Advertentie:

Sign in to follow this  
Hansie

cutten/bulken

Recommended Posts

Bulken = calorie overschot. Cutten calorie tekort. Lijkt me allebei vrij vermoeiend. Is er geen manier van trainen dat je neutraal blijft met de caloriebehoefte. Evenveel verbruiken als je opneemt. Meen te verstaan dat je in de cut spiermassa kan behouden op voorwaarde dat je de eiwitten wat opdrijft. Behouden lijkt me triestig. En met bulken kom je zowieso wat vet aan. Vet heb ik nochtans genoeg.

Nu ga ik in de toekomst 2x per week cardio  doen, geen HIIT, maar 25 minuten stevig roeien op hartslag 120, normaal gezien ideaal voor vetverbranding. Ja ik kies voor roeien omdat ik de mening ben toegedaan dat deze cardio niet tot spierverlies zal lijden. Wandelen is ook een optie maar dan moet je al lang bezig zijn om calorieën te verbranden.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Hans, je kunt spiermassa niet behouden door meer ewitten te eten. Je spieren worden behouden, simpelweg door ze te gebruiken. Dus zolang jij blijft sporten, of jou in een calorisch deficiet of een surplus zit! Vet verliezen gebeurt sneller als je meer spiermassa hebt die kcal verbrandt, dus... het zal naarmate je meer spiermassa bouwt, sneller gaan!

 

 

57 minuten geleden zei Jeanette1977:

Ik gebruik soms Adipex om de laatste restjes weg te krijgen.


Welkom op het forum Jeanette!
Helaas is dat gewoon een eetlustremmer. Werkt dus hetzelfde als gewoon jezelf niet aanstellen en minder eten dan dat je verbrandt. vet verliezen en spiermassa opbouwen gaat met hard werken en af en toe afzien haha. Niet door Phentermine te nemen...

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Shorty Er zijn nochtans aanwijzingen dat je door je eiwitten op te drijven in een deficit minstens je spiermassa behoud en zelfs toeneemt. Ik ga er straks eens achter zoeken. Als ik me niet vergis heeft Stuart Philips hier onderzoek naar gedaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites
50 minuten geleden zei Shorty:

Hans, je kunt spiermassa niet behouden door meer ewitten te eten. Je spieren worden behouden, simpelweg door ze te gebruiken. Dus zolang jij blijft sporten, of jou in een calorisch deficiet of een surplus zit! Vet verliezen gebeurt sneller als je meer spiermassa hebt die kcal verbrandt, dus... het zal naarmate je meer spiermassa bouwt, sneller gaan!

 

 


Welkom op het forum Jeanette!
Helaas is dat gewoon een eetlustremmer. Werkt dus hetzelfde als gewoon jezelf niet aanstellen en minder eten dan dat je verbrandt. vet verliezen en spiermassa opbouwen gaat met hard werken en af en toe afzien haha. Niet door Phentermine te nemen...

Ik dacht dat als je calorie tekort hebt met name door minder koolhydraten te boefen, dat je spieren dan in de cut eiwitten gaat gebruiken als brandstof met andere woorden train je met hetzelfde volume worden je spieren dan niet opgevreten ??? Daarmee iets meer eiwitten gebruiken om dit tegen te gaan ??? In ieder geval dat jojoën tussen bulken en cutten lijkt me zeer fanatiek en niet zo aangenaam  voor het lichaam. Kan mij voorstellen dat je in de cut goed chagrijnig wordt en in de bulk  moet je je volproppen tot je een spontane maagindigestie krijgt. Pas op ik geloof in bulken en cutten hoor en voor mensen met een prima gestel, verbranding en eetlust zal het prima zijn maar wil ook nog wat genieten van mijn leven dus ga het qua voeding vrij neutraal houden: geen tekorten en geen overload aan calorieën.

15 minuten geleden zei Peter Wouters:

@Shorty Er zijn nochtans aanwijzingen dat je door je eiwitten op te drijven in een deficit minstens je spiermassa behoud en zelfs toeneemt. Ik ga er straks eens achter zoeken. Als ik me niet vergis heeft Brad Schoenfeld hier onderzoek naar gedaan.

Dacht ook dat bij cutten meer eiwitten spierbehoud garandeert maar cutten heeft niet het beste van 2 werelden namelijk vermageren en vetvrije spiermassa opbouwen, dacht ik.

 

Edited by Hansie

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 uur geleden zei Jeanette1977:

Ik gebruik soms Adipex om de laatste restjes weg te krijgen.

Jeanette, dat ken ik niet. Bij mij gaat het in ieder geval over wat meer dan de laatste restjes. Denk dat ik op zo'n 20 % vetpercentage zit. Heb dat nog niet nagecheckt op de basic fit maar dacht dat hun toestel voor meting niet zo accuraat is. In ieder geval, we doen verder op de ingeslagen weg.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 uur geleden zei Hansie:

Jeanette, dat ken ik niet. Bij mij gaat het in ieder geval over wat meer dan de laatste restjes. Denk dat ik op zo'n 20 % vetpercentage zit. Heb dat nog niet nagecheckt op de basic fit maar dacht dat hun toestel voor meting niet zo accuraat is. In ieder geval, we doen verder op de ingeslagen weg.

