Advertentie:



Sign in to follow this  
Hansie

newbie gains

Recommended Posts

10 weken afgebeuld op de sportschool. Wat is er veranderd ? Bwa niet dramatisch veel. Wat newbie gains maar niet spectaculair. Armen bij aanvang (gespannen en koud) van 37 cm naar 38,5 cm. Borstomtrek van 110 cm naar 112 cm. Buikomtrek, wat eigenlijk belangrijke,r is nog altijd te veel: zo'n 98 cm. Let niet extreem op mijn voeding en weet ook van mezelf dat die nog niet op punt staat maar ach ben nooit een grote eter geweest. Daarbij, ik ga mijn maag echt geen 6 keer per dag terroriseren. Spijtig genoeg kan ik het roken nog niet laten, wetende dat dit zeker op mijn 46e nefast is voor de testosteronlevels. Weet wel als ik deze dodelijke gewoonte bruusk ga willen stoppen mijn cortisollevels de pan zullen uit swingen en daarmee maak ik mezelf wijs dat de stop later nog komt. (zoals alle rokers zeker)

Buiten een paar hardnekkige chronische ontstekingen gaat het trainen redelijk  goed. Ondervind wel dat ik bij de compound oefeningen hijg als een oud paard maar dat is de tol van het paffen.

 

In ieder geval we proberen gemotiveerd te blijven en verder te gaan. De weg is vooruit en dat is de enige weg.

Edited by Hansie
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Zolang je vooruit gaat is het altijd goed te doen. Blijf vooral zo door gaan en gemotiveerd. Doe je verder ook aan cardio om je conditie nog enigsinds te verbeteren? 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 uur geleden zei Hansie:

 Spijtig genoeg kan ik het roken nog niet laten, wetende dat dit zeker op mijn 46e nefast is voor de testosteronlevels.

 

Hier ben ik niet zeker over. De resultaten hierover zijn soms tegenstrijdig. Rokers hebben doorgaans een hoger test gehalte dan niet-rokers. Aan de andere kant zou Nicotine aromatase afremmen in de hersenen. Zie hier enkele studies.

 

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11352783

 

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2904480/

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 uur geleden zei Fit:

Zolang je vooruit gaat is het altijd goed te doen. Blijf vooral zo door gaan en gemotiveerd. Doe je verder ook aan cardio om je conditie nog enigsinds te verbeteren? 

 

Neen voorlopig nog niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 uur geleden zei Peter Wouters:

 

Hier ben ik niet zeker over. De resultaten hierover zijn soms tegenstrijdig. Rokers hebben doorgaans een hoger test gehalte dan niet-rokers. Aan de andere kant zou Nicotine aromatase afremmen in de hersenen. Zie hier enkele studies.

 

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11352783

 

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2904480/

 

Hey Peter, wel interessant dat er op zoiets uberhaupt onderzoek gedaan wordt. Dat gezegd hebbende:

 

De eerste studie, hebben ze daar leetftijden en zo gepubliceerd? En zijn die tweede 25 personen ook allemaal man? (Dat hebben ze er qua grammatica vreemd neergezet, kan jij ook niks aan doen haha)

 

En de tweede studie kan je gelijk weggooien, dat zijn 1; bavianen. En 2; het zijn maar 6 van die beesten, dus het zijn er sowieso nooit genoeg om een betrouwbare studie te zijn. Wel mooi voor die onderzoekers dat ze de hele dag hebben zitten kijken naar de anale zijde van 6 bavianwijven bwahahaha :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 uur geleden zei Peter Wouters:

 

Hier ben ik niet zeker over. De resultaten hierover zijn soms tegenstrijdig. Rokers hebben doorgaans een hoger test gehalte dan niet-rokers. Aan de andere kant zou Nicotine aromatase afremmen in de hersenen. Zie hier enkele studies.

