Advertentie:



Sign in to follow this  
Hansie

golf elleboog pijn bij cable cross overs

Recommended Posts

Hallo,

 

Vandaag cable cross overs uitgevoerd met licht gewicht. Spijtig genoeg was deze oefening erg pijnlijk voor mijn golf elleboog tendinitis. Met spijt in het hart moet ik op zoek naar alternatieven voor deze fantastische oefening. Iemand goede tips ? Shorty misschien want dat is zijn winkel. :D:D:D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Heb je de cable fly's gedaan met gestrekte arm? Dan kan je er inderdaad veel pijn aan hebben!

Je moet ze doen met een kleine buiging in de elleboog. Maximaal 45 graden doorbuigen zeg maar, ietsje minder nog. Maar dan is er geen enkele spanning op de elleboog in elk geval. Is ie er dan nog steeds, misschien een Pec-Deck machine gebruiken. Die heeft elke gym wel :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 uur geleden zei Shorty:

Heb je de cable fly's gedaan met gestrekte arm? Dan kan je er inderdaad veel pijn aan hebben!

Je moet ze doen met een kleine buiging in de elleboog. Maximaal 45 graden doorbuigen zeg maar, ietsje minder nog. Maar dan is er geen enkele spanning op de elleboog in elk geval. Is ie er dan nog steeds, misschien een Pec-Deck machine gebruiken. Die heeft elke gym wel :)

 

Heb cable cross over recht staand gedaan. Dus stapje naar voren, armen licht gebogen en dan armen van achter naar voor brengen. Denk dat je cable flys op de schuine bank bedoelt maar die heb ik niet gedaan. In ieder geval is die golfelleboog een oud zeer maar hij is er na vandaag weer serieus op achteruit gegaan.

Edited by Hansie

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 uur geleden zei Peter Wouters:

Hansie, ik vroeg me af of je al eens stretch oefeningen overwogen had voor die golf elleboog.

Ja stretch hem regelmatig. Heb in het verleden al een heel scala van behandelingen achter de rug gehad maar is nooit genezen geraakt. Denk dat ik  cable cross ga skippen en kies als vervanger gewone dumbell flys. Pec deck is ook geen optie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    •   Ligt er ook aan wat je als beginner beschouwd
    •   Heee wat een toffe reactie! Ik heb je website eens gekeken en ben helemaal fan! Ik ga het uitprinten en volgen! Wordt ontzettend goed uitgelegt! Wauw aan deze tips heb ik echt wat! Suuuuper bedankt!
    • Welkom Lilly,   Allereerst lijkt zwemmen me een uitstekende basis om je lichaam in shape te houden. Je traint er zowat alle spieren mee en de dragende kracht van water is ook zeer gunstig om toch nog te kunnen trainen met een aantal lichamelijke beperkingen. Weet niet welke oefeningen je allemaal voor de kiezen hebt gekregen maar kan je wel zeggen dat bijvoorbeeld " the glute bridge " een vrij veilige oefening is voor de rug die zowel de onderrug, hamstrings als buikspieren aanspreekt. Over andere oefeningen durf ik me niet uitspreken want ben geen fysiotherapeut. Ik zou voorzichtig adviseren rustig te planken (beginnen met 30 seconden, desnoods 20) om zo te oefenen in vormspanning houden en verstevigen van de core. Bij de minste stekende pijn zou ik de oefening wel laten voor wat ze is ! Tot slot heb ik, een voor mij, interessante site gevonden om je voeding in functie van je doelstellingen op punt te stellen. Het is een invuloefening waar dat je een aantal parameters als leeftijd, geslacht, bewegingsniveau enzovoort moet invullen om zo tot een advies op maat te komen. www.precisionnutrition.com/nutrition-calculator   U kan eens te raden gaan bij kleppers als @Shorty, @Peter Wouters, of @Fit. Deze mensen zullen je ook kunnen helpen met hun expertise.   Veel succes.  
  • Sponsors