugs: 16kg - 22kg
      • Shoulder press: 25kg - 30kg
      • Reverse fly: 28kg - 35kg
      • Bankdrukken (incline): 55kg - 65kg
      • Dumbell chestpress: 20kg - 22kg
      • Chest fly: 49kg - 63kg
      • Bicep cable curl: 35kg - 40kg
      • Triceps pushdown: 35kg - 40kg
      • Tricep pressdown rope: 30kg
      • Squad: 60kg
      • Leg press: 65kg
      • Leg extension: 25kg
      • Hamstrings: 52.5kg
      • Hip abductors: 45kg
      • Calf raises: 30kg   Benen op behoud getraind. Niet zwaarder gegaan, dit omdat ik me best vermoeid voelde in de benen. Aankomende weken weer pushen.   Eergister 91.8, vanochtend 92.2 dat schommelt toch altijd wel van dag tot dag. Op de Inbody meting was na ontbijt en met joggingsbroek en tshirt + trui aan. Je kunt de deze bijlage pas zien als je bent ingelogd.
    • Vanochtend een Inbody meting gedaan. Ik zal thuis even de oude percentages erbij pakken. Zodat ik kan vergelijken wat de verschillen precies zijn.    Zal dit elke maand doen. En daarnaast is het vandaag de laatste dag van de 4 weken. En moet de laatste progressie van de 4 weken even posten.
    • Mogge shorty zou je mij ook een mailtje met info kunnen sturen ik kan je idd geen bericht sturen net als dazing😅
  • Sponsors