Advertentie:

Sign in to follow this  
Cedric Gunter

Squaten, knie niet voorbij de teen?

Recommended Posts

Afgelopen week plaatste ik de volgende foto op mijn Instagram. Ik stelde hierbij de vraag aan mijn volgers of het uitvoeren van de squat met de knieën voorbij de tenen “veilig” was. Je kon stemmen voor eens/oneens. De resultaten? 62% eens (103 stemmen) vs 38% oneens (62 stemmen). Redelijk verdeeld dus. Ik vroeg me af, wie van jullie is er van overtuigd dat het squaten met de knie voorbij de tenen gevaarlijk is? Ik heb er zelf al wat over geschreven op mijn eigen blog. Maar ik ben benieuwd hoe jullie hierover denken! 5e24864a76c7b_foto1.thumb.jpg.1d1e82a33f93979e3c3cf2fd704caf1c.jpg

Edited by Cedric Gunter

Advertentie:

Helemaal mee eens. Behoeft eigenlijk geen bevestiging. Try outs met lichte belasting, puur gefocust op de uitvoering, tonen aan dat het lichaam zich plooit naar de meest comfortabele en veilige houding. Knieën voorbij de tenen lijkt me dus.

• Upvote 1

P.S.: kijk eens hoe landarbeiders, handelaren, marktgangers e.d. in (veelal) derde wereld landen hun last vanuit hurkzit omhoog brengen. Juist, knieën voorbij de tenen. Deze mensen sjouwen dagelijks met zware lasten, vaak tot op gevorderde leeftijd.