Advertentie:

cqyg

Breder worden

Recommended Posts

Ik ben 14 jaar, 1 meter 73 en tussen de 50 en 55 kg. Ben nogal dun en lang en zou graag wat breder / gespierder willen worden. Ik doe nu dagelijks 2×15 push-ups (Is niet veel maar misschien is er na een jaartje dit doen wel verschil te zien). Heb geen speciaal eetschema, eet bij het ontbijt meestal 2 broodjes, bij lunch op school 3 en in de avond groente met aardappelen en vlees. Als ik naar sportschool zou gaan zal mijn moeder waarschijnlijk zeggen dat ik er nog te jong voor ben wat ik ook wel begrijp. Heeft iemand tips voor mij?

Advertentie:

Guest Hansie

Hey,

als je je spieren elke dag hetzelfde voorschoteld gaan ze niet groeien. Je zal misschien wel wat peziger worden maar in massa ga je niet toe nemen. Je skelet is nog niet volgroeid daarom is sleuren aan gewichten nog niet echt aangewezen. Probeer eens dag om dag te pompen en varieer met je handen stand. Driehoekje maken met je handen zal je nog meer de nadruk leggen op je triceps. Je handen wat breder zetten meer de nadruk op je borstspieren. Je kan je voeten ook op je bed plaatsen en zo pompen zo leg je de focus op je bovenste borstspieren. Als je echt sterk bent kan je eens proberen push ups in handstand zo zal je sterke schouder spieren ontwikkelen.

Groeten

Ik zou op jou leeftijd alleen nog wel uitkijken, je bent nog in de groei. Er geldt niet voor niets de regels in de sportschool van 16+.

• Upvote 1

Ik sluit me aan bij wat Fit zegt, maar je kunt best sporten hoor. Het gaat voornamelijk om wat je NIET moet doen, en dat is aan zware gewichten trekken als je groeiplaten nog niet vast staan in je rug etc. 

Opdrukken, squats doen met je lichaamsgewicht, pull-ups en crunches doen is niet erg voor je groeiplaten. Dat soort dingen kan je doen ;)