Advertentie:



Sign in to follow this  
Thomas27362

Tips voor beginner

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Ik ben 17 jaar oud en ben vrij dun (altijd al geweest). Sinds een jaar sport ik ook niet en wil graag wat gespierder/breder worden. Ik ga liever niet naar een sportschool(heb het geld er niet voor). Nu heb ik thuis gewichten liggen van 2 en 3 kilo. Ik heb zelf een soort van training bedacht die ik nu elke dag doe:

(excuses voor verkeerde termen haha)

15 curls met 3kg

15 keer op rug liggen en benen bijna tot de grond en dan rechtomhoog met mijn benen

10 pushups

15 voorovergebogen de 3kg omhoog tillen (dus soort van met mn elleboog omhoog tillen)

15 squats terwijl ik 3kg vastheb

 

Dit doe ik 3 keer achter elkaar.

Zou ik effect merken als ik dit elke dag doe? En zijn er evt tips/opmerkingen? Qua eten kan ik vrij weinig veranderen aangezien ik thuiswoon en mijn ouders dit bepalen.

 

Alvast bedankt voor het lezen van mijn levensverhaal haha

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Hai Thomas,

 

Je zal uiteraard wel iets merken van je oefeningen, maar als je eten niet onpoint is dan gaat er niks gebeuren. Mischien een paar beginners gains maar daarna is het feest wel over. 

 

Volgens mij zijn er wel redelijk goedkope commerciele sportscholen waar een abonement niet al teveel geld kost. Mischien is het een idee om een abbonement te vragen aan je ouders voor bv je verjaarsdag. 

 

Dat je altijd vrij dun bent geweest zal waarschijn je bouw zijn ik combinatie met te weinig of precies genoeg eten. 

Mijn advies: probeer een lidmaatschap van een sportschool bij je ouders los te peuteren. Ga je dan verdiepen in eten en vraag hierover info op het forum. 

Dan kan je een fullbodyschema gaan doen van 3 dagen per week. Bv ma, woe en vrij.

Ik weet zeker dat je versteld van jezelf gaat staan als je bovenstaande weet te realizeren en je na een jaar jezelf bekijkt

 

gr Sander. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Misschien heb je hier wat aan   
    • Hoi allemaal,   Nu met de quarantaine leek me het een mooi moment om thuis wat te gaan sporten, alleen ik heb het idee dat ik dit niet helemaal goed aanpak. Ook raak ik vaak in de war door alle verschillende termen voor verschillende handelingen dus bij deze alvast excuses als ik iets verkeerd benoem.   Daarnaast ben ik nogal lang en vraag ik me af of ik het goed doe, en of iemand misschien tips heeft voor bepaalde oefeningen of een simpel trainingsschema?   Ik ben 1,99m en weeg op dit moment 89kg. Ik doe sinds een paar weken minimaal 4 dagen per week thuis het volgende:   - 3x 15 situps - 4x 15 bicep curls (6KG) - 3x 10 tricep extensions (6KG) - 3x 15 dumbell floor press (6KG) - 3x 15 squats   Heeft iemand misschien tips, verbeterpunten, bepaalde oefeningen die ik wel/niet moet doen? Ik zou het erg op prijs stellen!   
    • Persoonlijk zou ik er voor de benen nog wat single leg oefeningen in doen, bijv bulgarian split squat en Lunges, en misschien nog iets voor de kuiten. Voor de bicep nog een cheat Curl met een (EZ) barbell.   Edit: zie nu dat je om en om traint met barbell en dumbells dus dan vervalt me laatste zin
  • Sponsors