Advertentie:



Sign in to follow this  
Tijs121

Trainingsschema check

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ik heb al een flinke tijd getraind met trainingsschema's van anderen. Ik ben bijvoorbeeld begonnen met het 5x5 schema van jason blaha.

Nu heb ik een eerste eigen schema gemaakt en ik vroeg me af wat jullie hiervan vinden, als in, de hoeveelheid sets en aantal reps. Ik heb de gewichten er niet bijgezet, maar ik houd dit op RPE 9 en houdt dit gewicht vast tot ik aan de bovenkant van mijn reprange kom en dan verhoog ik het gewicht. Ik train 4 dagen per week, doe 2 keer fullbody en 1 keer upper body en 1 keer lowerbody. Ik wil me focussen op spiermassa opbouwen. 

Hier komt het schema:

Dag 1: full body:

Bench press: 3x8-12

Lat pulldown: 3x8-12

Squat: 3x8-12

deadlift: 3x8-12

Bent over row barbell: 3x8-12

Biceps: 3x8-12

Triceps: 3x8-12

Side raises: 3x8-12

Dag 2: Full body:

Paused bench press: 3x8-12

Lat pulldown: 3x10

Squat 4 sec ex: 3x8-12

Stiff leg deadlift: 3x8-12

military press: 3x8-12

Biceps: 3x8-12

Triceps: 3x8-12

Face pulls: 3x8-12

Dag 3: Upperbody:

Bench press: 3x6-10

Dumbbell incline bench press: 3x8-12

Shoulder press dumbbell: 3x8-12

seated row: 3x10

side raises: 3x8-12

face pulls: 3x8-12

biceps: 3x8-12

triceps: 3x8-12

Dag 4: Lowerbody:

Squat: 3x8-12

Deadlift: 3x8-12

Stiff leg deadlift: 3x8-12

Leg press: 3x8-12

Calf raises leg press: 3x8-12

Calf raises machine: 3x8-12

 

Als dit schema zo goed is, is het verhogen van gewicht al genoeg progressive overload of moet ik ook het aantal sets verhogen?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Bankje is inderdaad ook van Pivot; https://www.helisports.nl/products/429179/Pivot-Fitness-HB3130-Heavy-Duty-Bench.html   Olympische Halterstang van Kroon; https://www.helisports.nl/products/425082/Kroon-OB-86-Olympische-halterstang-(220cm).html   Halterschijven van Hastings; 4x2.5kg 4x5kg 2x10kg 2x15kg 2x20kg https://www.helisports.nl/products/427246/Hastings-Rubberen-Olympische-Tri-Grip-Schijvenset-5-kg.html   Normaal zat bij deze set een lat pulley d.m.v. halterschijven; https://www.helisports.nl/products/429767/Pivot-Fitness-HR-LR02-Lat-en-Row-Attachment-voor-HR3260.html   Dit systeem heb ik (met overleg met medewerkers daar in de winkel) vervangen door een Weight stack, ging gemakkelijk en werkt (voor mij) perfect.
    •   Hey! Bedankt voor je reactie, ziet er wel heel erg degelijk opgesteld uit ook bij jou. Mooie set ook! Welke gewichten gebruik je precies? De bank is ook van Pivot? Welke heb je precies genomen, ik zie dat ze er een stuk of 3 aanbieden.
    • Klopt t dat heup abductie oefeningen je heupen uitzetten? Ik wil versteviging, spierontwikkeling maar geen verbreding v mijn heupen of billen. Ben niet verdikt maar ik heb de indruk dat mijn heupen uitzetten. 👀☺😀  
  • Sponsors