Advertentie:

Sign in to follow this  
Hansie

newbie gains

Recommended Posts

10 weken afgebeuld op de sportschool. Wat is er veranderd ? Bwa niet dramatisch veel. Wat newbie gains maar niet spectaculair. Armen bij aanvang (gespannen en koud) van 37 cm naar 38,5 cm. Borstomtrek van 110 cm naar 112 cm. Buikomtrek, wat eigenlijk belangrijke,r is nog altijd te veel: zo'n 98 cm. Let niet extreem op mijn voeding en weet ook van mezelf dat die nog niet op punt staat maar ach ben nooit een grote eter geweest. Daarbij, ik ga mijn maag echt geen 6 keer per dag terroriseren. Spijtig genoeg kan ik het roken nog niet laten, wetende dat dit zeker op mijn 46e nefast is voor de testosteronlevels. Weet wel als ik deze dodelijke gewoonte bruusk ga willen stoppen mijn cortisollevels de pan zullen uit swingen en daarmee maak ik mezelf wijs dat de stop later nog komt. (zoals alle rokers zeker)

Buiten een paar hardnekkige chronische ontstekingen gaat het trainen redelijk  goed. Ondervind wel dat ik bij de compound oefeningen hijg als een oud paard maar dat is de tol van het paffen.

 

In ieder geval we proberen gemotiveerd te blijven en verder te gaan. De weg is vooruit en dat is de enige weg.

Edited by Hansie
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Zolang je vooruit gaat is het altijd goed te doen. Blijf vooral zo door gaan en gemotiveerd. Doe je verder ook aan cardio om je conditie nog enigsinds te verbeteren? 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 uur geleden zei Hansie:

 Spijtig genoeg kan ik het roken nog niet laten, wetende dat dit zeker op mijn 46e nefast is voor de testosteronlevels.

 

Hier ben ik niet zeker over. De resultaten hierover zijn soms tegenstrijdig. Rokers hebben doorgaans een hoger test gehalte dan niet-rokers. Aan de andere kant zou Nicotine aromatase afremmen in de hersenen. Zie hier enkele studies.

 

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11352783

 

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2904480/

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 uur geleden zei Fit:

Zolang je vooruit gaat is het altijd goed te doen. Blijf vooral zo door gaan en gemotiveerd. Doe je verder ook aan cardio om je conditie nog enigsinds te verbeteren? 

 

Neen voorlopig nog niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 uur geleden zei Peter Wouters:

 

Hier ben ik niet zeker over. De resultaten hierover zijn soms tegenstrijdig. Rokers hebben doorgaans een hoger test gehalte dan niet-rokers. Aan de andere kant zou Nicotine aromatase afremmen in de hersenen. Zie hier enkele studies.

 

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11352783

 

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2904480/

 

Hey Peter, wel interessant dat er op zoiets uberhaupt onderzoek gedaan wordt. Dat gezegd hebbende:

 

De eerste studie, hebben ze daar leetftijden en zo gepubliceerd? En zijn die tweede 25 personen ook allemaal man? (Dat hebben ze er qua grammatica vreemd neergezet, kan jij ook niks aan doen haha)

 

En de tweede studie kan je gelijk weggooien, dat zijn 1; bavianen. En 2; het zijn maar 6 van die beesten, dus het zijn er sowieso nooit genoeg om een betrouwbare studie te zijn. Wel mooi voor die onderzoekers dat ze de hele dag hebben zitten kijken naar de anale zijde van 6 bavianwijven bwahahaha :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 uur geleden zei Peter Wouters:

 

Hier ben ik niet zeker over. De resultaten hierover zijn soms tegenstrijdig. Rokers hebben doorgaans een hoger test gehalte dan niet-rokers. Aan de andere kant zou Nicotine aromatase afremmen in de hersenen. Zie hier enkele studies.

 

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11352783

 

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2904480/

Wel interessant. Laat het dan zijn dat roken weinig of geen invloed heeft op het natuurlijk testosteron niveau, de andere nadelige gevolgen zijn ons wel bekend natuurlijk. Meen ooit eens gelezen te hebben dat roken zelfs de tussenwervelschijven aantast. In ieder geval veel voordelen ondervind ik niet van de sigaret integendeel.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hai Peter,

 

Toen ik nog rookte merkte ik dat exteem tijdens het trainen en was ook mega snel kapot. 

