Advertentie:

Sign in to follow this  
Guest Hansie

cutten/bulken

Recommended Posts

Guest Hansie

Bulken = calorie overschot. Cutten calorie tekort. Lijkt me allebei vrij vermoeiend. Is er geen manier van trainen dat je neutraal blijft met de caloriebehoefte. Evenveel verbruiken als je opneemt. Meen te verstaan dat je in de cut spiermassa kan behouden op voorwaarde dat je de eiwitten wat opdrijft. Behouden lijkt me triestig. En met bulken kom je zowieso wat vet aan. Vet heb ik nochtans genoeg.

Nu ga ik in de toekomst 2x per week cardio  doen, geen HIIT, maar 25 minuten stevig roeien op hartslag 120, normaal gezien ideaal voor vetverbranding. Ja ik kies voor roeien omdat ik de mening ben toegedaan dat deze cardio niet tot spierverlies zal lijden. Wandelen is ook een optie maar dan moet je al lang bezig zijn om calorieën te verbranden.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Hans, je kunt spiermassa niet behouden door meer ewitten te eten. Je spieren worden behouden, simpelweg door ze te gebruiken. Dus zolang jij blijft sporten, of jou in een calorisch deficiet of een surplus zit! Vet verliezen gebeurt sneller als je meer spiermassa hebt die kcal verbrandt, dus... het zal naarmate je meer spiermassa bouwt, sneller gaan!

 

 

57 minuten geleden zei Jeanette1977:

Ik gebruik soms Adipex om de laatste restjes weg te krijgen.


Welkom op het forum Jeanette!
Helaas is dat gewoon een eetlustremmer. Werkt dus hetzelfde als gewoon jezelf niet aanstellen en minder eten dan dat je verbrandt. vet verliezen en spiermassa opbouwen gaat met hard werken en af en toe afzien haha. Niet door Phentermine te nemen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Shorty Er zijn nochtans aanwijzingen dat je door je eiwitten op te drijven in een deficit minstens je spiermassa behoud en zelfs toeneemt. Ik ga er straks eens achter zoeken. Als ik me niet vergis heeft Stuart Philips hier onderzoek naar gedaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Hansie
50 minuten geleden zei Shorty:

Hans, je kunt spiermassa niet behouden door meer ewitten te eten. Je spieren worden behouden, simpelweg door ze te gebruiken. Dus zolang jij blijft sporten, of jou in een calorisch deficiet of een surplus zit! Vet verliezen gebeurt sneller als je meer spiermassa hebt die kcal verbrandt, dus... het zal naarmate je meer spiermassa bouwt, sneller gaan!

 

 


Welkom op het forum Jeanette!
Helaas is dat gewoon een eetlustremmer. Werkt dus hetzelfde als gewoon jezelf niet aanstellen en minder eten dan dat je verbrandt. vet verliezen en spiermassa opbouwen gaat met hard werken en af en toe afzien haha. Niet door Phentermine te nemen...

Ik dacht dat als je calorie tekort hebt met name door minder koolhydraten te boefen, dat je spieren dan in de cut eiwitten gaat gebruiken als brandstof met andere woorden train je met hetzelfde volume worden je spieren dan niet opgevreten ??? Daarmee iets meer eiwitten gebruiken om dit tegen te gaan ??? In ieder geval dat jojoën tussen bulken en cutten lijkt me zeer fanatiek en niet zo aangenaam  voor het lichaam. Kan mij voorstellen dat je in de cut goed chagrijnig wordt en in de bulk  moet je je volproppen tot je een spontane maagindigestie krijgt. Pas op ik geloof in bulken en cutten hoor en voor mensen met een prima gestel, verbranding en eetlust zal het prima zijn maar wil ook nog wat genieten van mijn leven dus ga het qua voeding vrij neutraal houden: geen tekorten en geen overload aan calorieën.

15 minuten geleden zei Peter Wouters:

@Shorty Er zijn nochtans aanwijzingen dat je door je eiwitten op te drijven in een deficit minstens je spiermassa behoud en zelfs toeneemt. Ik ga er straks eens achter zoeken. Als ik me niet vergis heeft Brad Schoenfeld hier onderzoek naar gedaan.

Dacht ook dat bij cutten meer eiwitten spierbehoud garandeert maar cutten heeft niet het beste van 2 werelden namelijk vermageren en vetvrije spiermassa opbouwen, dacht ik.

