Advertentie:

Sign in to follow this  
Dave ( the beast )

Bank drukken

Recommended Posts

Gisteren een oude bodybuilder die mij vertelde dat bankdrukken niet moest zoals ik deed. Je moet niet je rug hol maken en je benen in de hurkhouding omhoog.?????. Word zo moe van als iemand t denkt beter te weten. Je mag natuurlijk altijd commentaar geven en proberen uit te leggen hoe jij denkt hoe t moet, maar luister ook is naar een andere uitleg en zoek is op internet hoe andere het doen. Zo moet het dus.http://youtu.be/rT7DgCr-3pg 

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

I smell frustration! , maar goed ieder heeft volgens mij zowieso wat het beste voor hem werkt. Als ik op youtube kijk zie ik iedereen wel verschillend doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vind ik ook. Iedereen doet het anders. Persoonlijk (niet gaan slaan Dave) prefereer ik ook bankdrukken met een niet holle rug omdat dit naar mijn mening rugklachten tegengaat.Benen in hurkhouding omhoog vind ik discutabel omdat je een stuk minder stabiel bent. Maar zoals je hier ziet https://www.youtube.com/watch?v=gRVjAtPip0Y doen zij het ook weer anders als bij jouw filmpje.

Zoals je zegt is hij een oude bodybuilder met dus ook (hoogstwaarschijnlijk) verouderde kennis

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bankdrukken met een holle rug is een powerlift-methode. Op die manier is het 'gemakkelijker' om grote gewichten te bankdrukken (je verkleint je ROM o.a.). Of het een grotere prikkel voor de borstspier is m.b.t. bodybuilding, dat betwijfel ik inderdaad. Er zijn verschillende technieken, afhankelijk van het doel natuurlijk.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wanneer je een holle rug trekt, verplaatst je het accent van de beweging meer richting een decline press. De meesten zijn sterker in een decline press dan een normale bench press. Er is niks mis mee met een holle rug, zolang deze niet te erg is en je kont niet tegen je schouders aan zit. Maar als je dat lukt, had je een andere sport moeten kiezen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha. Ik dacht al waarom zie ik zoveel andere technieken op YouTube. Maar ik heb nog nooit een bodybuilder gezien met zijn benen de lucht in. Waar is die techniek dan voor?

Dat heb ik ook nooit begrepen.

Bekenden van me doen het ook. Ze zeggen dat het meer spieren aanspreekt, gezien je in balans moet blijven zonder je benen te gebruiken. Grappige theorie, maar volgens mij slaat het nergens op..

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onstabiliteit veroorzaakt inderdaad hogere spieractiviteit (meerdere stabilisatiespieren), maar dan kun je iedere oefening wel op één been, met één arm of op je tenen uitvoeren haha. Ik zie er geen heil in. Vaak worden dit soort capriolen uitgehaald door sporters die (met alle respect) de basis nog niet eens beheersen.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat heb ik ook nooit begrepen.

Bekenden van me doen het ook. Ze zeggen dat het meer spieren aanspreekt, gezien je in balans moet blijven zonder je benen te gebruiken. Grappige theorie, maar volgens mij slaat het nergens op..

Het berust op het activeren van meerdere motor-units, waardoor kortweg een grotere trainingsprikkel ontstaat. Of het inderdaad verstandig is om bij elke oefening een disbalans te hebben....?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het berust op het activeren van meerdere motor-units, waardoor kortweg een grotere trainingsprikkel ontstaat. Of het inderdaad verstandig is om bij elke oefening een disbalans te hebben....?

Dat begrijp ik, maar het is naar mijn mening een detail. Ik hecht veel waarde aan de basis van fitness, zoals het beheersen van de compounds ondersteund met een aantal isolaties. Daarom kijk ik liever weg wanneer ik een beginner met zijn benen in de nek een benchpress met halve ROM zie uitvoeren. No offense. 

Daarnaast zie je het nergens anders dan in de sportschool. Zie jij Kai Greene al met zijn 50 kilo wegende benen in z'n nek benchpressen? xD

Edited by MindMuscleConnection

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik mijn benen op de grond plaats met bankdrukken heb ik wel het gevoel dat ik meer coördinatie heb en zwaarder kan drukken. Het is dus maar welke kant je op denkt. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik mijn benen op de grond plaats met bankdrukken heb ik wel het gevoel dat ik meer coördinatie heb en zwaarder kan drukken. Het is dus maar welke kant je op denkt. 

De stabiliteit en coördinatie verbeteren natuurlijk, aangezien je de benen op de grond hebt (dat impliceren we de posts hierboven ook al). Je krijgt meer stabiliteit door het vergroten van het oppervlakte. 

Doordat je de benen op de grond hebt, kun je ook uit dit lichaamsdeel kracht halen om het gewicht omhoog te krijgen. Goede powerlifters gebruiken bij compounds ieder spiertje die je in hun lichaam vindt, voor zover de regels dat toelaten natuurlijk. Dat is de truc.

Bij bodybuilding is dit vanzelfsprekend een ander verhaal. Hier gaat het om de spieren prikkelen en dan kan er gekozen worden om te spelen met stabiliteit. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat het belangrijk is om een goede stabiliteit te hebben zodat je je volledig op je borst kan concentreren en focussen zonder ook nogeens andere spieren te gebruiken om balans te houden. Elke oefening die je doet moet volledig gefocust zijn op de spier die je wilt trainen. Daarom nooit te zwaar gaan en stabiliteit. Dat vind ik tenminste.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Hallo allemaal,   Na me vorige sarmstack die ik uitgebreid beschreven heb ga ik deze stack ook loggen   Ik ben 7 weken na me vorige sarmkuur gestart met LGD en Cardarine en heb daar RAD 140 aan toegevoeg. Ik zit nu in week 5 en heb er sinds een week ook ostarine aan toegevoegd, die had ik nog liggen namelijk 😁   LGD: 10mg pd Cardarine: 25mg pd RAD: 25mg pd Ostarine: 20mg pd   Me maat heeft de zelfde stack, alleen dan zonder ostarine.  Me maat heeft een andere lichaamsbouw dan mij en kan nog veel gains maken. Ik Zit denk ik op 90% van me natty max. Teminste, als ik nu een jaar verder ben dan is het geen mega verschil meer zoals jaar 1 en 2 van het trainen.    Oke gaan we:   Tijdens de nakuur met clomid kreeg ik wat puistjes op me rug. Deze zijn nog steeds actief. Dit komt omdat de sarms je hormonen toch in de war gooien en je dus meer talg aanmaakt in combi met een iets vettere huid. ( de vettere huid Zie ik totaal niet trouwens). Me maat heeft er meer last van dan ik. Het is ook niet heel extreem maar omdat ik normaal 0,0 puisies op me rug heb valt het wel op.  Uiteindelijk gaat dit vanzelf weg als ik na deze kuur een tijdje geen sarms pak.    Week 1 merkte ik uiteraard nog nog niks.  Week 2: wederom vanaf dag 10( was bij me vorige stack ook) gaat de sessie ineens wel heel lekker. Dit kan toeval zijn maar toch zit het in je hoofd dan gelijk goed.  De rest van de week gaat het ook prima. Wat versta ik onder prima: na een cut is het volume wat minder en ben je iets sneller moe. Al moet ik zeggen dat Cardarine het middel is dat ik in iedere cut ga inzetten. Wat kan je met dat spul blijven beuken Zeg 🤩 Maar ik merk vanaf dag 10 dat ik weer meer volume kan pakken en de gewichten stijgen. Na de vorige sarmkuur was ik ietsie kracht kwijt maar minimaal zoals gezegd, meer het volume dat me opbrak.    Week 3: daar is de stijve paal weer, ja hoor het werkt 😁. Ook wordt ik vanaaf week 3 standaard iedere nacht wakker om klokslag 03:45. En totaal uitgerust. Ik blijf dan nog wel in bed liggen maar wat mij betreft mag de dag beginnen. Slaap is dus een stukje korter.  Er komen ook weer allemaal rare dromen die vaak echt leuk zijn. Normaal droom ik ook wel maar vaak weet je dat niet meer als je wakker wordt. Met sarms heb ik daar wel last van, iets dat ik persoonlijk echt wel lachen vind.  En ze gaan niet alleen maar over lekkere wijven hoor😁 het gaat over echt van alles.    Me maat heeft exact het zelfde als mij en wordt ook wakker op exact het zelfde tijdtip, vrij bizar wel.    Week 4+5: traingen Zijn zwaar, loodzwaar. Ik hou ervan om op het randje te trainen maar pas altijd wel goed op. Warm worden etc doe ik altijd bijvoorbeeld en ook bij bijvoorbeeld de 5e oefening altijd wat opwarmwerk met lichte gewichten.  Ik merk in deze weken dat ik nog niet volledig herstel en gooi er op een bepaalde dag wat oefeningen uit. Een blesurre wil ik ten alle tijden voorkomen en kan van mezelf gerust zeggen dat ik expert ben ik even een stapje terug op het juiste moment.  Week 4 is ook de week geweest dat ik de ostarine heb toegevoegd die ik nog had liggen. Ostarine is idiaal voor herstel van pezen bijvoorbeeld. Ook voor ik in week 4 de eiwitten ietsjes op van 2 gr per kg naar 2,2 gr perkg lichaamsgewicht.    Sinds deze week geen last meer en ben precies hersteld voor de volgende sessie. Ik doe fullbody en ben dus echt een kleine twee uur aan het rammen. Twee uur is aan de lange kant maar door vaak zware oefeningen op je maximale neem ik gewoon me rust. Ik kan niet zeggen dat het herstel nu wel ok is door de osarine en de eiwitten, denk eerder door het inklappen van de gehele stack, want oh man deze week was kneiter hard.    Wat betreft me maat: bij hem zag je na 10 dagen al een behoorlijke pomp. Nu in week 5 zit hii zeker in beastmode. Hii is nu al grof sterker en als je hem ziet dan oogt hii alsof ie n half jaar trainen erop heeft zitten al. Bij hem kan je het beter zien dan bij mij, maar dat heeft ook alles te maken met lichaamsbouw, hoeveelheid al opgebouwde spieren etc.    Kcal: niet normaal hoeveel kcal je extra opkan als je met een stack bezig bent. Op de eerste plaats begon de echte honger na twee weken en ben je bang om teveel te gaan snaaien en te snel vet aan te zetten.  Voor mezelf zonder samstack zit een cleane bulk rond de 4000 kcal. Met sarms kan daar gewoon nog 1000kcal bij wil ik gewicht aankomen. Dus ik kan nu heerlijk 5000 kcal wegeten en dan lust ik eigenlijk nog wel meer.  Me maat het zelfde, kan veel meer eten dan normaal. Super dus!   Wat ook grappig is om te vermelden: door lgd en Rad, maar ook alleen Lgd voel je je toch stiekem weer wat jeugdiger. Teminste, ik merk dat wel.    Als laatste voor nu: RAD en agressie. Dit lees je wel eens ergens dus dit is een mooie test.  Ik heb er nul komma nul last van.  Me maat: bloedagressief! Nee geintje, maar die merkt het wel. Ook dit is persoonsgebonden. Ben je van jezelf al een geiriteerd persoon dan zal RAD dat wellicht versterken.    Wordt vervolgd.     Gr Sander. 
    • Laatste update van deze log:   ik heb vrijwel alle kracht behouden maar wel met iets minder reps. Inmiddels zit ik aan een volgende kuur en zal daar een nieuw blog voor openen.    Wat betreft deze kuur: het was het eerste ‘ kuurtje” na 3,5 jaar naturel trainen en is zeer goed bevallen. Ik reageerde er behoorlijk goed op maar dat had ik al verteld in me updates. Ik ben twee weken na einde kuur begonnen met een korte cut om wat vet kwijt te raken. Ik zat toen 2 weken in de nakuur en dus was het testosteron nivo lekker hoog. ( anders zou ik zeker gewacht hebben, maar heb bij mijn bron gevraagd wat het beste moment was).  Nou die cut ging als een raket, met 4 weken net zo droog als ik begon. Het is dus zo dat dat LGD bij mij wat vocht vast hield en dat gaf een vertekend beeld. ( leek vetter).    Uiteindelijk heb ik ongeveer 2 kilo gewonnen. Dit was in 12 weken nooit gelukt zonder de sarms. Een beginnen red wel een kilo of 4, maar ik train al wat langer en Zoals eerder gezegd hou ik alles tot in de puntjes bij. Dus ik kan wel met zekerheid zeggen dat het rond de 2 kilo is, waar ik superblij mee ben.  Omdat ik lang ben zie je natuurlijk niet van: zo hey, er zit 2 kilo bij! Nee, dat niet maar het is gewoon net weer allemaal wat beter.  Ik heb ook geen last gehad van een dip, libido vermindering of wat dan ook toen ik gestopt was. Top! verder heb ik blijvend ongeveer 10 tot 15 kilo op mijn bankdruk kunnen bijschuiven, dat is mischien nog wel het gekste van het hele verhaal haha.    Mijn bron is ook actief op dit forum en die heb ik voor, tijdens en na foto’s gestuurd. Omdat ik ze niet op internet wil zetten ivm herkenbaarheid kan hij wel bevestigen dat het gewerkt heeft 💪🏻   Tot zover deze log 🤩   gr Sander. 
    • Hai Thomas,   Je zal uiteraard wel iets merken van je oefeningen, maar als je eten niet onpoint is dan gaat er niks gebeuren. Mischien een paar beginners gains maar daarna is het feest wel over.    Volgens mij zijn er wel redelijk goedkope commerciele sportscholen waar een abonement niet al teveel geld kost. Mischien is het een idee om een abbonement te vragen aan je ouders voor bv je verjaarsdag.    Dat je altijd vrij dun bent geweest zal waarschijn je bouw zijn ik combinatie met te weinig of precies genoeg eten.  Mijn advies: probeer een lidmaatschap van een sportschool bij je ouders los te peuteren. Ga je dan verdiepen in eten en vraag hierover info op het forum.  Dan kan je een fullbodyschema gaan doen van 3 dagen per week. Bv ma, woe en vrij. Ik weet zeker dat je versteld van jezelf gaat staan als je bovenstaande weet te realizeren en je na een jaar jezelf bekijkt   gr Sander.     
  • Sponsors