 

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11352783

 

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2904480/

Wel interessant. Laat het dan zijn dat roken weinig of geen invloed heeft op het natuurlijk testosteron niveau, de andere nadelige gevolgen zijn ons wel bekend natuurlijk. Meen ooit eens gelezen te hebben dat roken zelfs de tussenwervelschijven aantast. In ieder geval veel voordelen ondervind ik niet van de sigaret integendeel.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hai Peter,

 

Toen ik nog rookte merkte ik dat exteem tijdens het trainen en was ook mega snel kapot. 

Toen overgestapt naar een damppen. Ook dat is natuurlijk niet gezond maar als je het vergelijkt met roken......man wat een verschil, niet normaal. 

Nu zullen er mensen zijn die zeggen: ja maar laatst op het nieuws, amerika,

mensen dood door dampen blabla. Maar die mensen dampte vitamine c olie en dat moet je inderdaad niet doen. 

 

Kan een damppen dus echt aanbevelen. Dat traint in ieder geval 100x beter dan een peukie. 

 

Gr Sander

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
44 minuten geleden zei Motivator:

Hai Peter,

 

Toen ik nog rookte merkte ik dat exteem tijdens het trainen en was ook mega snel kapot. 

Toen overgestapt naar een damppen. Ook dat is natuurlijk niet gezond maar als je het vergelijkt met roken......man wat een verschil, niet normaal. 

Nu zullen er mensen zijn die zeggen: ja maar laatst op het nieuws, amerika,

mensen dood door dampen blabla. Maar die mensen dampte vitamine c olie en dat moet je inderdaad niet doen. 

 

Kan een damppen dus echt aanbevelen. Dat traint in ieder geval 100x beter dan een peukie. 

 

Gr Sander

 

Haha dat kan ik me voorstellen xD

Beter dan een peukie zegt ie haha.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Niks mis met je oefenselectie. Ziet er zeer goed uit met alle (belangrijke) compound oefeningen erin verwerkt. Voor beginners zeer belangrijk om deze in je schema te verwerken om zo de basis van je lichaamsmotoriek etc te verbeteren. Verder sluit ik me bij @Hansie aan. Voorkeur ligt voor mijzelf ook bij minimaal 2 keer per week frequentie. Je zou dit schema dus kunnen opsplitsen in een upper/lower maar dit is persoonsgebonden. Oefenselectie is in ieder geval top  zou ik niks tot weinig aan veranderen
    • Persoonlijk prefereer ik een full body schema of upper/lower body voor de eenvoudige reden dat je meer frequentie per spiergroep hebt i.p.v. één maal per week een spiergroep aan te pakken. Meer frequentie zou meer spiergroei stimuleren maar hier is dikwijls discussie over bij mensen die zweren bij een split programma. Als je beginner bent heb je volgens mij het meeste baat bij een full body schema. Veel mensen spiegelen zich aan de  schema's van de pro's met naam en faam maar vergeten dat velen, en we moeten daar niet flauw over doen, artificiële hulpmiddelen gebruiken die toelaten een geweldig volume te halen tijdens hun training daar waar de meeste stervelingen niet aan toe komen. Wil ik daarmee zeggen dat je schema niet zal werken: neen. In het begin zal je hoe dan ook spieren aanzetten omdat elke prikkel helpt, ze noemen dat ook wel eens newbie gains. Je hebt zeker goede basisoefeningen gekozen en de grote 3 zijn er in opgenomen: bench press, squat en deadlift. Dit zijn naast military press en pull ups zowat de belangrijkste compound oefeningen, dit zijn oefeningen waar je met één oefening verschillende spieren aan het werk zet. Daarbij zorgen de meeste compound oefeningen voor een hormonale opstoot van testosteron wat dan weer positief is voor spiergroei. Zeker benen zwaar trainen wordt aangeraden en daar zal raar maar waar je bovenlichaam baat bij hebben, net door die hormonale respons. Zelfs met het weinige materiaal dat je hebt kan je een goed schema in één boksen. Online voorbeelden zat.   Succes
  • Sponsors