 

Edited by Hansie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Hansie
2 uur geleden zei Jeanette1977:

Ik gebruik soms Adipex om de laatste restjes weg te krijgen.

Jeanette, dat ken ik niet. Bij mij gaat het in ieder geval over wat meer dan de laatste restjes. Denk dat ik op zo'n 20 % vetpercentage zit. Heb dat nog niet nagecheckt op de basic fit maar dacht dat hun toestel voor meting niet zo accuraat is. In ieder geval, we doen verder op de ingeslagen weg.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 uur geleden zei Hansie:

Jeanette, dat ken ik niet. Bij mij gaat het in ieder geval over wat meer dan de laatste restjes. Denk dat ik op zo'n 20 % vetpercentage zit. Heb dat nog niet nagecheckt op de basic fit maar dacht dat hun toestel voor meting niet zo accuraat is. In ieder geval, we doen verder op de ingeslagen weg.

 

Hebben ze bij basic fit z'n weegschaal met stroompje door je lichaam? Die is inderdaad niet accuraat. De ene dag kan je meer water in je lichaam hebben dan de andere dag en dan zal het % enorm verschillen. Ook voor of na de training is een te groot verschil. Als je er weegt gebruik het dan als richtlijn om te kijken of je vet ongeveer meer of minder word en enkel op hetzelfde tijdstip liefst sochtends en voor de training.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als jij maar diep genoeg in een deficiet zit, worden vanzelf jouw spieren ook opgevreten. Hoeveel proteine je ook eet. Ook is het zo dat als je te weinig koolhydraten eet met de eiwitten elke dag, gaan die eiwitten niet als aminozuren door het celmembraan.

 

Voor elk eiwit molecuul heb je een koolhydraat molecuul nodig om uberhaupt die eiwitten te laten opnemen. Als ik daar een studie op kan vinden, zal ik hem plaatsen maar dit stond ook vooral in alle biologieboeken die ik tot nu toe op school gehad heb xD

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Ik deel graag mijn ervaring na twee bestellingen bij Precision Peptides: alles verliep soepel van begin tot eind en het hele proces voelde betrouwbaar aan. De levering was ook indrukwekkend snel: de eerste bestelling arriveerde de volgende dag en de tweede bestelling (een bulkbestelling) werd binnen 2 dagen geleverd. Zonder twijfel een betrouwbare leverancier met geteste producten. Dus als je op zoek bent naar een goede leverancier, dan heeft Precision Peptides peptiden, HGH en SARMs van topkwaliteit tegen goede prijzen en met snelle verzending. Telegram: https://t.me/precisionpeptides02 Telegram gebruikersnaam: @precisionpeptides02 Telegramgroep: https://t.me/precisionpeptides01
    • Hi allemaal, Check www.coachcorrie.nl - Je kent het vast wel: iemand loopt de gym binnen, kijkt wat rond, pakt een paar willekeurige apparaten, doet wat setjes en gaat weer naar huis. Geen plan. Geen opbouw. Geen idee of het ergens toe leidt. Precies daarom hebben we Coach Corrie ontwikkeld.   Coach Corrie helpt sporters stoppen met aanklooien en starten met slimmer trainen. Het idee is simpel: chat, plan, train. Je bespreekt je doel met de app, krijgt een persoonlijk trainingsschema en kunt onderweg bijsturen. Gebouwd met AI, maar gebaseerd op sportwetenschap, periodisering en trainingsdata.   We zoeken nu mensen die de app 30 dagen gratis willen testen voor bijvoorbeeld: Powerlifting CrossFit Bodybuilding Hybrid training   Daarnaast sta ik ook open voor samenwerkingen met ondernemers, coaches, gyms of contentmakers die hier iets in zien.   Lijkt het je leuk om te testen of mee te denken? Stuur me vooral een berichtje of reageer hieronder!      
    • Ik was op zoek als beginner naar iets om mijn insulineresistentie onder controle te krijgen daar ik zeer moeilijk kan afvallen. Ben 61 en weeg 122kg en train 3 a 4 keer in de week. Nu kwam ik Mots-C tegen. Kunnen jullie zeggen dat alles klopt in deze link? https://www.perfectb.com/mots-c-dosage-protocol/#:~:text=Each MOTS-c dose is,of 4 injections per cycle.&text=The 5-day spacing between,signals at the mitochondrial level.
  • Sponsors