Advertentie:

Sign in to follow this  
Hansie

golf elleboog pijn bij cable cross overs

Recommended Posts

Hallo,

 

Vandaag cable cross overs uitgevoerd met licht gewicht. Spijtig genoeg was deze oefening erg pijnlijk voor mijn golf elleboog tendinitis. Met spijt in het hart moet ik op zoek naar alternatieven voor deze fantastische oefening. Iemand goede tips ? Shorty misschien want dat is zijn winkel. :D:D:D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Heb je de cable fly's gedaan met gestrekte arm? Dan kan je er inderdaad veel pijn aan hebben!

Je moet ze doen met een kleine buiging in de elleboog. Maximaal 45 graden doorbuigen zeg maar, ietsje minder nog. Maar dan is er geen enkele spanning op de elleboog in elk geval. Is ie er dan nog steeds, misschien een Pec-Deck machine gebruiken. Die heeft elke gym wel :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 uur geleden zei Shorty:

Heb je de cable fly's gedaan met gestrekte arm? Dan kan je er inderdaad veel pijn aan hebben!

Je moet ze doen met een kleine buiging in de elleboog. Maximaal 45 graden doorbuigen zeg maar, ietsje minder nog. Maar dan is er geen enkele spanning op de elleboog in elk geval. Is ie er dan nog steeds, misschien een Pec-Deck machine gebruiken. Die heeft elke gym wel :)

 

Heb cable cross over recht staand gedaan. Dus stapje naar voren, armen licht gebogen en dan armen van achter naar voor brengen. Denk dat je cable flys op de schuine bank bedoelt maar die heb ik niet gedaan. In ieder geval is die golfelleboog een oud zeer maar hij is er na vandaag weer serieus op achteruit gegaan.

Edited by Hansie

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 uur geleden zei Peter Wouters:

Hansie, ik vroeg me af of je al eens stretch oefeningen overwogen had voor die golf elleboog.

Ja stretch hem regelmatig. Heb in het verleden al een heel scala van behandelingen achter de rug gehad maar is nooit genezen geraakt. Denk dat ik  cable cross ga skippen en kies als vervanger gewone dumbell flys. Pec deck is ook geen optie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Ik zou op jou leeftijd alleen nog wel uitkijken, je bent nog in de groei. Er geldt niet voor niets de regels in de sportschool van 16+.
    • Hey,   als je je spieren elke dag hetzelfde voorschoteld gaan ze niet groeien. Je zal misschien wel wat peziger worden maar in massa ga je niet toe nemen. Je skelet is nog niet volgroeid daarom is sleuren aan gewichten nog niet echt aangewezen. Probeer eens dag om dag te pompen en varieer met je handen stand. Driehoekje maken met je handen zal je nog meer de nadruk leggen op je triceps. Je handen wat breder zetten meer de nadruk op je borstspieren. Je kan je voeten ook op je bed plaatsen en zo pompen zo leg je de focus op je bovenste borstspieren. Als je echt sterk bent kan je eens proberen push ups in handstand zo zal je sterke schouder spieren ontwikkelen.   Groeten
    • Ik ben 14 jaar, 1 meter 73 en tussen de 50 en 55 kg. Ben nogal dun en lang en zou graag wat breder / gespierder willen worden. Ik doe nu dagelijks 2×15 push-ups (Is niet veel maar misschien is er na een jaartje dit doen wel verschil te zien). Heb geen speciaal eetschema, eet bij het ontbijt meestal 2 broodjes, bij lunch op school 3 en in de avond groente met aardappelen en vlees. Als ik naar sportschool zou gaan zal mijn moeder waarschijnlijk zeggen dat ik er nog te jong voor ben wat ik ook wel begrijp. Heeft iemand tips voor mij?
  • Sponsors