Advertentie:

Sign in to follow this  
Hansie

Dippen shoulder wrecker ?

Recommended Posts

Paar jaar geleden had ik eens zonder opwarming en na jarenlange inactiviteit een chest dip gedaan op een dip toestel. Hierdoor had ik direct een schouderblessure opgelopen. Pijn situuert zich rond het sleutelbeen daar waar de biceps zijn oorsprong in het schoudergewricht vindt. Nu is na vele jaren het shoulder issue nog altijd aanwezig zelfs na kiné behandeling in het verleden. Nu train ik zowat rond de brij en probeer ik oefeningen als upright row en dips te vermijden. Toch brand het nog om eens terug te gaan dippen en wil na bestudering van diverse filmpjes op you tube de oefening terug een kans geven. Bestaat er eventueel een veiliger alternatief moest dit mislukken. Het is toch zo'n schitterende oefening voor massa op de borst. Doe al dumbell bench press en incline press in mijn weekschema. De altenatieve oefening zou echt een massabouwer voor borst moeten zijn. Iemand ideeën ?

Edited by Hansie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Wat let je om je schouders en borst eens goed op te warmen en het dan nogmaals te proberen? Neem wel altijd gewoon een houding aan die voor je schouder lekker voelt. Als het knelt of iets dergelijks, niet doen! ;)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed advies Shorty. Je zou de eerste set ook kunnen uitvoeren met back-up van je voeten. Primaire kracht uit je bovenlichaam met een beetje hulp van je benen (bankje onder dip rack). Gaat ie goed, dan armen niet verder laten zakken dan een hoek van 90 graden.

Voor wat betreft upright rowing: pak de barbell breed met niet te veel gewicht. Heffen tot de bovenarmen één lijn met je schouders vormen, niet hoger. Verder je schouders inderdaad goed opwarmen met lichte dumbbells (side en front raises) waarbij je niet hoger dan je schouders gaat.

 

Succes, Geert.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Idd ook mijn werkwijze. Twee oefeningen a.h.w. ineenvlechten. Eigenlijk een soort supersets, zij het in een rustiger tempo. Laat je niet gek maken door internet Hansie. Bepaal zelf wat goed voor je is en houdt je daarbij. Straks doe je zo veel dat je overtrained raakt en ben je verder van huis. Maak de hoeveelheid oefeningen op maat. D.w.z. train niet meer dan dat je aankunt. Langzaam maar zeker wordt je sterker, meer geroutineerd en kun je je schema aan gaan passen. Hardlopers zijn doodlopers Hansie. Lekker je eigen ding doen; houdt je enthousiasme vast en 'stay hungry'! Ooit kom je daar waar je zijn wil.   Succes kerel!
    • Ostarine vs cardarine? Wat is de beste sarm voor een cut,ik lees veel verschillende meningen op andere forums...Ostarine is ook ideaal voor een recomp,al lees ik hier dat lgd daar weer beter voor is...wie heeft er ervaring mee of enkel voor bulk?.. Ik hoor het graag  
    • Hey, op youtube vind je er nogal wat wanneer je zoekt op 'calisthenics legs' bijvoorbeeld.
  • Sponsors