Advertentie:

Recommended Posts

Is het fysiek mogelijk om magere benen te krijgen als deze al heel je leven disproportioneel vetter zijn dan de rest van je lichaam? Zoja, welke tips zijn er hiervoor?

 

Alvast bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Hallo mariec, 

 

Het is helaas niet mogelijk om vet kwijt te raken op een bepaald lichaamsdeel. 
Als je gaat afvallen verlies je vet dus ook op je benen. Je kan niet zeggen dat je dan ook alleen vet kan verliezen  bij je benen. 
 

 
 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jep, helemaal waar. Plaatselijk reduceren van vet is niet mogelijk. (zonder chirugie of vetbevriezen dan haha, maar die dingen zijn pijnlijk en duur)

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 uur geleden zei Fitmeid:

Hallo mariec, 

 

Het is helaas niet mogelijk om vet kwijt te raken op een bepaald lichaamsdeel. 
Als je gaat afvallen verlies je vet dus ook op je benen. Je kan niet zeggen dat je dan ook alleen vet kan verliezen  bij je benen. 
 

 
 

 

Ik denk dat ik mijn vraag fout heb geformuleerd. Ik begrijp dat er algemeen vetverlies zal moeten zijn om ook aan vetverlies te doen in mijn benen. Ik wil eerder weten of het mogelijk is om adhv het verlagen van je vetpercentage op termijn ook slanke benen te krijgen of hebben sommige mensen nu eenmaal van nature een dikkere structuur van benen? Het gedacht dat mijn benen ooit slank zouden kunnen zijn lijkt gewoon zo onwaarschijnlijk omdat ik nooit iets anders heb gekend...

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 uur geleden zei mariec:

Ik denk dat ik mijn vraag fout heb geformuleerd. Ik begrijp dat er algemeen vetverlies zal moeten zijn om ook aan vetverlies te doen in mijn benen. Ik wil eerder weten of het mogelijk is om adhv het verlagen van je vetpercentage op termijn ook slanke benen te krijgen of hebben sommige mensen nu eenmaal van nature een dikkere structuur van benen? Het gedacht dat mijn benen ooit slank zouden kunnen zijn lijkt gewoon zo onwaarschijnlijk omdat ik nooit iets anders heb gekend...

Als dat voor een stuk genetisch bepaalt is stevige benen kan je daar in de kern niet veel aan veranderen. Omgekeerd geldt het ook: je kan van een kwartje geen dubbeltje maken. Wat wel mogelijk is is algemeen vet verliezen over heel je lichaam wat gaat resulteren in minder vet op je benen. Zou niet weten waarom je lichaam het vet op je benen zou overslaan. Hoe doe je aan vetverbranding door minder te consumeren dan je verbruikt gecombineerd met cardio.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Berichten

    • Heel beknopt! Ik volg je!
    • Hmm... inbox is toch echt praktisch leeg nu.
      Ik stuur je een mail. Komt ie aan.  
    • Vanochtend dus die Inbody meting gedaan. Zodat ik weet hoe ik er nu voorsta. En meer inzicht krijg over mijn lichaam.   Ik ben dus op 9 September begonnen met krachttraining. Na dik 8+ jaar zonder krachttraining. Wel deed ik vanaf April fysio. Ivm hernia en spieruitval rechterbeen. Waar ik sinds me 23ste mee loop. Dus veel rek en strek oefeningen en langzaam opbouwend op lichaams gewicht en extra gewicht.   Op 9 September begon ik met een bodyfat percentage van 23%. Vandaag 12 weken later op 2 December een bodyfat percentage gemeten van 18%. Een vermindering van 5%. Meer dan ik verwacht had. Aangezien je jezelf toch altijd anders ziet in de spiegel.   Gister toch nog herberekend en gekeken naar hoeveel kcal ik nou binnen moet krijgen. Ik zat de laatste 2 weken op 2000 +/- en zat ervoor op 2300/2400. Wel met 160-200gram protiene uiteraard.   Ik zag vandaag dus dat mijn lichaamsonderhoud 2000kcal is. Dus zonder activiteiten etc. Ik kwam gister al tot de conclusie dat ik rond de 2500kcal wil zitten en was daar gister al mee begonnen. Dit omdat ik voelde met 2000 zat ik echt low on energie en had moeite om mijn setjes te voltooien. Had gewoon extra rust nodig tussen setjes.   Dus dat pak ik op, ik zal wat oefening veranderen in mijn workout.   Verder nog te zien dat mijn rechterbeen nog was minder is kwa volume en spiermassa. Dit is al erg bijgetrokken voor een been dan jaren niet echt gebruikt is en met een forse achterstand begon.   Ik zal na elke 4 weken die meting weer doen en bijhouden het gaat. Ook een goede motivatie en geeft gewoon duidelijk inzicht.   Edit: Hier nog de restultaten van de laatste 4 weken:   Gewicht: 92.4 - 92.2 (18% bodyfat) • Latt pulldown: 54kg
      • Seated row: 50kg - 60kg
      • Shrugs: 16kg - 22kg
      • Shoulder press: 25kg - 30kg
      • Reverse fly: 28kg - 35kg
      • Bankdrukken (incline): 55kg - 65kg
      • Dumbell chestpress: 20kg - 22kg
      • Chest fly: 49kg - 63kg
      • Bicep cable curl: 35kg - 40kg
      • Triceps pushdown: 35kg - 40kg
      • Tricep pressdown rope: 30kg
      • Squad: 60kg
      • Leg press: 65kg
      • Leg extension: 25kg
      • Hamstrings: 52.5kg
      • Hip abductors: 45kg
      • Calf raises: 30kg   Benen op behoud getraind. Niet zwaarder gegaan, dit omdat ik me best vermoeid voelde in de benen. Aankomende weken weer pushen.   Gister 91.8, vanochtend 92.2 dat schommelt toch altijd wel van dag tot dag. Op de Inbody meting was na ontbijt en met joggingsbroek en tshirt + trui aan. Je kunt de deze bijlage pas zien als je bent ingelogd.
  • Sponsors