Advertentie:

Emin

Trainingsschema

Recommended Posts

Goedemiddag allemaal.

Ik ben 5 dagen geleden begonnen met sporten. 180cm, 88 kg. 

Ik ben al 4 keer geweest naar de gym. Ik wil voor de zomer een goed lichaam (beetje spieren en buikspieren) Gebruik eiwitshake, eet gezond (geen vet en geen snoep of snacks), veel kip, bosbessen, bruinbrood en kwark etc. Alleen heb ik gemerkt dat ik 70% van de tijd rondloop afvragend wat alle begrippen en apparaten zijn. Op internet kom je heel veel schema’s tegen, met legpress extension, deadlift en alle andere begrippen waar ik nooit van heb gehoord. Kan iemand een schema sturen waarbij er begrippen staan zoals buikspieroefening etcetera voor een beginner :)? Desnoods betaal ik ervoor. Mvg emin

Edited by Emin

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Welkom @Emin,

 

Betalen is niet nodig hoor hulp is hier gratis :) 

 

Shorty en ik hebben een behoorlijk goed schema in elkaar gezet wat iedereen kan gebruiken, als je bepaalde oefeningen niet kent raad ik je aan om deze oefening gewoon via YouTube op te zoeken. Hier zijn duizenden mensen die bepaalde oefeningen uitleggen hoe hij moet. Probeer dit dan met een laag gewicht en vraag eventueel aan begeleiding in de sportschool of je de oefening goed uitvoert. Vervolgens kun je gaan opbouwen! Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Emin,

 

Je gaat wel erg hard! Eerst een goeie basis leggen (bench presses, squats en deadlift). Van daar uit verder uitbouwen. Te veel info tegelijk maakt alleen maar chaotisch. Op een gegeven moment zie door de bomen 't bos niet meer. Sluit het risico van overtraining ook niet uit! Wanneer je in te korte tijd te veel van je spieren vergt, kan daar nare gevolgen hebben; constante vermoeidheid, blessures e.d.). Rustig opbouwen, dan kom je er wel!

 

Succes, Geert.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Berichten

    • Zoals allemaal gezegd hierboven: Zomaar een kuur beginnen (zeker in pilvorm alleen) is pure stommiteit.    Sorry, ik heb geen filter Het is gewoon echt dom geweest, maar dat is nu te laat. Ook van die "gains" die je had, is nu niets meer over, en anders ga je het nog verliezen. Dat is de realiteit.   Het goede advies is al gegeven: Kcal omlaag, dan zal je zien dat je afvalt in vetpercentage. Die fase kan best een half jaar duren, bij mij duurt cutten ook lang. Dat is nou eenmaal hoe mijn lichaam werkt.   Een harde workout tot zwetends toe, dat zegt ons ook eigenlijk niets. Het zegt jouzelf ook niets. Het zegt je pas iets als je letterlijk teveel pijn in je armen, borst of whatever hebt om je om te kleden bij de gym. Of dat je de leuning van de trap NODIG hebt om uberhaupt beneden te komen na legday. DAN heb je hard getraind.   Maar terugkomend op het buikje wegtrainen: Kcal omlaag met 300, dan een week dat aantal kcal eten. (Niet teveel in koolhydraten droppen, daar wordt je loom en moe van. Op koolhydraten draaien je spieren EN hersenen!) Dan na die week pas weer op de weegschaal... ben je iets kwijt? Dan is 300kcal zat. Niks kwijt? Dan nog iets minder eten. Dan drop je nog eens 150 kcal zeg maar.   Etc. Etc.   En nogmaals; anabolica verbranden GEEN vet. Daar zijn ze gewoonweg niet voor!  
    • Welkom en veel plezier gewenst met je terugkeer naar het ijzer.  Neem je tijd en enjoy.
  • Sponsors