Advertentie:

JellyBean

3 oefeningen voor onderlichaam

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ik heb me pas aangemeld voor dit forum omdat ik met een probleem en ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik doe sinds een paar maanden callisthenics en dat bevalt me goed. Het enige probleem is dat mijn programma niet over benen beschikt. Ik train 3 keer per week en ik zou naast mijn routine per dag 3-4 oefeningen willen hebben waarmee ik aan het einde van de week mijn hele onderlichaam getraind heb. Dit hoeven geen calisthenics oefeningen te zijn. Ik vindt die namelijk minder prettig als het om benen gaat. Ik heb wel wat research gedaan maar ik kom er niet uit. Weten jullie een klein schemaatje die ik naast mijn normale routine kan doen? Of als jullie een alternatief hebben dan hoor ik dat graag. Alvast bedankt!

Advertentie:

Dankjewel die heb ik grootendeels wel bekeken. Ik vroeg me af of ik een bestaand leg program kan onderverdelen onder mijn 3 dagen. Heeft  het dan hetzelfde effect?

Guest Hansie
1 uur geleden zei JellyBean:

Dankjewel die heb ik grootendeels wel bekeken. Ik vroeg me af of ik een bestaand leg program kan onderverdelen onder mijn 3 dagen. Heeft  het dan hetzelfde effect?

Heb de oefeningen nog niet bekeken maar je kan zonder gewicht bijvoorbeeld squatten, lunges, side lunges, walking lunges, step ups en glute bridges doen. Ik zou die niet allemaal tegelijk doen in één training maar bijvoorbeeld de ene dag squaten en step ups (nadruk quadriceps) en de andere dag lunges en glute bridge (quadriceps, hamstrings en bilspieren).