Advertentie:

JellyBean

3 oefeningen voor onderlichaam

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Ik heb me pas aangemeld voor dit forum omdat ik met een probleem en ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik doe sinds een paar maanden callisthenics en dat bevalt me goed. Het enige probleem is dat mijn programma niet over benen beschikt. Ik train 3 keer per week en ik zou naast mijn routine per dag 3-4 oefeningen willen hebben waarmee ik aan het einde van de week mijn hele onderlichaam getraind heb. Dit hoeven geen calisthenics oefeningen te zijn. Ik vindt die namelijk minder prettig als het om benen gaat. Ik heb wel wat research gedaan maar ik kom er niet uit. Weten jullie een klein schemaatje die ik naast mijn normale routine kan doen? Of als jullie een alternatief hebben dan hoor ik dat graag. Alvast bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Dankjewel die heb ik grootendeels wel bekeken. Ik vroeg me af of ik een bestaand leg program kan onderverdelen onder mijn 3 dagen. Heeft  het dan hetzelfde effect?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 uur geleden zei JellyBean:

Dankjewel die heb ik grootendeels wel bekeken. Ik vroeg me af of ik een bestaand leg program kan onderverdelen onder mijn 3 dagen. Heeft  het dan hetzelfde effect?

 

Heb de oefeningen nog niet bekeken maar je kan zonder gewicht bijvoorbeeld squatten, lunges, side lunges, walking lunges, step ups en glute bridges doen. Ik zou die niet allemaal tegelijk doen in één training maar bijvoorbeeld de ene dag squaten en step ups (nadruk quadriceps) en de andere dag lunges en glute bridge (quadriceps, hamstrings en bilspieren).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Berichten

    • Het is in 1 woord gewoon verschrikkelijk. Ik word hier ontzettend lui van pff...
    • Verdomme jongens, ik wordt hier stapelgek van... gore kutzooi is het in dit land op het moment...   En ik ben FUCKING JALOERS op de foto's die @Dwb stuurt... had ik maar een privé gym thuis...
    • Hoi,

      Ik ben hier omdat ik graag advies zou krijgen over voeding.
        Leeftijd: 25 jaar Lengte: 178cm Gewicht: 84,2kg Vetpercentage: 16,5%
      In het verleden veel gevoetbald. Tevens ook vaker gestart met fitness, maar ook weer even makkelijk gestopt. Sinds 1-1-2019 heb ik de knop omgezet en ben ik minimaal 5dagen per week gaan sporten. Heb 3 schema’s afgewisseld.   Schema 1: Ma: Benen, Schouders/traps en Buik.
      Di: Borst, Biceps en Buik. Woe: Rug, Triceps en Buik. Do: Benen, Schouders/traps en Buik. Vrij: Borst, Biceps en Buik. Za: Rug, Triceps en Buik. Zo: Rust   Schema 2(Full-Body): Ma: Borst, Biceps, Rug, Triceps en Buik. Di: Benen, Schouders, Traps en Buik. Woe: Rust Do: Borst, Biceps, Rug, Triceps en Buik. Vrij: Benen, Schouders, Traps en Buik. Za: Rust Zo: Rust   Schema 2(5 dagen splitschema): Ma: Benen. Di: Borst en Buik. Woe: Rust. Do: Rug en Onderarmen/Polsen. Vrij: Schouders en Traps. Za: Rust. Zo: Biceps, Triceps en Buik.   Tot midden februari 2020 redelijk volgehouden met soms een maand wat minder enz.   Enkele cijfers van dit ‘’jaar’’(gemeten met zelfde professionele weegschaal en 4punts meting tang): Gewicht januari 2019: 91,1kg Gewicht februari 2020: 86,87kg Vetpercentage januari 2019: 25% Vetpercentage februari 2020: 18,5%   Ik drink overdag alleen maar water en crystal clear (Meer als 5l per dag totaal).   Laatste meting 27-3-2020: Gewicht: 84,2kg Vetpercentage: 16,5%   Nu ben ik op zoek naar een dieet en had ik zelf al wat dingen samengesteld enz. Mijn doel is tussen de 10 en 13 vetpercentage. Ik wil een dieet rond de 2000Kcal.       Wie kan me verder helpen? Ik zoek nog iets wat ik kan eten na het avondeten en eventueel nog iets aanpassen om beter aan mijn doel qua waardes te komen.     Hoor graag     Groetjes.
  • Sponsors