Advertentie:

Sign in to follow this  
Roepey

Zijn er nog vrouwen in de zaal?

Recommended Posts

Hallo krachtpatsers! ;)

Ook ik zal mezelf even voorstellen;

Ik ben Ruby, 29 jaar en sinds een jaar (3-6 keer per week) in de sportschool te vinden. Cardio en (virtuele) groepslessen. Zoals vele vrouwen vermijdt ook ik het krachthonk. Ik zou graag met krachttraining willen beginnen maar ik voel me zo ontwetend tussen al die grote sportende mannen. Hier hoop ik een duwtje in de juiste richting te vinden. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

11 minuten geleden zei Roepey:

Hallo krachtpatsers! ;)

Ook ik zal mezelf even voorstellen;

Ik ben Ruby, 29 jaar en sinds een jaar (3-6 keer per week) in de sportschool te vinden. Cardio en (virtuele) groepslessen. Zoals vele vrouwen vermijdt ook ik het krachthonk. Ik zou graag met krachttraining willen beginnen maar ik voel me zo ontwetend tussen al die grote sportende mannen. Hier hoop ik een duwtje in de juiste richting te vinden. 

 

Hoi Roepey, welkom! :) 

 

Ik zou als ik jou was gewoon beginnen met krachttraining! Iedereen is er tenslotte voor zichzelf dus niemand zal gek opkijken. Je kunt altijd aan andere vragen of je een bepaalde oefening goed doet of natuurlijk aan het personeel. Voor de rest raad ik youtube aan, hier kun je super veel nuttige informatie vinden over de oefeningen die je wilt doen!

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 uur geleden zei Fit:

 

Hoi Roepey, welkom! :) 

 

Ik zou als ik jou was gewoon beginnen met krachttraining! Iedereen is er tenslotte voor zichzelf dus niemand zal gek opkijken. Je kunt altijd aan andere vragen of je een bepaalde oefening goed doet of natuurlijk aan het personeel. Voor de rest raad ik youtube aan, hier kun je super veel nuttige informatie vinden over de oefeningen die je wilt doen!

 

Bedankt voor de tip! Ik sport bij basic-fit, ik moet eerlijk zeggen dat ik het personeel hier (in Breda) nauwelijks rond zie lopen om mensen te begeleiden o.i.d. Zou jij het niet vervelend als jij midden in je workout gestoord wordt door de zoveelste 'wannabe fitgirl' die de oefeningen niet eens onder de knie heeft? (Ik ben wel leergierig en neem het zeker serieus) (Ik sta er niet picture perfect te zijn voor de likes en de snapchat filmpjes)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahh basic fit staat inderdaad niet bekend om goed begeleid te trainen... Ik persoonlijk vind het niet erg om af en toe mensen te helpen mits ze dan wel echt luisteren. Niet dat ze volgende week de oefening weer verkeerd doen haha! De meeste mensen in mijn gym vinden het niet erg om iemand even te helpen, ik verwacht dat dat bij basic fit ook wel het geval zal zijn. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welkom! 

 

Ikzelf vind het juist heel fijn als mensen vragen of ze iets niet verkeerd doen etc. Op die manier kan je ze helpen om zich niet te bezeren en groei te maximaliseren :)

 

EN dan voelen wij ons niet "die irritante gast die zich ermee bemoeit" weet je wel ;)

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welkom Roepey,

 

Vraag maar raak. Er zijn hier zeker genoeg mensen die je op weg willen helpen. In de basic fit ben je inderdaad op jezelf aangewezen. Goedkoop trainen heeft ook zijn nadelen ;) Train daar zelf ook maar ben er van terug gekomen mensen zelf aan te spreken als ik zie dat ze een oefening totaal verkeerd aanpakken. Als blikken dan zouden kunnen doden. Het is iedervoor zich tegenwoordig. In ieder geval op dit forum ben je op het goede adres.

 

sportieve groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik jullie zo hoor vinden jullie het zelf dus niet erg om aangesproken te worden. Dat is iig fijn om te horen. Alvast bedankt voor jullie behulpzaamheid. Ik ga m'n ladyballs bij elkaar rapen en dat krachthonk in :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk zo willen we het horen! Succes en je kunt ons altijd vragen stellen mocht je hulp nodig hebben met bepaalde oefeningen! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Hoe “gevaarlijk” het ook klinkt, want je hebt best wat skinny fat, ik zou volgas gaan bulken. Nu afvallen rondom de middel, betekent dat je eerst elders wat kwijt raakt. En je wilt spiermassa opbouwen, dus dat gaat niet samen.  Ik ben met ongeveer zo’n fysiek ook gaan bulken. 
        Resultaat is uiteraard niet naturel, maar ben in 2020 begonnen met trainen en stond er in juni 2020 ongeveer bij als jij. 
        en dit is nu:     Je kunt de deze bijlage pas zien als je bent ingelogd.
    • Maar hoe sta je er nu bij dan qua fysiek?   Neem aan dat de laatste foto niet recent is ivm ontbreken tattoo’s?   Heb je je onderhoud al eens uitgerekend? 1800 kcal is niks idd. Ik denk dat je of ergens een rekenfoutje maakt, of ergens “stiekem” wat calorieën meer binnen krijgt. 
      ik zou uithongeren op 1800 kcal. 
         
    • Je bent precies daar waar ik anderhalf jaar geleden ben begonnen. Zelfde lengte en gewicht destijds. 
        Wat mij geholpen heeft is om vooral te doen waar je op dat moment zin in hebt. Voorheen volgde ik een strikt schema (5x5 stronglifts) en hoewel het een goed schema is voor overall massa, vond ik er geen moer aan. Ik ben destijds na 6 maanden volledig gestopt. 
        Nu train ik sinds begin 2020 zo’n 5 a 6 dagen in de week. Elke spiergroep pak ik 2 keer aan, soms 3 keer. Ook hier geldt: net waar ik zin in heb. 
        Het meest belangrijke om te groeien is dat jij de spier voldoende stimulatie geeft om te groeien. Doe je dit naturel, dan breek je de spier af en bouwt zichzelf opnieuw op. Doe je dit niet-naturel, dan heb je ook profijt van “onder pomp” trainen. Dus zoveel mogelijk bloed in de spieren en tijdens de pomp veel volume maken met sets en reps. Je kunt natuurlijk ook een combinatie van beiden doen, zo doe ik dat ook.    Ik volg dus geen strikt schema. Voor borst doe ik de ene keer 10 sets van 20  op de chest press machine en de andere keer ga ik flat of incline benchen, opgevolgd met cable fly’s, etc. You name it. Als je die borst maar genoeg op z’n flikker geeft. Meestal eindig ik met dips. Als je de borst goed hard getraind hebt, moet je nauwelijks nog een dip kunnen doen.    2 keer trainen is wel weinig. Kun je dit echt niet oprekken naar 3 keer? Hoeveel massa wil je pakken? Waar liggen je sterke punten en wat zijn je mindere punten?    Ik had je DM trouwens beantwoord dus spreken elkaar ook wel op app
          Trouwens, blijf je bij 2 keer pw trainen dan zijn de compound oefeningen wel jouw beste vriend. Je pakt in 1 oefening meerdere spiergroepen. Anders ben je 5 uur bezig per training  
  • Sponsors