Advertentie:

Sign in to follow this  
Hansie

pull ups

Recommended Posts

Heeft het zin om pull ups te proberen als je met de lat pull down slechts 10 reps met 50 kg er uit geperst krijgt. Retorische vraag waarschijnlijk maar vroeg het me af of er een meerwaarde is met pull ups te proberen ook al hang je te bengelen en krijg ik met de beste wil van de wereld mijn 88 kg niet naar boven gehezen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Dan is er helaas geen meerwaarde voor. Dan is het gewoon nog even de kracht opbouwen daarvoor met de Lat Pull machine. 

 

Verder ook totaal niet erg, want met de machine kan je net zo'n big ass rug maken als met een pull-up. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 uur geleden zei Shorty:

Dan is er helaas geen meerwaarde voor. Dan is het gewoon nog even de kracht opbouwen daarvoor met de Lat Pull machine. 

 

Verder ook totaal niet erg, want met de machine kan je net zo'n big ass rug maken als met een pull-up. :)

Allee vooruit. Veel geduld opbrengen dus. Dan ben ik nog wel even zoet voordat ik met 85 kilo kan latt pulleys doen. Vermits ik in reprange 15 tot 10 train, zal ik later maar best een set toevoegen voor meer volume want lager dan 10 reps durf ik niet goed zakken voor mijn pezen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zijn idd talloze manieren om je rug te trainen. Probeer ook 'ns T-bar rows, one-arm pull downs, bend over lateral raises en dito rows. Je spieren met verschillende oefeningen prikkelen (variatie in de training) kan wel 'ns verrassend uitpakken. Staar je niet blind op één oefening.

 

Succes Hansie!

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Af en toe rust gunnen is evenwel erg raadzaam. Niet alleen om het herstel (= de groei) te bevorderen, maar ook om niet te veel gefocust op één onderdeel te zijn. Wanneer je je energie volledig aan een 'knelpunt' besteedt, komt de rest tekort. Je ontwikkeling gaat dan op den duur onevenwichtig verlopen. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 uur geleden zei geert gielissen:

Af en toe rust gunnen is evenwel erg raadzaam. Niet alleen om het herstel (= de groei) te bevorderen, maar ook om niet te veel gefocust op één onderdeel te zijn. Wanneer je je energie volledig aan een 'knelpunt' besteedt, komt de rest tekort. Je ontwikkeling gaat dan op den duur onevenwichtig verlopen. 

Na sessie van 6 weken, rust ik een weekje. Misschien al rap maar voel me er goed bij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Luister naar je lichaam Hansie. De beste graadmeter die er is. Bij consequent trainen geeft 't zelfs aan dat een bepaald lichaamsdeel nog niet (helemaal) op sterkte is. Dat kan zich manifesteren in een stug gevoel, 'zwakte' (je kunt het aantal reps/sets maar met moeite vol maken) en/of een aanzienlijk langere periode van spiervermoeidheid.

Train dat onderdeel dan minder intensief en/of gebruik lagere weerstanden om het recupereren te bevorderen. 

Zo af en toe een zog. hersteltraining (laag intensief met geringe weerstand en van korte duur) van de hele body kan ook bevorderlijk werken.

Neem ook het advies van Jasmijn ter harte: de juiste voeding is zeker zo belangrijk als de work-out zelf.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Zoals allemaal gezegd hierboven: Zomaar een kuur beginnen (zeker in pilvorm alleen) is pure stommiteit.    Sorry, ik heb geen filter Het is gewoon echt dom geweest, maar dat is nu te laat. Ook van die "gains" die je had, is nu niets meer over, en anders ga je het nog verliezen. Dat is de realiteit.   Het goede advies is al gegeven: Kcal omlaag, dan zal je zien dat je afvalt in vetpercentage. Die fase kan best een half jaar duren, bij mij duurt cutten ook lang. Dat is nou eenmaal hoe mijn lichaam werkt.   Een harde workout tot zwetends toe, dat zegt ons ook eigenlijk niets. Het zegt jouzelf ook niets. Het zegt je pas iets als je letterlijk teveel pijn in je armen, borst of whatever hebt om je om te kleden bij de gym. Of dat je de leuning van de trap NODIG hebt om uberhaupt beneden te komen na legday. DAN heb je hard getraind.   Maar terugkomend op het buikje wegtrainen: Kcal omlaag met 300, dan een week dat aantal kcal eten. (Niet teveel in koolhydraten droppen, daar wordt je loom en moe van. Op koolhydraten draaien je spieren EN hersenen!) Dan na die week pas weer op de weegschaal... ben je iets kwijt? Dan is 300kcal zat. Niks kwijt? Dan nog iets minder eten. Dan drop je nog eens 150 kcal zeg maar.   Etc. Etc.   En nogmaals; anabolica verbranden GEEN vet. Daar zijn ze gewoonweg niet voor!  
    • Welkom en veel plezier gewenst met je terugkeer naar het ijzer.  Neem je tijd en enjoy.
  • Sponsors