Advertentie:

Shorty

Wil jij een kuur van SARMs of Anabolica starten, lees eerst dit!

Recommended Posts

Beste, lieve, slimme mensen,

Ik maak dit bericht omdat ik me soms zorgen maak over de informatie die op internet te vinden is en mensen die bepaalde informatie verkondigen.

Ik zit op het moment in een Facebook groep en in die groep zitten mensen die een testosteron vervangingstherapie doen en nodig hebben omdat hun eigen lichaam niet voldoende aanmaakt om goed te functioneren. Nou is dat simpelweg op te lossen met kennis en genoeg middelen om vervolgens over te gaan naar een prikje van een bepaalde Testosteron ester. (Maar tot een bepaalde hoogte is Testosteron toedienen gezond vanaf daar gaat het naar ongezond bezig zijn en niet weten wat je doet...)

Nu weet ik dat er mensen hier van het forum ook in die groep te vinden zijn. En vooral voor die mensen geldt dit bericht ook sterk... Ikzelf heb VEEL ervaring met alle compounds in de wereld en heb allerlei soorten doseringen geprobeerd en weet exact wat ze doen. In die Facebook groep zijn mensen die in de medische wereld actief zijn maar totaal geen verstand hebben van anabolica in de echte wereld. (Op papier wel maar uiteindelijk hebben we daar geen ene kut aan)

Er wordt daar bijvoorbeeld gezegd dat je 350mg per week aan Testosteron een "therapie dosis" mag noemen en dat "echte cycles" pas beginnen vanaf 500mg Testosteron... De mensen die al wel eens 350mg Testosteron genomen hebben, of zelfs 250mg, weten precies dat dat TOTALE BULLSHIT is en dat je als een koe groeit op 350mg. (en zelfs al op 250mg per week) 

Vervolgens heb ik daar mijn mening over gegeven qua wat ik vond van die absurd hoge doseringen, en nu ben ik geblokkeerd in de groep en kan ik alleen nog lezen. Zo zie je dat mensen niet graag praten en hun ongelijk toegeven en dan doen ze zulke kinderachtige dingen. ;) Het is simpelweg levensgevaarlijk als doorsnee mensen bijna 3 keer de dosis nemen als een IFBB bodybuilder... Dat gaat echt mijn pet voorbij. 

Ik wil hierbij mijzelf compleet open stellen voor vragen over allerlei compounds, kuren etc. Ik wil mensen hier graag mee helpen die WEL een aantal hersencellen hebben die actief zijn. Zodat mensen gezond kunnen blijven tijdens hun kuurtjes en erna. ALLES mag gevraagd worden en op ALLES wordt antwoord gegeven, uit ervaring EN literatuur perspectief. (Op papier kan iets namelijk A zeggen, maar in het lichaam B doen.)

Super bedankt voor jullie tijd om het berichtje te willen lezen en ik zie graag vragen komen over alles SARMs, Steroids en andere dingen gerelateerd!

Groeten!

• Like 10
  • Upvote 14

Advertentie:

Er word idd te veel hoog gedoseerd en te veel nagepraat.Er zijn veel mensen die niet weten waar ze mee bezig zijn en maar wat experimenteren,langs de andere kant is het ook moeilijk voor iemand die er niks van kent en info wil inwinnen omdat er zo veel verschillende adviezen en meningen gegeven worden...

• Like 2

4 uur geleden zei Letstry:

Hoe kan ik je bereiken zonder dat iedereen dat meekrijgt? Ik kan je geen privé bericht sturen namelijk.. 

Hmm, dat is vreemd. Ik stuur jou er wel eentje!

Op 9-1-2020 at 14:45 zei Shorty:

Hi, Ik ga binnenkort starten met RAD140 10 mg voor 12 weken en daarna 4 a 5 weken PCT heb jij meer informatie waar ik op zou kunnen letten tijdens deze cycle?

Groeten,

Wayne

Op 09/11/2021 at 19:28 zei Dmulder86:

Ik probeer je een pb te sturen Shorty, maar dat kan niet...

Oeps, inbox vol!
Nu kan het, hij is leeg!

Op 29/06/2021 at 20:45 zei Wayne:

Hi, Ik ga binnenkort starten met RAD140 10 mg voor 12 weken en daarna 4 a 5 weken PCT heb jij meer informatie waar ik op zou kunnen letten tijdens deze cycle?

Groeten,

Wayne

Hier had ik via je PM al gereageerd toen, maar doe het nu nog maar even hier. Dan kunnen andere mensen het ook lezen!

RAD-140 op 10mg per dag is zinloos en zonde van je centen! De sweetspot voor RAD-140 is tussen de 20 en 30mg per dag. 25mg is precies het midden, dus die dosis zou ik aanhouden.

Zie hier ook een filmpje van mij en een goede vriend, hier bespreken we SARMs en de nakuur. 

@Shorty Om 1 of andere reden heb ik de header van dit oude bericht gemist. Je hebt 100% gelijk dat een dosis van 350mg Test een cycle mag genoemd worden. Mogelijk is het dat ook bij 150mg. Ik heb hier echter geen ervaring mee.

