Advertentie:

Sign in to follow this  
geert gielissen

Introductie.

Recommended Posts

Sportvrienden,

Mijn naam is Geert, 60 jaar, en tot op heden krachtsporter met boksen als secundaire sport. Heb de nodige diploma's en geef sedert geruime tijd sportlessen aan jonge mensen met o.a. sociale problematieken.

Krachttraining beoefen ik zo'n 3 x  per week en boksen zo'n 2 a 3 keer een halfuurtje. Niet meer in clubverband maar lekker thuis op de stootzak.

Ik hoop een positieve bijdrage aan dit forum te leveren en ook het e.e.a. van jullie te kunnen leren. Daar ben je immers nooit te oud voor!

• Upvote 1

Advertentie:

Dank je Shorty. Hele klus geweest om balans te vinden tussen kracht- en vechtsport. Ben er echter van overtuigd, en dat is niet over één nacht ijs gegaan, dat krachttraining een absolute meerwaarde voor vechtsport heeft. Krachttraining maakt je zwaarder door de toegenomen spiermassa maar dat betaald zich terug in grotere stootkracht, spieruithoudingsvermogen en een grotere explosiviteit. De nadruk van de krachttraining ligt voornamelijk op de meest relevante spier(groep)en zoals pecs, triceps, deltoïdeus (voor en achter), trapezius en last but not least: je core. Uitvoering vooral unilateraal en explosief.

Fijne avond, Geert.