 

Hebben ze bij basic fit z'n weegschaal met stroompje door je lichaam? Die is inderdaad niet accuraat. De ene dag kan je meer water in je lichaam hebben dan de andere dag en dan zal het % enorm verschillen. Ook voor of na de training is een te groot verschil. Als je er weegt gebruik het dan als richtlijn om te kijken of je vet ongeveer meer of minder word en enkel op hetzelfde tijdstip liefst sochtends en voor de training.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als jij maar diep genoeg in een deficiet zit, worden vanzelf jouw spieren ook opgevreten. Hoeveel proteine je ook eet. Ook is het zo dat als je te weinig koolhydraten eet met de eiwitten elke dag, gaan die eiwitten niet als aminozuren door het celmembraan.

 

Voor elk eiwit molecuul heb je een koolhydraat molecuul nodig om uberhaupt die eiwitten te laten opnemen. Als ik daar een studie op kan vinden, zal ik hem plaatsen maar dit stond ook vooral in alle biologieboeken die ik tot nu toe op school gehad heb xD

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Hey gozer, welkom!

      Eigenlijk maakt het niets uit wat jij met de spiergroep doet, een preacher curl met de machine of een preacher curl met een halter. Waar het om gaat, is hoe die voelt bij jou! Als die spier die jij wil trainen mega hard in de fik staat en je er een hele dikke pomp van krijgt, is dat perfect! Dan is dat veeeeel beter voor spiergroei dan de oefening doen die jij denkt dat beter zou zijn, simpelweg omdat iemand anders dat zei tegen je. If you can't feel it, it is not working!

      Verder: Doe je cardio NA je krachttraining. Maximaal effect van je krachttraining EN je cardiotraining.

       
    • Natuurlijk zal je ook groeien met machines. Zaak is voor elke spiergroep één machine/oefening uit te kiezen en daar je 3 sets mee af te werken. Je rep range zit goed, 12 herhalingen is prima voor spiergroei. Meestal zit er een pictogram bij de machines zodat je weet welke spiergroep je traint. Probeer zo veel mogelijk samengestelde oefeningen te doen, wordt ook wel compound oefeningen genoemd, waar dat je meerdere spiergroepen tegelijk mee aanspreekt. Soorten compound oefeningen kan je googelen maar voorbeelden zijn bench press, shoulder press, lat pul down enzovoort. Voor de goede uitvoering/ techniek kan je op you tube terecht. Laat je niet gek maken van onzekerheid voor de losse gewichten, dumbells. Begin klein en geef je ogen de kost. Voordelen van losse gewichten is dat je niet in een vaste bewegingsgroef zit, zoals bij machines, en dikwijls is je bewegingsbaan wat groter met dumbells. Een ander voordeel van dumbells is dat je stabilisatoren ook aan het werk gezet worden.   Veel succes
    • Hey allemaal!    Ik ben dus nieuw hier! Mijn naam is Patrick, ik ben 23 jaar jong en ben sinds kort lid van de sportschool!    Het afgelopen jaar ben ik druk bezig geweest met diëten / voeding waardoor ik 24 kilo ben afgevallen (van 115 kg naar 91 kg op dit moment.)  Dit is voor mij al een hele prestatie en heb hier op volgend besloten dus ook lid te worden bij een sportschool, om zo ook wat meer spieren / gespierder te worden.    Dit doe ik nu een 2 / 3 weken, echter heb ik eigenlijk geen idee wat ik allemaal doe, dus heb ook gelijk een vraag voor hier.   Als ik naar de sportschool ga doe ik voornamelijk dit:   - 20 min fietsen, ongeveer 9 km, 80 tot 100 rpm.  Vervolgens ga ik naar allerlei standaard gewicht machines:  - Seated row, Chest press machine enzovoort(ik weet niet hoe de rest heet, sorry) eigenlijk alle 'standaard' machines bij de basic fit. (Hier snap ik tenminste de werking van)  (Ik doe 3 / 4 sets van 12 herhalingen op elk apparaat)  - Aansluitend loop ik nog 20 min 7km/u op de loopband met een helling van 5%. Ik ben geen renner dus ga voor dit snel wandelen.    Ik kom eigenlijk niet in de free weight zone, puur omdat ik daar nog te onzeker over ben / niet weet wat ik doe.    Nu dan eigenlijk de echte vraag: Zal ik wel groeien / sterker worden van de standaard apparaten. Heeft iemand tips welke standaard apparaten ik in welke volgorde kan gaan doen, of welke ik juist moet gaan doen (want die apparaten bevallen bij goed moet ik zeggen). Nu voelt het alsof ik maar wat doe..   Groeten, Fijne dag!    BeastSoon. 
  • Sponsors