Advertentie:

Sign in to follow this  
Hansie

pull ups

Recommended Posts

Heeft het zin om pull ups te proberen als je met de lat pull down slechts 10 reps met 50 kg er uit geperst krijgt. Retorische vraag waarschijnlijk maar vroeg het me af of er een meerwaarde is met pull ups te proberen ook al hang je te bengelen en krijg ik met de beste wil van de wereld mijn 88 kg niet naar boven gehezen.

Advertentie:

Dan is er helaas geen meerwaarde voor. Dan is het gewoon nog even de kracht opbouwen daarvoor met de Lat Pull machine. 

Verder ook totaal niet erg, want met de machine kan je net zo'n big ass rug maken als met een pull-up. :)

4 uur geleden zei Shorty:

Dan is er helaas geen meerwaarde voor. Dan is het gewoon nog even de kracht opbouwen daarvoor met de Lat Pull machine. 

Verder ook totaal niet erg, want met de machine kan je net zo'n big ass rug maken als met een pull-up. :)

Allee vooruit. Veel geduld opbrengen dus. Dan ben ik nog wel even zoet voordat ik met 85 kilo kan latt pulleys doen. Vermits ik in reprange 15 tot 10 train, zal ik later maar best een set toevoegen voor meer volume want lager dan 10 reps durf ik niet goed zakken voor mijn pezen.

Er zijn idd talloze manieren om je rug te trainen. Probeer ook 'ns T-bar rows, one-arm pull downs, bend over lateral raises en dito rows. Je spieren met verschillende oefeningen prikkelen (variatie in de training) kan wel 'ns verrassend uitpakken. Staar je niet blind op één oefening.

Succes Hansie!

• Upvote 1

Af en toe rust gunnen is evenwel erg raadzaam. Niet alleen om het herstel (= de groei) te bevorderen, maar ook om niet te veel gefocust op één onderdeel te zijn. Wanneer je je energie volledig aan een 'knelpunt' besteedt, komt de rest tekort. Je ontwikkeling gaat dan op den duur onevenwichtig verlopen. 

4 uur geleden zei geert gielissen:

Af en toe rust gunnen is evenwel erg raadzaam. Niet alleen om het herstel (= de groei) te bevorderen, maar ook om niet te veel gefocust op één onderdeel te zijn. Wanneer je je energie volledig aan een 'knelpunt' besteedt, komt de rest tekort. Je ontwikkeling gaat dan op den duur onevenwichtig verlopen. 

Na sessie van 6 weken, rust ik een weekje. Misschien al rap maar voel me er goed bij.

Luister naar je lichaam Hansie. De beste graadmeter die er is. Bij consequent trainen geeft 't zelfs aan dat een bepaald lichaamsdeel nog niet (helemaal) op sterkte is. Dat kan zich manifesteren in een stug gevoel, 'zwakte' (je kunt het aantal reps/sets maar met moeite vol maken) en/of een aanzienlijk langere periode van spiervermoeidheid.

Train dat onderdeel dan minder intensief en/of gebruik lagere weerstanden om het recupereren te bevorderen. 

Zo af en toe een zog. hersteltraining (laag intensief met geringe weerstand en van korte duur) van de hele body kan ook bevorderlijk werken.

Neem ook het advies van Jasmijn ter harte: de juiste voeding is zeker zo belangrijk als de work-out zelf.

• Upvote 1