Advertentie:



Sign in to follow this  
Tijs121

Trainingsschema check

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ik heb al een flinke tijd getraind met trainingsschema's van anderen. Ik ben bijvoorbeeld begonnen met het 5x5 schema van jason blaha.

Nu heb ik een eerste eigen schema gemaakt en ik vroeg me af wat jullie hiervan vinden, als in, de hoeveelheid sets en aantal reps. Ik heb de gewichten er niet bijgezet, maar ik houd dit op RPE 9 en houdt dit gewicht vast tot ik aan de bovenkant van mijn reprange kom en dan verhoog ik het gewicht. Ik train 4 dagen per week, doe 2 keer fullbody en 1 keer upper body en 1 keer lowerbody. Ik wil me focussen op spiermassa opbouwen. 

Hier komt het schema:

Dag 1: full body:

Bench press: 3x8-12

Lat pulldown: 3x8-12

Squat: 3x8-12

deadlift: 3x8-12

Bent over row barbell: 3x8-12

Biceps: 3x8-12

Triceps: 3x8-12

Side raises: 3x8-12

Dag 2: Full body:

Paused bench press: 3x8-12

Lat pulldown: 3x10

Squat 4 sec ex: 3x8-12

Stiff leg deadlift: 3x8-12

military press: 3x8-12

Biceps: 3x8-12

Triceps: 3x8-12

Face pulls: 3x8-12

Dag 3: Upperbody:

Bench press: 3x6-10

Dumbbell incline bench press: 3x8-12

Shoulder press dumbbell: 3x8-12

seated row: 3x10

side raises: 3x8-12

face pulls: 3x8-12

biceps: 3x8-12

triceps: 3x8-12

Dag 4: Lowerbody:

Squat: 3x8-12

Deadlift: 3x8-12

Stiff leg deadlift: 3x8-12

Leg press: 3x8-12

Calf raises leg press: 3x8-12

Calf raises machine: 3x8-12

 

Als dit schema zo goed is, is het verhogen van gewicht al genoeg progressive overload of moet ik ook het aantal sets verhogen?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Ik zou ff wachten met kuren.
      Straks moeten misschien weer alle gyms dicht, wat ik niet hoop, als er geen daling is van de cijfers.. 
    • Gister avond, de laatste van de 4 trainingen weer afgerond. Één kleine tegenslag is dat me omhulsel van de kabel, van de Lat pulley, was gescheurd en het staaldraad er doorheen kwam. Contact opgenomen met HeliSport, kabel terug gestuurd en die word nu gemaakt. Dus die hoop ik snel weer te ontvangen.   Dus de kabel oefeningen vervangen door of resistance band, of geheel andere oefeningen.   Ook de tip van Fit toegepast en van alles minimaal 3 werksets te doen.
    • Binnenkort maar eens weer een cut kuurtje beginnen. Wie denkt te weten wat de beste cut kuur is om droger te worden? Ik zat zelf te denken een teste+primo of primo+bold. Tips zijn welkom.
  • Sponsors