Advertentie:



Sign in to follow this  
RoytjeSCC

Afvallen

Recommended Posts

Goede avond, 

 

Ik ben een jongeman van 26 jaar die sinds kort weer serieus wilt sporten. Nadat ik mijn enkelbanden gescheurd heb en er dik 3 jaar uit gelegen heb, ben ik flink aan gekomen. 

 

188cm, 97,7kg en een vet% van 22,3.

 

In het algemeen eet ik niet super veel. Eet 4 broodjes kipfilet tussen de middag en savonds mijn avond eten. Daarnaast dronk ik wel 1, 5 tot 2 liter cola per dag weg en in het weekend flink wat biertjes. 

 

Nu is mijn vraag, Is mijn lichaam niet gewend aan het weinig eten? Stel dat ik de cola vervang voor water dan kom ik lang niet op mijn calorieën behoefte.. En als ik een voedingschema volg dat ik juist aankom? Ik probeer iig nu 3 a 4 keer een full body workout te doen zodat ik weer een beetje gewenning krijg. Daarnaast is het al slim om met een eiwttenshake te beginnen?

 

Hoor graag van jullie. Vriendelijke sport groet, Roy 💪

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Hoi Roy,

 

Welkom hier. Als je die cola gaat vervangen door water gaan de kilo's er gegarandeerd afvliegen. Wat de eiwittenshake betreft. Kan nooit geen kwaad. Ik drink al jaren 1 liter per dag aangevuld met creatine en rode bietensap en voel me er goed bij. Eiwitten kosten het lichaam meer energie (lees kcal) om te ontbinden dan koolhydraten of vetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Roy, als je wilt afvallen moet je minder eten dan dat je nu eet. 
maakt niet uit wat je uit je dieet haalt maar ga eerst gewoon 200 kcal naar beneden. 
Dus wat Peter Wouter  zegt als je een blikje cola drinkt is dat 148 kcal dan hoef je nog maar 50 kcal ergens anders weg te halen en dan kijk je of je afvalt.

Even een kleine meetstaaf 7000 kcal minder eten ongeveer 1 kilo lichaamsgewicht afvallen. 
succes alvast! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welkom,

 

Geniet nog maar van je broodjes kipfilet tijdens de middag maar probeer er al eens 3 te eten ipv 4 dat scheelt al weer. Probeer aardappelen met mate te eten of misschien eens te vervangen door zoet aardappel, daar zit minder zetmeel in. Zoete aardappel is echt supergezond en uitstekend bodybuilding food.

Eiwitshake zou ik ook gewoon doen, is een gemakkelijke bron om aan je eiwitbehoefte zo'n 2gram/kg lichaamsgewicht te komen.

Cola is een afschuwelijk produkt. Hoe meer je er van drinkt hoe meer je lichaam dat nodig zal hebben. Daarbij maakt het ook je tanden en je botten kapot.

Kom zelf van 1.5 liter per dag naar 0.5 liter. Eigenlijk nog te veel.

 

Veel succes

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Ik zou persoonlijk eerst gaan cutten ivm je vetpercentage. Richting de 10/11% cutten en dan beginnen met een bulk. Zo heb je een prima basis om 4-5 maanden te gaan bulken.  Zou je eventueel je trainingschema kunnen posten?    Ik ben zelf geen voorstander van cardio naast krachttraining. Ik merk dat als ik cut dit mijn herstel in de weg zit en daardoor minder presteer met krachttraining. Ik wandel dagelijks wel veel om toch extra kcal te verbranden.   Verder wat al gemeld word zorg dat je voeding in orde is en je slaap ook goed is, dit word enorm onderschat door veel mensen. 

    • Je slaat de spijker op zijn kop Geert. HIIT heeft geen ''extra zin'' als je wilt cutten of ''afvallen'' in de simpele volksmond.... Dan dien je alleen simpelweg minder kcal in te nemen dan dat je verbrandt. En dan kan je dat op 2 manieren doen:

      1. De vork/lepel neerleggen en minder eten.
      2. Of dus meer kcal verbranden en exact hetzelfde blijven eten.

      Beiden zullen ervoor zorgen dat je in een calorie ''min'' komt te zitten en DAARDOOR val je af. 

      Beiden tegelijk kan natuurlijk ook, dat zal het verder versnellen. Simpel hoofdrekenen is het eigenlijk.
    • Nog een aanvulling op wat Hansie zei. Probeer cardio en krachttraining toch op aparte dagen te doen. Dit schijnt beter te werken voor vetverlies. Wat het mechanisme hierachter is weet ik niet.
  • Sponsors