Advertentie:

Recommended Posts

Is het fysiek mogelijk om magere benen te krijgen als deze al heel je leven disproportioneel vetter zijn dan de rest van je lichaam? Zoja, welke tips zijn er hiervoor?

Alvast bedankt!

Advertentie:

Hallo mariec, 

Het is helaas niet mogelijk om vet kwijt te raken op een bepaald lichaamsdeel. 
Als je gaat afvallen verlies je vet dus ook op je benen. Je kan niet zeggen dat je dan ook alleen vet kan verliezen  bij je benen. 

Jep, helemaal waar. Plaatselijk reduceren van vet is niet mogelijk. (zonder chirugie of vetbevriezen dan haha, maar die dingen zijn pijnlijk en duur)

1 uur geleden zei Fitmeid:

Hallo mariec, 

Het is helaas niet mogelijk om vet kwijt te raken op een bepaald lichaamsdeel. 
Als je gaat afvallen verlies je vet dus ook op je benen. Je kan niet zeggen dat je dan ook alleen vet kan verliezen  bij je benen. 

Ik denk dat ik mijn vraag fout heb geformuleerd. Ik begrijp dat er algemeen vetverlies zal moeten zijn om ook aan vetverlies te doen in mijn benen. Ik wil eerder weten of het mogelijk is om adhv het verlagen van je vetpercentage op termijn ook slanke benen te krijgen of hebben sommige mensen nu eenmaal van nature een dikkere structuur van benen? Het gedacht dat mijn benen ooit slank zouden kunnen zijn lijkt gewoon zo onwaarschijnlijk omdat ik nooit iets anders heb gekend...

Guest Hansie
10 uur geleden zei mariec:

Ik denk dat ik mijn vraag fout heb geformuleerd. Ik begrijp dat er algemeen vetverlies zal moeten zijn om ook aan vetverlies te doen in mijn benen. Ik wil eerder weten of het mogelijk is om adhv het verlagen van je vetpercentage op termijn ook slanke benen te krijgen of hebben sommige mensen nu eenmaal van nature een dikkere structuur van benen? Het gedacht dat mijn benen ooit slank zouden kunnen zijn lijkt gewoon zo onwaarschijnlijk omdat ik nooit iets anders heb gekend...

Als dat voor een stuk genetisch bepaalt is stevige benen kan je daar in de kern niet veel aan veranderen. Omgekeerd geldt het ook: je kan van een kwartje geen dubbeltje maken. Wat wel mogelijk is is algemeen vet verliezen over heel je lichaam wat gaat resulteren in minder vet op je benen. Zou niet weten waarom je lichaam het vet op je benen zou overslaan. Hoe doe je aan vetverbranding door minder te consumeren dan je verbruikt gecombineerd met cardio.