Advertentie:

Praetorian

Pull ups

Recommended Posts

Advertentie:

Ik weet niet of je een bankje onder je kan zetten of dat je het op een apparaat doet. Maar wanneer je iets onder je kunt zetten kun je naar boven jezelf helpen en dan langzaam laten zakken. Op deze manier word je er sterker mee en na een tijdje zul je gemakkelijker een pull up kunnen zonder jezelf te helpen om omhoog te komen.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

115 kilo is ook niet niks om omhoog te krijgen.

er zijn apparaten waar je in kan staan en met steekgewichten jezelf iets lichter kan maken. 

Als die niet in jouw sportschool staat dan zou ik gewoon iets anders doen en je rug zo sterk mogelijk maken voordat je weer gaat proberen. Je doet deze oefening nl. Gauw geforceerd en dus niet goed. 

Deze zou een goede vervanger kunnen zijn.

Sorry plaatjes gaan niet mee.

image.jpg

image.jpg

Dan zo maar??

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Helemaal eens met Fit. Excentrische bewegingen (negatieve) zijn perfect om kracht te winnen. Je produceert immers meer kracht. Bovendien stimuleren ze de mobilisatie van sattelietcellen die op hun beurt voor meer spiermassa zorgen.

Een alternatief op de benadering van Dave is het gebruik van elastiek. Bij de doe het zelf kan je die voor een habbekrats een paar meter op de kop tikken. De uiteinden links en rechts van de bar bevestigen en het midden ofwel met je voeten ofwel ga je er op zitten. Op die manier weeg je een pak lichter en gaat het optrekken beter.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

In de fitness waar ik het meeste ga hebben ze geen pull up apparaat. Oefeningen zoals de Lat pull down doe ik altijd als ik rug doe.

115kg is inderdaad niet niks. Elastieken kunnen inderdaad helpen, zal ik dan wel zelf moeten meenemen.

Ik zal kijken of ik iets vind om de excentrische beweging te kunnen maken. Bedankt voor de tips!

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat je nog kan overwegen is op gewoon wel de Pull-up uit te voeren, maar in plaats van een brede grip waarbij je voornamelijk de latissimus dorsi pakt (brede rugspier), doe je nu een wat smallere grip waardoor je ook iets meer de armspieren gebruikt. Zo kan je stapsgewijs de grip breder maken naarmate je meer kracht ontwikkeld.

  • Upvote 1

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden