Advertentie:

Sign in to follow this  
Hansie

newbie gains

Recommended Posts

10 weken afgebeuld op de sportschool. Wat is er veranderd ? Bwa niet dramatisch veel. Wat newbie gains maar niet spectaculair. Armen bij aanvang (gespannen en koud) van 37 cm naar 38,5 cm. Borstomtrek van 110 cm naar 112 cm. Buikomtrek, wat eigenlijk belangrijke,r is nog altijd te veel: zo'n 98 cm. Let niet extreem op mijn voeding en weet ook van mezelf dat die nog niet op punt staat maar ach ben nooit een grote eter geweest. Daarbij, ik ga mijn maag echt geen 6 keer per dag terroriseren. Spijtig genoeg kan ik het roken nog niet laten, wetende dat dit zeker op mijn 46e nefast is voor de testosteronlevels. Weet wel als ik deze dodelijke gewoonte bruusk ga willen stoppen mijn cortisollevels de pan zullen uit swingen en daarmee maak ik mezelf wijs dat de stop later nog komt. (zoals alle rokers zeker)

Buiten een paar hardnekkige chronische ontstekingen gaat het trainen redelijk  goed. Ondervind wel dat ik bij de compound oefeningen hijg als een oud paard maar dat is de tol van het paffen.

 

In ieder geval we proberen gemotiveerd te blijven en verder te gaan. De weg is vooruit en dat is de enige weg.

Edited by Hansie
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Zolang je vooruit gaat is het altijd goed te doen. Blijf vooral zo door gaan en gemotiveerd. Doe je verder ook aan cardio om je conditie nog enigsinds te verbeteren? 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 uur geleden zei Hansie:

 Spijtig genoeg kan ik het roken nog niet laten, wetende dat dit zeker op mijn 46e nefast is voor de testosteronlevels.

 

Hier ben ik niet zeker over. De resultaten hierover zijn soms tegenstrijdig. Rokers hebben doorgaans een hoger test gehalte dan niet-rokers. Aan de andere kant zou Nicotine aromatase afremmen in de hersenen. Zie hier enkele studies.

 

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11352783

 

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2904480/

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 uur geleden zei Fit:

Zolang je vooruit gaat is het altijd goed te doen. Blijf vooral zo door gaan en gemotiveerd. Doe je verder ook aan cardio om je conditie nog enigsinds te verbeteren? 

 

Neen voorlopig nog niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 uur geleden zei Peter Wouters:

 

Hier ben ik niet zeker over. De resultaten hierover zijn soms tegenstrijdig. Rokers hebben doorgaans een hoger test gehalte dan niet-rokers. Aan de andere kant zou Nicotine aromatase afremmen in de hersenen. Zie hier enkele studies.

 

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11352783

 

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2904480/

 

Hey Peter, wel interessant dat er op zoiets uberhaupt onderzoek gedaan wordt. Dat gezegd hebbende:

 

De eerste studie, hebben ze daar leetftijden en zo gepubliceerd? En zijn die tweede 25 personen ook allemaal man? (Dat hebben ze er qua grammatica vreemd neergezet, kan jij ook niks aan doen haha)

 

En de tweede studie kan je gelijk weggooien, dat zijn 1; bavianen. En 2; het zijn maar 6 van die beesten, dus het zijn er sowieso nooit genoeg om een betrouwbare studie te zijn. Wel mooi voor die onderzoekers dat ze de hele dag hebben zitten kijken naar de anale zijde van 6 bavianwijven bwahahaha :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 uur geleden zei Peter Wouters:

 

Hier ben ik niet zeker over. De resultaten hierover zijn soms tegenstrijdig. Rokers hebben doorgaans een hoger test gehalte dan niet-rokers. Aan de andere kant zou Nicotine aromatase afremmen in de hersenen. Zie hier enkele studies.

 

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11352783

 

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2904480/

Wel interessant. Laat het dan zijn dat roken weinig of geen invloed heeft op het natuurlijk testosteron niveau, de andere nadelige gevolgen zijn ons wel bekend natuurlijk. Meen ooit eens gelezen te hebben dat roken zelfs de tussenwervelschijven aantast. In ieder geval veel voordelen ondervind ik niet van de sigaret integendeel.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hai Peter,

 

Toen ik nog rookte merkte ik dat exteem tijdens het trainen en was ook mega snel kapot. 

Toen overgestapt naar een damppen. Ook dat is natuurlijk niet gezond maar als je het vergelijkt met roken......man wat een verschil, niet normaal. 

Nu zullen er mensen zijn die zeggen: ja maar laatst op het nieuws, amerika,

mensen dood door dampen blabla. Maar die mensen dampte vitamine c olie en dat moet je inderdaad niet doen. 

 

Kan een damppen dus echt aanbevelen. Dat traint in ieder geval 100x beter dan een peukie. 

 

Gr Sander

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
44 minuten geleden zei Motivator:

Hai Peter,

 

Toen ik nog rookte merkte ik dat exteem tijdens het trainen en was ook mega snel kapot. 

Toen overgestapt naar een damppen. Ook dat is natuurlijk niet gezond maar als je het vergelijkt met roken......man wat een verschil, niet normaal. 

Nu zullen er mensen zijn die zeggen: ja maar laatst op het nieuws, amerika,

mensen dood door dampen blabla. Maar die mensen dampte vitamine c olie en dat moet je inderdaad niet doen. 

 

Kan een damppen dus echt aanbevelen. Dat traint in ieder geval 100x beter dan een peukie. 

 

Gr Sander

 

Haha dat kan ik me voorstellen xD

Beter dan een peukie zegt ie haha.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Hoe “gevaarlijk” het ook klinkt, want je hebt best wat skinny fat, ik zou volgas gaan bulken. Nu afvallen rondom de middel, betekent dat je eerst elders wat kwijt raakt. En je wilt spiermassa opbouwen, dus dat gaat niet samen.  Ik ben met ongeveer zo’n fysiek ook gaan bulken. 
        Resultaat is uiteraard niet naturel, maar ben in 2020 begonnen met trainen en stond er in juni 2020 ongeveer bij als jij. 
        en dit is nu:     Je kunt de deze bijlage pas zien als je bent ingelogd.
    • Maar hoe sta je er nu bij dan qua fysiek?   Neem aan dat de laatste foto niet recent is ivm ontbreken tattoo’s?   Heb je je onderhoud al eens uitgerekend? 1800 kcal is niks idd. Ik denk dat je of ergens een rekenfoutje maakt, of ergens “stiekem” wat calorieën meer binnen krijgt. 
      ik zou uithongeren op 1800 kcal. 
         
    • Je bent precies daar waar ik anderhalf jaar geleden ben begonnen. Zelfde lengte en gewicht destijds. 
        Wat mij geholpen heeft is om vooral te doen waar je op dat moment zin in hebt. Voorheen volgde ik een strikt schema (5x5 stronglifts) en hoewel het een goed schema is voor overall massa, vond ik er geen moer aan. Ik ben destijds na 6 maanden volledig gestopt. 
        Nu train ik sinds begin 2020 zo’n 5 a 6 dagen in de week. Elke spiergroep pak ik 2 keer aan, soms 3 keer. Ook hier geldt: net waar ik zin in heb. 
        Het meest belangrijke om te groeien is dat jij de spier voldoende stimulatie geeft om te groeien. Doe je dit naturel, dan breek je de spier af en bouwt zichzelf opnieuw op. Doe je dit niet-naturel, dan heb je ook profijt van “onder pomp” trainen. Dus zoveel mogelijk bloed in de spieren en tijdens de pomp veel volume maken met sets en reps. Je kunt natuurlijk ook een combinatie van beiden doen, zo doe ik dat ook.    Ik volg dus geen strikt schema. Voor borst doe ik de ene keer 10 sets van 20  op de chest press machine en de andere keer ga ik flat of incline benchen, opgevolgd met cable fly’s, etc. You name it. Als je die borst maar genoeg op z’n flikker geeft. Meestal eindig ik met dips. Als je de borst goed hard getraind hebt, moet je nauwelijks nog een dip kunnen doen.    2 keer trainen is wel weinig. Kun je dit echt niet oprekken naar 3 keer? Hoeveel massa wil je pakken? Waar liggen je sterke punten en wat zijn je mindere punten?    Ik had je DM trouwens beantwoord dus spreken elkaar ook wel op app
          Trouwens, blijf je bij 2 keer pw trainen dan zijn de compound oefeningen wel jouw beste vriend. Je pakt in 1 oefening meerdere spiergroepen. Anders ben je 5 uur bezig per training  
  • Sponsors