Advertentie:



Emin

Trainingsschema

Recommended Posts

Goedemiddag allemaal.

Ik ben 5 dagen geleden begonnen met sporten. 180cm, 88 kg. 

Ik ben al 4 keer geweest naar de gym. Ik wil voor de zomer een goed lichaam (beetje spieren en buikspieren) Gebruik eiwitshake, eet gezond (geen vet en geen snoep of snacks), veel kip, bosbessen, bruinbrood en kwark etc. Alleen heb ik gemerkt dat ik 70% van de tijd rondloop afvragend wat alle begrippen en apparaten zijn. Op internet kom je heel veel schema’s tegen, met legpress extension, deadlift en alle andere begrippen waar ik nooit van heb gehoord. Kan iemand een schema sturen waarbij er begrippen staan zoals buikspieroefening etcetera voor een beginner :)? Desnoods betaal ik ervoor. Mvg emin

Edited by Emin

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Welkom @Emin,

 

Betalen is niet nodig hoor hulp is hier gratis :) 

 

Shorty en ik hebben een behoorlijk goed schema in elkaar gezet wat iedereen kan gebruiken, als je bepaalde oefeningen niet kent raad ik je aan om deze oefening gewoon via YouTube op te zoeken. Hier zijn duizenden mensen die bepaalde oefeningen uitleggen hoe hij moet. Probeer dit dan met een laag gewicht en vraag eventueel aan begeleiding in de sportschool of je de oefening goed uitvoert. Vervolgens kun je gaan opbouwen! Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Emin,

 

Je gaat wel erg hard! Eerst een goeie basis leggen (bench presses, squats en deadlift). Van daar uit verder uitbouwen. Te veel info tegelijk maakt alleen maar chaotisch. Op een gegeven moment zie door de bomen 't bos niet meer. Sluit het risico van overtraining ook niet uit! Wanneer je in te korte tijd te veel van je spieren vergt, kan daar nare gevolgen hebben; constante vermoeidheid, blessures e.d.). Rustig opbouwen, dan kom je er wel!

 

Succes, Geert.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Berichten

    • Sinds een jaar of 2 ben ik nu volle bak aan het trainen en ben ik 10kg+ afgevallen. Ik ben nu een jaar aan het fitnessen en probeer wat spiermassa/ kracht te creëren alleen heb ik het idee dat ik vastloop en geen spiermassa meer aanmaak. Ik heb op dit forum erg veel nuttige info gevonden en ben benieuwd of ik het juist combineer en of er nog tips zijn wat ik kan verbeteren.   dagelijks probeer ik rond de 2500kcal en 140gr eiwitten te eten. Verder doe ik niet aan supplementen zoals pre-workouts en eiwitshakes    mijn training voer ik uit met 3 sets van 8-10 her.    Hoe ziet mijn week eruit.   Maandag: upper body:   incline bench                                            Military press                                            cable crossover                                            T-bar row                                            CGBP                                            BB curl   Dinsdag: Lower body:    Squat                                           Legg press                                           SLDL                                           Calf press                                           Leg raise          Woensdag: cardio: 4km harlopen   Donderdag: upper body: bench press                                             pull ups                                             skull crushers                                             bb row                                             hammer curl                                             side lateral raise   Vrijdag: lower body:        Deadlift                                            leg curl                                            front squat                                            calf raise                                            crunches Zaterdag : vaak 20km MTB   zondag rust       
    • Bankje is inderdaad ook van Pivot; https://www.helisports.nl/products/429179/Pivot-Fitness-HB3130-Heavy-Duty-Bench.html   Olympische Halterstang van Kroon; https://www.helisports.nl/products/425082/Kroon-OB-86-Olympische-halterstang-(220cm).html   Halterschijven van Hastings; 4x2.5kg 4x5kg 2x10kg 2x15kg 2x20kg https://www.helisports.nl/products/427246/Hastings-Rubberen-Olympische-Tri-Grip-Schijvenset-5-kg.html   Normaal zat bij deze set een lat pulley d.m.v. halterschijven; https://www.helisports.nl/products/429767/Pivot-Fitness-HR-LR02-Lat-en-Row-Attachment-voor-HR3260.html   Dit systeem heb ik (met overleg met medewerkers daar in de winkel) vervangen door een Weight stack, ging gemakkelijk en werkt (voor mij) perfect.
    •   Hey! Bedankt voor je reactie, ziet er wel heel erg degelijk opgesteld uit ook bij jou. Mooie set ook! Welke gewichten gebruik je precies? De bank is ook van Pivot? Welke heb je precies genomen, ik zie dat ze er een stuk of 3 aanbieden.
  • Sponsors