Advertentie:



Sign in to follow this  
Hansie

invalshoek Maik Wiedenbach

Recommended Posts

N.a.v. eerdere discussie met Shorty over spier activiteit - betrokkenheid cable flys en bench press begin ik toch fan te worden van de visie van Maik Wiedenbach , de Duitse professor. In eerste instantie was het een shock dat barbell bench press niets tot weinig doet voor massa borst. Eenvoudig weg omdat de borstspieren daar weinig bij betrokken worden. Enkel schouders en triceps worden in hoofdzaak aangesproken. De borst zou veel beter ontwikkelen bij aansturing van opzij dus flys mensen en nog beter cable flys. Geen beschikking tot cables dan is flys met dumbells een optie en de methode "around the world" zouden jullie ook eens moeten uit checken. Revolutionair is het niet ? ;)

Pull overs zijn volgens Maik ook geen borstoefening maar eerder een lat-activatie oefening.

Spijtig genoeg is het enige cable station in de basic fit altijd bezet of ik zou gelijk om 07 uur 's morgens moeten beginnen en dat zie ik niet zitten.

Brand maar los mensen. Voer tot discussie. Bekijk de link eens op you tube. Ben benieuwd naar jullie reacties.

 

 

Edited by Hansie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Wat betreft spieractivatie hebben Boeckh-Behrens & Buskies hier een studie over gedaan met behulp van electromyography (EMG). In volgorde van effectiviteit kwamen hieruit de volgende oefeningen.

  1. Bench Presses (barbell)
  2. Cable Cross*
  3. Bench Presses (dumbbell)
  4. Butterfly Maschine
  5. Flys (dumbbell)
  6. Pullovers

EMGPecWeight.png

 

Wanneer dan ook de hoek vergeleken werd waaronder de Bench press werd uitgevoerd dan bleek dat de decline bench press de meeste allround activatie vertoonde.

 

chestPartsActivation.png

 

Bron: https://suppversity.blogspot.com/2011/07/suppversity-emg-series-musculus.html 

Share this post


Link to post
Share on other sites
34 minuten geleden zei Peter Wouters:

Wat betreft spieractivatie hebben Boeckh-Behrens & Buskies hier een studie over gedaan met behulp van electromyography (EMG). In volgorde van effectiviteit kwamen hieruit de volgende oefeningen.

  1. Bench Presses (barbell)
  2. Cable Cross*
  3. Bench Presses (dumbbell)
  4. Butterfly Maschine
  5. Flys (dumbbell)
  6. Pullovers

EMGPecWeight.png

 

Wanneer dan ook de hoek vergeleken werd waaronder de Bench press werd uitgevoerd dan bleek dat de decline bench press de meeste allround activatie vertoonde.

 

chestPartsActivation.png

 

Bron: https://suppversity.blogspot.com/2011/07/suppversity-emg-series-musculus.html 

Tja , weet natuurlijk niet waar dat Maik Wiedenbach zijn mosterd haalde. Bovenstaande resultaten staan natuurlijk haaks op zijn beweringen en veronderstel toch dat de professor geen uil is. Denk dat de moraal van het verhaal is zelf te testen van welke oefening je de beste pomp krijgt. In ieder geval verschillende invalshoeken kunnen ook inspiratie geven.

Edited by Hansie

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minuten geleden zei Hansie:

Denk dat de moraal van het verhaal is zelf te testen van welke oefening je de beste pomp krijgt. 

 

Ik denk dat het daar uiteindelijk op neer komt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Welkom Ramon.  Op deze site zul je vast en zeker de gewenste kennis op doen.   Succes!
    • Hey allemaal, hierbij even een korte introductie over mij.   Ik ben 21 jaar oud en ben 4,5 jaar geleden in aanraking  gekomen met fitness en krachttraining. Vrijwel direct was ik erg fanatiek aan het trainen, maar als ik hierop terugblik was dit ver van efficient. Ik vind zowel het sporten als het voedingsaspect leuk aan deze tak van sport. Erg interessant waartoe je lichaam allemaal in staat is. Ik heb een kleine twee jaar Sportkunde gestudeerd aan de Hanzehogeschool in Groningen en heb ook een opleiding tot sportmasseur gevolgd en afgerond. Na deze twee jaar heb ik toch besloten om te switchen van opleiding en nu studeer ik verpleegkunde, ook dit aan de Hanzehogeschool in Groningen.   Mijn huidige statistieken: Lengte: 183cm Gewicht: 86kg Squat: 165kg Bankdruk: 135kg Deadlift: 170kg   Mijn doelen wanneer de sportscholen weer open gaan zijn: Het versterken van mijn squat, deze wil ik graag naar 180kg hebben.  Mijn deadlift verbeteren. Mijn techniek zit goed, maar op een of andere manier vind ik het lastig om mijn kracht er in kwijt te kunnen. Bovenlichaam op hypertrofie verder trainen.
  • Sponsors