Advertentie:

Sign in to follow this  
Fit

Plantaardig eten en bodybuilding?

Recommended Posts

Wat denken jullie van plantaardig eten en bodybuilding? Net een interessante film op Netflix gezien de game changer.. Interessante studies dat je plantaardig net zo goed kunt aankomen en bijvoorbeeld ook makkelijker droog kunt blijven. Maar je blijft natuurlijk met het feit dat vlees ontzettend lekker is.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Ik heb de film nog niet gezien maar op het International  Society of Sports Nutrition forum heb ik me laten wijsmaken dat er nogal wat bullshit in verteld wordt. Kijk ook maar eens op youtube. Daar zie je de ene debunking achter de andere.

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 uur geleden zei Peter Wouters:

Ik heb de film nog niet gezien maar op het International  Society of Sports Nutrition forum heb ik me laten wijsmaken dat er nogal wat bullshit in verteld wordt. Kijk ook maar eens op youtube. Daar zie je de ene debunking achter de andere.

 

Mij gaf het ook al een hoop vraagtekens, vooral het feit dat ze aangeven dat plantaardige eiwitprofielen dus even goed zouden zijn als dierlijke. Maar naar mijn weten zijn plantaardige eiwit profielen niet compleet, en zul je dus diverse verschillende planten etc moeten eten om een volledig profiel te krijgen...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op 16/1/2020 at 10:30 zei Fit:

 

Mij gaf het ook al een hoop vraagtekens, vooral het feit dat ze aangeven dat plantaardige eiwitprofielen dus even goed zouden zijn als dierlijke. Maar naar mijn weten zijn plantaardige eiwit profielen niet compleet, en zul je dus diverse verschillende planten etc moeten eten om een volledig profiel te krijgen...

 

Ben ik mee akkoord. Je gaat meer van die plantaardige eiwitten moeten consumeren om hetzelfde effect te krijgen als met dierlijke. Gewoon omdat ze bijvoorbeeld minder rijk zijn in Leucine. Dat neemt niet weg dat plantaardig eten niet gezond kan zijn. Ik eet zelf nu al een aantal jaren meer plantaardig gericht en ik voel dat wel aan mijn gezondheid. In de plantenwereld zijn wel duizenden fytonutrienten aanwezig waarvan we van enkele nog maar de werking weten. Vele van deze nutrienten zijn toxisch maar in kleine hoeveelheden veroorzaken ze een effect dat Hormesis wordt genoemd. Dit zorgt ervoor dat het lichaam zich gaat wapenen hiervoor waardoor het sterker wordt. En dit vooral tegen ziektes zoals bepaalde kankers etc. Het probleem tegenwoordig is dat de groenten tegenwoordig niet meer zijn zoals in hun oervorm. Die waren veel meer bitter en dus beter. Op het eiland Ikaria worden bijvoorbeeld planten gegeten die nog vrij in de natuur voorkomen en onbespoten zijn. Dit is mogelijk 1 van de redenen waarom de mensen er langer leven dan elders in de wereld.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Zoals allemaal gezegd hierboven: Zomaar een kuur beginnen (zeker in pilvorm alleen) is pure stommiteit.    Sorry, ik heb geen filter Het is gewoon echt dom geweest, maar dat is nu te laat. Ook van die "gains" die je had, is nu niets meer over, en anders ga je het nog verliezen. Dat is de realiteit.   Het goede advies is al gegeven: Kcal omlaag, dan zal je zien dat je afvalt in vetpercentage. Die fase kan best een half jaar duren, bij mij duurt cutten ook lang. Dat is nou eenmaal hoe mijn lichaam werkt.   Een harde workout tot zwetends toe, dat zegt ons ook eigenlijk niets. Het zegt jouzelf ook niets. Het zegt je pas iets als je letterlijk teveel pijn in je armen, borst of whatever hebt om je om te kleden bij de gym. Of dat je de leuning van de trap NODIG hebt om uberhaupt beneden te komen na legday. DAN heb je hard getraind.   Maar terugkomend op het buikje wegtrainen: Kcal omlaag met 300, dan een week dat aantal kcal eten. (Niet teveel in koolhydraten droppen, daar wordt je loom en moe van. Op koolhydraten draaien je spieren EN hersenen!) Dan na die week pas weer op de weegschaal... ben je iets kwijt? Dan is 300kcal zat. Niks kwijt? Dan nog iets minder eten. Dan drop je nog eens 150 kcal zeg maar.   Etc. Etc.   En nogmaals; anabolica verbranden GEEN vet. Daar zijn ze gewoonweg niet voor!  
    • Welkom en veel plezier gewenst met je terugkeer naar het ijzer.  Neem je tijd en enjoy.
  • Sponsors