Wat het punt is is dat jullie de zaken vanuit een heel verschillend standpunt bekeken. Vanuit jouw ervaring is 350mg/week een cycle, wat terecht is. Hier bouw je een behoorlijke spiermassa mee op. Vanuit het perspectief van het TRT forum is die dosis nodig om een bepaald persoon van zijn symptomen af te helpen. Dit staat los van spiermassa opbouwen. Die dosis is afhankelijk van het individu. De ene kan symptoomvrij zijn vanaf 100mg/week(wat zeldzaam blijkt te zijn), de andere weer 150mg. Extreme gevallen hebben dan weer 300 tot 350mg nodig(wat ook zeldzaam is). Ik neem als voorbeeld je vriend Steven in boven gaande video. Hij is zo'n extreem geval dat een hoge dosis nodig heeft, weliswaar dan met een creme. 

Of het gezond is moet de toekomst uitwijzen. Als ik me niet vergis is Steven er al zo'n 5 jaar mee bezig. Ik heb laatst zijn bloedwaarden bekeken en die waren uitstekend. Een ander punt is dat dat betreffende forum een protocol hanteert dat niet in de medische wereld wordt aangeleerd. Het berust op jarenlange ervaring van wat kan en niet kan. Endocrinologen zien dit niet op het school. Deze laatsten geven een zogenaamd cookie-cutter behandeling van bijvoorbeeld 250mg Sustanon om de 2 weken. Of nog erger met Nebido om de 6-8 weken. Het lichaam is nooit in staat om zich aan te passen aan de sterk schommelende T-waarden die dit teweeg brengt.

Dat TRT forum wil komaf maken met die onwetendheid en verdedigen dit met studies uit de medische literatuur. Vandaar hun keiharde aanpak. Persoonlijk geloof ik in hun benadering en ik hoop dat dat vroeg of laat toegang krijgt in de medische wereld.

Een aantal zaken die zij sterk verdedigen: 

• een dosis die op maat is van het individu; dit kan varieren van 100mg tot 350mg/week
  • de frequentie van toediening: microdosis elke dag, om de andere dag of 1x per week. Dit hangt af van het SHBG van het individu. Lage SHBG eigenaars hanteren best meer frequentere doses. Hogere SHBG eigenaars hebben meer baat bij minder frequente doses.
  • hoofdzakelijk injecties of T-creme. T-gels, pellets, pillen zijn uit den boze. Deze werken niet.
  • geen aromatase-remmers of anti-oestrogenen. Oestrogeen is uiteindelijk waar een man zich beter van voelt en wordt automatisch in balans gebracht in het lichaam met testosteron.
  • Like 1

Ja klopt allemaal! 

Maar: SHBG heeft ook invloed op welke dosis voor jou geschikt is waarop je symptoomvrij bent.

Aromatase inhibitors ook, die heb je nodig of niet, ligt aan je verpercentage vooral. Als je een dikke hond bent, en je doet 150mg, is de kans groter dat je dan bijvoorbeeld WEL oestrogeenremmers nodig hebt! (als je afvalt, heb je dat op een gegeven moment niet meer nodig.) 

Er is geen one size fits all. Maar wel een dosis die echt niet oke is om te verdedigen als "TRT".

Je noemt Steven als voorbeeld, en ik weet zijn dosis en die is niet zo hoog als jij denkt haha. (Gebruikt geen creme meer, is teveel gekloot) en die man is serieus "aan de maat" zeg maar. Je hebt ECHT niet zoveel nodig als wat mensen denken, maar wat vooral ook vertekent, zijn zwaar ondergedoseerde oliën...

Dan denken mensen: "Hey nu neem ik 350mg en ik ben symptoomvrij." Maar die zooi is ondergedoseerd en ze hebben dus eigenlijk maar 220mg bijvoorbeeld in hun spuitje. (Heeeeel veel mensen kopen gewoon op shady websites hun olie en dat is natuurlijk nooit de dosis die op het labeltje staat🤣)

Ik spreek veel met ze, en wisselen veel ideeën uit samen. Zitten redelijk op 1 lijn :)

Ook ik heb een vraag in deze materie, met name over Sarms. Wat mijn interesse wekt is het gewrichts/ pees versterkende/ versoepelende eigenschappen . Na meer dan 30 jaar aan het ijzer kraakt er wel eens wat links en rechts. Zou hier graag wat meer info over vinden.

gr 

4 uur geleden zei Ouwe veteraan:

Ook ik heb een vraag in deze materie, met name over Sarms. Wat mijn interesse wekt is het gewrichts/ pees versterkende/ versoepelende eigenschappen . Na meer dan 30 jaar aan het ijzer kraakt er wel eens wat links en rechts. Zou hier graag wat meer info over vinden.

gr 

Dat zullen ze alle SARMs doen (mits je echte SARMs hebt) tot een bepaalde hoogte. De een wat meer dan de ander. Welke je zou moeten kiezen, heeft meer te maken met je verdere doelen. Je kunt me altijd een berichtje sturen met moeilijkere vragen, of ze hier open op het forum stellen. :)

Waar je sowieso mee moet beginnen mocht je dat niet doen, is je Potassium (Kalium) en Magnesium en Calcium inname op peil hebben. Die zijn HEEL belangrijk voor het gezond houden van gewrichten als je aan krachttraining doet! 