Toen overgestapt naar een damppen. Ook dat is natuurlijk niet gezond maar als je het vergelijkt met roken......man wat een verschil, niet normaal. 

Nu zullen er mensen zijn die zeggen: ja maar laatst op het nieuws, amerika,

mensen dood door dampen blabla. Maar die mensen dampte vitamine c olie en dat moet je inderdaad niet doen. 

 

Kan een damppen dus echt aanbevelen. Dat traint in ieder geval 100x beter dan een peukie. 

 

Gr Sander

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
44 minuten geleden zei Motivator:

Hai Peter,

 

Toen ik nog rookte merkte ik dat exteem tijdens het trainen en was ook mega snel kapot. 

Toen overgestapt naar een damppen. Ook dat is natuurlijk niet gezond maar als je het vergelijkt met roken......man wat een verschil, niet normaal. 

Nu zullen er mensen zijn die zeggen: ja maar laatst op het nieuws, amerika,

mensen dood door dampen blabla. Maar die mensen dampte vitamine c olie en dat moet je inderdaad niet doen. 

 

Kan een damppen dus echt aanbevelen. Dat traint in ieder geval 100x beter dan een peukie. 

 

Gr Sander

 

Haha dat kan ik me voorstellen xD

Beter dan een peukie zegt ie haha.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Ik zou ZoieZo die cardarine gebruiken en dan aanvullen met ostarine. Die ostarine die is goed voor spierbehoud en leverd wat kracht en de cardarine is echt superspul. Daar kan je Zoals Shorty zegt hard op trainen, niet normaal. 
        ik zou dan als je droog bent die LGD inzetten. De eerste keer LGD is zoeizo de beste keer en dan moet je die gebruiken om maximaal te bouwen. 

      gr Sander. 
    • Nee klopt, 7 kilo is eigenlijk veel te veel. Zeker omdat ik al richting me max ga kwa spieropbouw. 
      Eigenlijk is het iets minder want er gaat ca 2 kilo aan vocht af in t begin van me cut. 
      Ik heb dus echt mezelf lekker verwend met veeeelll eten, omdat ik zeer snel vet kan verbranden ( dat is gewoon mazzel hebben) kom ik er dus prima mee weg. 
      ik zal nu op ca 17 a 18 % zitten. Er is echt wel wat vet bijgekomen dat kan ik zelf wel aardig zien ook. Abs zijn nog zichtbaar bij het juiste licht als je ze aanspant. 
      Ik cut het nu terug naar ca 8 a 9%, in iedergeval wil ik dat de abs er goed uit aan knallen. Als dat zover is dan is de rest al knetterdroog want buik is toch het laatste dat verdwijnd. 
        ik heb me sarms van een betrouwbare bron. Heb eerst online gezocht en gekeken maar ik las overal wel negative dingen van niet bezorgd worden tot rare bijwerkingen die Sarms helemaal niet horen te geven. Gezien de prijs wou ik het ook niet in het buitenland gaan bestellen want dan zul je net zien dat juist dat van mij weer niet aankomt.  Daarnaast moet je ook een goede nakuur hebben, het is dan wel een mini nakuur maar goed, dan kom je weer ergens anders terecht natuurlijk. 
      ik mag de bron hier niet bespreken en ik respecteer de regels, maar je kan me een bericht sturen voor wat info. 
        en wat ik overhoud na deze kuur is nog vrij lastig te zeggen want ik ga droger worden dan de vorige keer. Mooiste zou Zijn dat ik eindig op het zelfse gewicht waar de kuur mee begon, maar dan een stukkie droger 🤩 in ieder geval heb ik naar mijn idee niks laten liggen want ondanks dat je een sarm kuurtje doet moet je knetterhard trainen en je eten tracken. Beide is netjes gedaan en 12 weken progressie kunnen maken met trainen. 
        gr Sander
    • Wie niet waagt,wie niet wint...
  • Sponsors