Advertentie:

Sign in to follow this  
Ferdy

Nieuw op forum/ 55 jaar/spieropbouw/tips

Recommended Posts

Hallo,

Een jaar of 3 terug na een periode van jaren totaal niets doen gestart bij een sportschool. In een mum van tijd viel ik af van 92 naar 84 kg (lengte 182) en was uiterst blij mee. De oefeningen waren cardio (fietsen/Crosstrainer) en krachttraining. Na een tijdje verveelde ik me en gestopt. Heb toen ik jonger was altijd erg veel gesport en vond het heerlijk, voetbal, basketball, hockey, tennis. Sinds kort toch weer bij sportschool begonnen en volg zelfde programma; wat cardio en gewichten/apparaten. Op dit moment 84,5 kg maar wil door naar 80. Nou is mijn doel om gespierder te worden. Hoef geen mega spierbundels maar wat gespierder en n 6pack(je) rond de zomer zou wel leuk zijn. Ik train 2 a 3 keer in de week en beul mezelf redelijk af. Nu  lees ik over creatine wat erg zou helpen. Is dit verstandig om te gebruiken en heeft het uberhaupt zin als 55-jarige om aan supplementen te beginnen? Mijn vrouw is mega-sportief en traint 4 x in de week en tsja, die heeft wel n goed figuur en iik zou het leuk vinden om niet uit de toon te vallen naast haar :) . Dus kan iemand mij vertellen of ik aan creatine moet beginnen en of er uberhaupt spiertoename en n wasbordje mogelijk is als 55-jarige? Op internet lees ik zoveel verhalen en weet het echt niet meer!

Dank alvast en sportieve groet,

Ferdy

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Natuurlijk is dat allemaal mogelijk Ferdy. Op elke leeftijd! Ik zou mezelf alleen nooit een tijdslimiet opleggen. Het is namelijk zo dat als je denkt "ik wil nog 4 kg vet kwijt" dat het er eigenlijk altijd 7 of 8 zijn. Zo groot is dat verschil! :(

 

Dus leg jezelf geen tijdslimiet op en ga gewoon aan de slag met wat minder eten dan je nu doet. Alles heeft te maken met kcal in en kcal uit.

 

Neem je minder kcal in dan dat je verbrandt op die dag, dan val je af. Neem je meer in dan dat je verbrandt, kom je aan. ;)

 

Hou je spiegelbeeld in de gaten, dat is veel beter dan die weegschaal op de badkamer, die zegt echt helemaal niks. ;)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Ferdy,

Allereerst zou ik een definitieve keuze maken omtrent je sportieve activiteiten. Kies je voor cardio gecombineerd met krachttraining, zou je ook voor kettlebell-training kunnen gaan. Hierbij bouw je kracht èn conditie tegelijkertijd op. 

Wanneer je creatine gaat gebruiken kun je wat zwaarder worden doordat lichaamsvocht in meer of mindere mate vastgehouden wordt, dus niet zo raadzaam voor je sixpackje. Qua leeftijd is creatine gebruik niet gebonden. Voor ouderen, zelf ben ik 60, wordt het in beperkte mate aangeraden. Wel een maandje stoppen na 6-8 weken gebruik.

In 't kort: discipline, doorzettingsvermogen en inzet; dat is de basis naar je doel.

Succes, Geert.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Ik zou ZoieZo die cardarine gebruiken en dan aanvullen met ostarine. Die ostarine die is goed voor spierbehoud en leverd wat kracht en de cardarine is echt superspul. Daar kan je Zoals Shorty zegt hard op trainen, niet normaal. 
        ik zou dan als je droog bent die LGD inzetten. De eerste keer LGD is zoeizo de beste keer en dan moet je die gebruiken om maximaal te bouwen. 

      gr Sander. 
    • Nee klopt, 7 kilo is eigenlijk veel te veel. Zeker omdat ik al richting me max ga kwa spieropbouw. 
      Eigenlijk is het iets minder want er gaat ca 2 kilo aan vocht af in t begin van me cut. 
      Ik heb dus echt mezelf lekker verwend met veeeelll eten, omdat ik zeer snel vet kan verbranden ( dat is gewoon mazzel hebben) kom ik er dus prima mee weg. 
      ik zal nu op ca 17 a 18 % zitten. Er is echt wel wat vet bijgekomen dat kan ik zelf wel aardig zien ook. Abs zijn nog zichtbaar bij het juiste licht als je ze aanspant. 
      Ik cut het nu terug naar ca 8 a 9%, in iedergeval wil ik dat de abs er goed uit aan knallen. Als dat zover is dan is de rest al knetterdroog want buik is toch het laatste dat verdwijnd. 
        ik heb me sarms van een betrouwbare bron. Heb eerst online gezocht en gekeken maar ik las overal wel negative dingen van niet bezorgd worden tot rare bijwerkingen die Sarms helemaal niet horen te geven. Gezien de prijs wou ik het ook niet in het buitenland gaan bestellen want dan zul je net zien dat juist dat van mij weer niet aankomt.  Daarnaast moet je ook een goede nakuur hebben, het is dan wel een mini nakuur maar goed, dan kom je weer ergens anders terecht natuurlijk. 
      ik mag de bron hier niet bespreken en ik respecteer de regels, maar je kan me een bericht sturen voor wat info. 
        en wat ik overhoud na deze kuur is nog vrij lastig te zeggen want ik ga droger worden dan de vorige keer. Mooiste zou Zijn dat ik eindig op het zelfse gewicht waar de kuur mee begon, maar dan een stukkie droger 🤩 in ieder geval heb ik naar mijn idee niks laten liggen want ondanks dat je een sarm kuurtje doet moet je knetterhard trainen en je eten tracken. Beide is netjes gedaan en 12 weken progressie kunnen maken met trainen. 
        gr Sander
    • Wie niet waagt,wie niet wint...
  • Sponsors