Groeten!

Ik maak dit bericht omdat ik me soms zorgen maak over de informatie die op internet te vinden is en mensen die bepaalde informatie verkondigen.

Ik zit op het moment in een Facebook groep en in die groep zitten mensen die een testosteron vervangingstherapie doen en nodig hebben omdat hun eigen lichaam niet voldoende aanmaakt om goed te functioneren. Nou is dat simpelweg op te lossen met kennis en genoeg middelen om vervolgens over te gaan naar een prikje van een bepaalde Testosteron ester. (Maar tot een bepaalde hoogte is Testosteron toedienen gezond vanaf daar gaat het naar ongezond bezig zijn en niet weten wat je doet...)

Nu weet ik dat er mensen hier van het forum ook in die groep te vinden zijn. En vooral voor die mensen geldt dit bericht ook sterk... Ikzelf heb VEEL ervaring met alle compounds in de wereld en heb allerlei soorten doseringen geprobeerd en weet exact wat ze doen. In die Facebook groep zijn mensen die in de medische wereld actief zijn maar totaal geen verstand hebben van anabolica in de echte wereld. (Op papier wel maar uiteindelijk hebben we daar geen ene kut aan)

Er wordt daar bijvoorbeeld gezegd dat je 350mg per week aan Testosteron een "therapie dosis" mag noemen en dat "echte cycles" pas beginnen vanaf 500mg Testosteron... De mensen die al wel eens 350mg Testosteron genomen hebben, of zelfs 250mg, weten precies dat dat TOTALE BULLSHIT is en dat je als een koe groeit op 350mg. (en zelfs al op 250mg per week) 

Vervolgens heb ik daar mijn mening over gegeven qua wat ik vond van die absurd hoge doseringen, en nu ben ik geblokkeerd in de groep en kan ik alleen nog lezen. Zo zie je dat mensen niet graag praten en hun ongelijk toegeven en dan doen ze zulke kinderachtige dingen. ;) Het is simpelweg levensgevaarlijk als doorsnee mensen bijna 3 keer de dosis nemen als een IFBB bodybuilder... Dat gaat echt mijn pet voorbij. 

Ik wil hierbij mijzelf compleet open stellen voor vragen over allerlei compounds, kuren etc. Ik wil mensen hier graag mee helpen die WEL een aantal hersencellen hebben die actief zijn. Zodat mensen gezond kunnen blijven tijdens hun kuurtjes en erna. ALLES mag gevraagd worden en op ALLES wordt antwoord gegeven, uit ervaring EN literatuur perspectief. (Op papier kan iets namelijk A zeggen, maar in het lichaam B doen.)

Super bedankt voor jullie tijd om het berichtje te willen lezen en ik zie graag vragen komen over alles SARMs, Steroids en andere dingen gerelateerd!

Groeten!

Edited by Yaro

Sorry iedereen! Mijn mailbox zat vol, daarom konden jullie geen berichtjes sturen!
Ik heb jullie allemaal een berichtje gestuurd!

Bedankt voor het delen van het Filmpje met al jullie kennis shorty :)

Hier hebben we wat aan en het word super duidelijk uitgelegd.

keep up the good work

Groeten!

Hi Shorty, ik lees overal over een ideale cycle van 8 tot 12 weken. Ik overweeg met Ligandrol te beginnen maar dacht zelf aan een kortere kuur van 4 weken. Ik hoop dat de impact op de testosteron huishouding minder heftig is. Is zo’n korte kuur wel nuttig en zou je zeggen dat mijn gedachte klopt?

thanks Yosh

Volgens mij heb je dan niet zoveel aan je kuur voordat je lekker er op gaat ben je 2 weken verder

Een kuur van 12 weken is prima dan heb je een mooie tijd om hard te gaan in de sportschool.

Op 29-5-2023 at 13:49 zei Shorty:

Sorry iedereen! Mijn mailbox zat vol, daarom konden jullie geen berichtjes sturen!

Hey Shorty,

Zou je deze bron ook naar mij willen sturen?

Op 29-5-2023 at 13:49 zei Shorty:

Hé shorty ik had je ook al een berichtje gestuurd over een betrouwbare bron voor RAD140. Is het mogelijk om hier info over te krijgen? 

12 uur geleden zei Grotebroerbeer:

Hé shorty ik had je ook al een berichtje gestuurd over een betrouwbare bron voor RAD140. Is het mogelijk om hier info over te krijgen? 

Sorry! Nog niet gezien! Zal meteen antwoorden!

• Upvote 1