Advertentie:

Sign in to follow this  
Hansie

golf elleboog pijn bij cable cross overs

Recommended Posts

Hallo,

 

Vandaag cable cross overs uitgevoerd met licht gewicht. Spijtig genoeg was deze oefening erg pijnlijk voor mijn golf elleboog tendinitis. Met spijt in het hart moet ik op zoek naar alternatieven voor deze fantastische oefening. Iemand goede tips ? Shorty misschien want dat is zijn winkel. :D:D:D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Heb je de cable fly's gedaan met gestrekte arm? Dan kan je er inderdaad veel pijn aan hebben!

Je moet ze doen met een kleine buiging in de elleboog. Maximaal 45 graden doorbuigen zeg maar, ietsje minder nog. Maar dan is er geen enkele spanning op de elleboog in elk geval. Is ie er dan nog steeds, misschien een Pec-Deck machine gebruiken. Die heeft elke gym wel :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 uur geleden zei Shorty:

Heb je de cable fly's gedaan met gestrekte arm? Dan kan je er inderdaad veel pijn aan hebben!

Je moet ze doen met een kleine buiging in de elleboog. Maximaal 45 graden doorbuigen zeg maar, ietsje minder nog. Maar dan is er geen enkele spanning op de elleboog in elk geval. Is ie er dan nog steeds, misschien een Pec-Deck machine gebruiken. Die heeft elke gym wel :)

 

Heb cable cross over recht staand gedaan. Dus stapje naar voren, armen licht gebogen en dan armen van achter naar voor brengen. Denk dat je cable flys op de schuine bank bedoelt maar die heb ik niet gedaan. In ieder geval is die golfelleboog een oud zeer maar hij is er na vandaag weer serieus op achteruit gegaan.

Edited by Hansie

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 uur geleden zei Peter Wouters:

Hansie, ik vroeg me af of je al eens stretch oefeningen overwogen had voor die golf elleboog.

Ja stretch hem regelmatig. Heb in het verleden al een heel scala van behandelingen achter de rug gehad maar is nooit genezen geraakt. Denk dat ik  cable cross ga skippen en kies als vervanger gewone dumbell flys. Pec deck is ook geen optie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Vanochtend dus die Inbody meting gedaan. Zodat ik weet hoe ik er nu voorsta. En meer inzicht krijg over mijn lichaam.   Ik ben dus op 9 September begonnen met krachttraining. Na dik 8+ jaar zonder krachttraining. Wel deed ik vanaf April fysio. Ivm hernia en spieruitval rechterbeen. Waar ik sinds me 23ste mee loop. Dus veel rek en strek oefeningen en langzaam opbouwend op lichaams gewicht en extra gewicht.   Op 9 September begon ik met een bodyfat percentage van 23%. Vandaag 12 weken later op 2 December een bodyfat percentage gemeten van 18%. Een vermindering van 5%. Meer dan ik verwacht had. Aangezien je jezelf toch altijd anders ziet in de spiegel.   Gister toch nog herberekend en gekeken anar hoeveel kcal ik nou binnen moet krijgen. Ik zat de laatste 2 weken op 2000 +/- en zat ervoor op 2300/2400. Wel met 160-200gram protiene uiteraard.   Ik zag vandaag dus dat mijn lichaamsonderhoud 2000kcal is. Dus zonder activiteiten etc. Ik kwam gister al tot de conclusie dat ik rond de 2500kcal wil zitten en was daar gister al mee begonnen. Dit omdat ik voelde met 2000 zat ik echt low on energie en had moeite om mijn setjes te voltooien. Had gewoon extra rust nodig tussen setjes.   Dus dat pak ik op, ik zal wat oefening veranderen in mijn workout.   Verder nog te zien dat mijn rechterbeen nog was minder is kwa volume en spiermassa. Dit is al erg bijgetrokken voor een been dan jaren niet echt gebruikt is en met een forse achterstand begon.   Ik zal na elke 4 weken die meting weer doen en bijhouden het gaat. Ook een goede motivatie en geeft gewoon duidelijk inzicht.   Edit: Hier nog de restultaten van de laatste 4 weken:   Gewicht: 92.4 - 92.2 (18% bodyfat) • Latt pulldown: 54kg
      • Seated row: 50kg - 60kg
      • Shrugs: 16kg - 22kg
      • Shoulder press: 25kg - 30kg
      • Reverse fly: 28kg - 35kg
      • Bankdrukken (incline): 55kg - 65kg
      • Dumbell chestpress: 20kg - 22kg
      • Chest fly: 49kg - 63kg
      • Bicep cable curl: 35kg - 40kg
      • Triceps pushdown: 35kg - 40kg
      • Tricep pressdown rope: 30kg
      • Squad: 60kg
      • Leg press: 65kg
      • Leg extension: 25kg
      • Hamstrings: 52.5kg
      • Hip abductors: 45kg
      • Calf raises: 30kg   Benen op behoud getraind. Niet zwaarder gegaan, dit omdat ik me best vermoeid voelde in de benen. Aankomende weken weer pushen.   Eergister 91.8, vanochtend 92.2 dat schommelt toch altijd wel van dag tot dag. Op de Inbody meting was na ontbijt en met joggingsbroek en tshirt + trui aan. Je kunt de deze bijlage pas zien als je bent ingelogd.
    • Vanochtend een Inbody meting gedaan. Ik zal thuis even de oude percentages erbij pakken. Zodat ik kan vergelijken wat de verschillen precies zijn.    Zal dit elke maand doen. En daarnaast is het vandaag de laatste dag van de 4 weken. En moet de laatste progressie van de 4 weken even posten.
    • Mogge shorty zou je mij ook een mailtje met info kunnen sturen ik kan je idd geen bericht sturen net als dazing😅
  • Sponsors