Advertentie:

Sign in to follow this  
Hansie

newbie gains

Recommended Posts

10 weken afgebeuld op de sportschool. Wat is er veranderd ? Bwa niet dramatisch veel. Wat newbie gains maar niet spectaculair. Armen bij aanvang (gespannen en koud) van 37 cm naar 38,5 cm. Borstomtrek van 110 cm naar 112 cm. Buikomtrek, wat eigenlijk belangrijke,r is nog altijd te veel: zo'n 98 cm. Let niet extreem op mijn voeding en weet ook van mezelf dat die nog niet op punt staat maar ach ben nooit een grote eter geweest. Daarbij, ik ga mijn maag echt geen 6 keer per dag terroriseren. Spijtig genoeg kan ik het roken nog niet laten, wetende dat dit zeker op mijn 46e nefast is voor de testosteronlevels. Weet wel als ik deze dodelijke gewoonte bruusk ga willen stoppen mijn cortisollevels de pan zullen uit swingen en daarmee maak ik mezelf wijs dat de stop later nog komt. (zoals alle rokers zeker)

Buiten een paar hardnekkige chronische ontstekingen gaat het trainen redelijk  goed. Ondervind wel dat ik bij de compound oefeningen hijg als een oud paard maar dat is de tol van het paffen.

In ieder geval we proberen gemotiveerd te blijven en verder te gaan. De weg is vooruit en dat is de enige weg.

Edited by Hansie
  • Like 1

Advertentie:

Zolang je vooruit gaat is het altijd goed te doen. Blijf vooral zo door gaan en gemotiveerd. Doe je verder ook aan cardio om je conditie nog enigsinds te verbeteren? 

1 uur geleden zei Hansie:

Spijtig genoeg kan ik het roken nog niet laten, wetende dat dit zeker op mijn 46e nefast is voor de testosteronlevels.

Hier ben ik niet zeker over. De resultaten hierover zijn soms tegenstrijdig. Rokers hebben doorgaans een hoger test gehalte dan niet-rokers. Aan de andere kant zou Nicotine aromatase afremmen in de hersenen. Zie hier enkele studies.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11352783

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2904480/

3 uur geleden zei Fit:

Zolang je vooruit gaat is het altijd goed te doen. Blijf vooral zo door gaan en gemotiveerd. Doe je verder ook aan cardio om je conditie nog enigsinds te verbeteren? 

Neen voorlopig nog niet.

5 uur geleden zei Peter Wouters:

Hier ben ik niet zeker over. De resultaten hierover zijn soms tegenstrijdig. Rokers hebben doorgaans een hoger test gehalte dan niet-rokers. Aan de andere kant zou Nicotine aromatase afremmen in de hersenen. Zie hier enkele studies.

Hey Peter, wel interessant dat er op zoiets uberhaupt onderzoek gedaan wordt. Dat gezegd hebbende:

De eerste studie, hebben ze daar leetftijden en zo gepubliceerd? En zijn die tweede 25 personen ook allemaal man? (Dat hebben ze er qua grammatica vreemd neergezet, kan jij ook niks aan doen haha)

En de tweede studie kan je gelijk weggooien, dat zijn 1; bavianen. En 2; het zijn maar 6 van die beesten, dus het zijn er sowieso nooit genoeg om een betrouwbare studie te zijn. Wel mooi voor die onderzoekers dat ze de hele dag hebben zitten kijken naar de anale zijde van 6 bavianwijven bwahahaha :P

16 uur geleden zei Peter Wouters:

Wel interessant. Laat het dan zijn dat roken weinig of geen invloed heeft op het natuurlijk testosteron niveau, de andere nadelige gevolgen zijn ons wel bekend natuurlijk. Meen ooit eens gelezen te hebben dat roken zelfs de tussenwervelschijven aantast. In ieder geval veel voordelen ondervind ik niet van de sigaret integendeel.

• Upvote 1

Hai Peter,

Toen ik nog rookte merkte ik dat exteem tijdens het trainen en was ook mega snel kapot. 

Toen overgestapt naar een damppen. Ook dat is natuurlijk niet gezond maar als je het vergelijkt met roken......man wat een verschil, niet normaal. 

Nu zullen er mensen zijn die zeggen: ja maar laatst op het nieuws, amerika,

mensen dood door dampen blabla. Maar die mensen dampte vitamine c olie en dat moet je inderdaad niet doen. 

Kan een damppen dus echt aanbevelen. Dat traint in ieder geval 100x beter dan een peukie. 

Gr Sander

• Upvote 1

44 minuten geleden zei Motivator:

Hai Peter,

Toen ik nog rookte merkte ik dat exteem tijdens het trainen en was ook mega snel kapot. 

Toen overgestapt naar een damppen. Ook dat is natuurlijk niet gezond maar als je het vergelijkt met roken......man wat een verschil, niet normaal. 

Nu zullen er mensen zijn die zeggen: ja maar laatst op het nieuws, amerika,

mensen dood door dampen blabla. Maar die mensen dampte vitamine c olie en dat moet je inderdaad niet doen. 

Kan een damppen dus echt aanbevelen. Dat traint in ieder geval 100x beter dan een peukie. 

Gr Sander

Haha dat kan ik me voorstellen xD

Beter dan een peukie zegt ie haha.