Advertentie:



Sign in to follow this  
Hansie

golf elleboog pijn bij cable cross overs

Recommended Posts

Hallo,

 

Vandaag cable cross overs uitgevoerd met licht gewicht. Spijtig genoeg was deze oefening erg pijnlijk voor mijn golf elleboog tendinitis. Met spijt in het hart moet ik op zoek naar alternatieven voor deze fantastische oefening. Iemand goede tips ? Shorty misschien want dat is zijn winkel. :D:D:D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Heb je de cable fly's gedaan met gestrekte arm? Dan kan je er inderdaad veel pijn aan hebben!

Je moet ze doen met een kleine buiging in de elleboog. Maximaal 45 graden doorbuigen zeg maar, ietsje minder nog. Maar dan is er geen enkele spanning op de elleboog in elk geval. Is ie er dan nog steeds, misschien een Pec-Deck machine gebruiken. Die heeft elke gym wel :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 uur geleden zei Shorty:

Heb je de cable fly's gedaan met gestrekte arm? Dan kan je er inderdaad veel pijn aan hebben!

Je moet ze doen met een kleine buiging in de elleboog. Maximaal 45 graden doorbuigen zeg maar, ietsje minder nog. Maar dan is er geen enkele spanning op de elleboog in elk geval. Is ie er dan nog steeds, misschien een Pec-Deck machine gebruiken. Die heeft elke gym wel :)

 

Heb cable cross over recht staand gedaan. Dus stapje naar voren, armen licht gebogen en dan armen van achter naar voor brengen. Denk dat je cable flys op de schuine bank bedoelt maar die heb ik niet gedaan. In ieder geval is die golfelleboog een oud zeer maar hij is er na vandaag weer serieus op achteruit gegaan.

Edited by Hansie

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 uur geleden zei Peter Wouters:

Hansie, ik vroeg me af of je al eens stretch oefeningen overwogen had voor die golf elleboog.

Ja stretch hem regelmatig. Heb in het verleden al een heel scala van behandelingen achter de rug gehad maar is nooit genezen geraakt. Denk dat ik  cable cross ga skippen en kies als vervanger gewone dumbell flys. Pec deck is ook geen optie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Klopt helemaal Shorty. Bij deze vorm duurt de 'naverbranding' ook het langst. Verder uiteraard meer kalorieën verbruiken dan je inneemt!
    • Geweldig resultaat! Goed om te lezen dat alles bevallen is, de eerste cycle (met alles) is altijd de beste. Das dan altijd jammer haha   Wil niet zeggen dat er niks meer te gainen valt, maar toch. 8 kg zal een ENORM visueel verschil gemaakt hebben voor je!   Laat ons ook nog ff weten wat er overblijft na je nakuurtje, zeg maar een week of 3-4 na de nakuur ben je eventueel watergewicht kwijt etc. Zal niet veel zijn, maar toch, want je log is al zo compleet   Groeten!! Bwahaha biomassa  
    • Hoi  Kris. Allereerst welkom op dit forum! Voor iedereen in het algemeen en voor jou in 't bijzonder geldt: luister naar je lichaam, ken je grenzen maar heb vooral plezier in wat je doet. Plezier is de beste motivator die er is. Zoek oefeningen die je aankunt maar ook leuk vindt om te doen. Keulen en Aken zijn ook niet in één dag gebouwd.  Het is prima om te googelen, maar niet te veel, anders zie je door de bomen het bos niet meer. Maak een eenvoudig  basis schema dat bij je past en breid dit gaandeweg uit.  Eerste doel is de algehele versterking van je hele lijf. Indien mogelijk beginnen met de basis van de krachtsport: deadlift, bench press en squat. Op dit moment zul je niet veel belasting aan kunnen maar laat je lijf alvast wennen aan de beweging/ uitvoering van de genoemde grote 3. Na verloop van tijd 'weet' je lichaam de bewegingen te herkennen (spiergeheugen), reageert 't daarop en verloopt de oefening steeds efficiënter. Dan kun je overgaan tot een zwaardere belasting. Niets belet je om een door jou samengesteld schema op dit forum te laten inschatten. Er zijn op deze site nog al wat mensen die veel expertise hebben en jou gegarandeerd kunnen adviseren!  In ieder geval respecteer ik je keuze zeer. Ben ervan overtuigd dat je met de juiste instelling een overtuigd krachtsporter wordt. Weliswaar binnen de grenzen van je mogelijkheden, maar hoe je het ook draait of keert, welkom in de ijzeren wereld!
  • Sponsors