Advertentie:

Sign in to follow this  
jul16

tips aan calorien komen.

Recommended Posts

hallo,

Ik ben sinds ongeveer 1 maand begonnen met trainen omdat ik me een jaar compleet heb laten gaan qua eten en sporten, en heb nu mijn eerste week van op voeding letten erop zitten. Nu heb ik alleen een probleem. Ik kom qua eiwitten en vetten wel aan mijn dagelijkse behoefte maar qua calorieën kom ik er niet in de buurt terwijl ik wel echt goed vol zit. Ik ben 21 jaar en weeg 104 kilo en mijn vetpercentage zit op 24.1%. Ik heb mijn onderhoud berekend op 2998 dus 500 daaronder is 2500kcal. Hebben jullie tips om mijn voeding te verbeteren. Hieronder een paar fotos van wat ik gister heb gegeten. Alvast bedankt! 

WhatsApp Image 2020-01-27 at 16.53.46.jpeg

WhatsApp Image 2020-01-27 at 16.53.46 (1).jpeg

WhatsApp Image 2020-01-27 at 16.53.46 (2).jpeg

WhatsApp Image 2020-01-27 at 16.53.46 (3).jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

3 uur geleden zei jul16:

 ........terwijl ik wel echt goed vol zit. 

 

 

Ikzelf heb geen ervaring met calorieen tellen dus kan je daarover niks zinnig vertellen. Maar ik ga wel elke dag op de weegschaal staan en aan de hand daarvan stuur ik mijn eetgewoonten bij. Het enige wat ik echt belangrijk vind bij jouw op dit moment is de zin die je hierboven vermeld. Je voelt je voldaan met hetgeen dat je eet. Dat vind ik een geweldig voordeel in deze fase en ik zou in jouw plaats daar momenteel niks aan gaan veranderen. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Hoe “gevaarlijk” het ook klinkt, want je hebt best wat skinny fat, ik zou volgas gaan bulken. Nu afvallen rondom de middel, betekent dat je eerst elders wat kwijt raakt. En je wilt spiermassa opbouwen, dus dat gaat niet samen.  Ik ben met ongeveer zo’n fysiek ook gaan bulken. 
        Resultaat is uiteraard niet naturel, maar ben in 2020 begonnen met trainen en stond er in juni 2020 ongeveer bij als jij. 
        en dit is nu:     Je kunt de deze bijlage pas zien als je bent ingelogd.
    • Maar hoe sta je er nu bij dan qua fysiek?   Neem aan dat de laatste foto niet recent is ivm ontbreken tattoo’s?   Heb je je onderhoud al eens uitgerekend? 1800 kcal is niks idd. Ik denk dat je of ergens een rekenfoutje maakt, of ergens “stiekem” wat calorieën meer binnen krijgt. 
      ik zou uithongeren op 1800 kcal. 
         
    • Je bent precies daar waar ik anderhalf jaar geleden ben begonnen. Zelfde lengte en gewicht destijds. 
        Wat mij geholpen heeft is om vooral te doen waar je op dat moment zin in hebt. Voorheen volgde ik een strikt schema (5x5 stronglifts) en hoewel het een goed schema is voor overall massa, vond ik er geen moer aan. Ik ben destijds na 6 maanden volledig gestopt. 
        Nu train ik sinds begin 2020 zo’n 5 a 6 dagen in de week. Elke spiergroep pak ik 2 keer aan, soms 3 keer. Ook hier geldt: net waar ik zin in heb. 
        Het meest belangrijke om te groeien is dat jij de spier voldoende stimulatie geeft om te groeien. Doe je dit naturel, dan breek je de spier af en bouwt zichzelf opnieuw op. Doe je dit niet-naturel, dan heb je ook profijt van “onder pomp” trainen. Dus zoveel mogelijk bloed in de spieren en tijdens de pomp veel volume maken met sets en reps. Je kunt natuurlijk ook een combinatie van beiden doen, zo doe ik dat ook.    Ik volg dus geen strikt schema. Voor borst doe ik de ene keer 10 sets van 20  op de chest press machine en de andere keer ga ik flat of incline benchen, opgevolgd met cable fly’s, etc. You name it. Als je die borst maar genoeg op z’n flikker geeft. Meestal eindig ik met dips. Als je de borst goed hard getraind hebt, moet je nauwelijks nog een dip kunnen doen.    2 keer trainen is wel weinig. Kun je dit echt niet oprekken naar 3 keer? Hoeveel massa wil je pakken? Waar liggen je sterke punten en wat zijn je mindere punten?    Ik had je DM trouwens beantwoord dus spreken elkaar ook wel op app
          Trouwens, blijf je bij 2 keer pw trainen dan zijn de compound oefeningen wel jouw beste vriend. Je pakt in 1 oefening meerdere spiergroepen. Anders ben je 5 uur bezig per training  
  • Sponsors