Advertentie:

Sign in to follow this  
Guest Hansie

schema in praktijk omgezet

Recommended Posts

Guest Hansie

Vandaag ondanks afschuwelijke tegenzin om te gaan trainen mij naar de fitness gesleept om "vers" schema in de praktijk om te zetten. Meer werksets maar iets minder herhalingen genomen. Heb toch maar 12 herhalingen teruggeschroefd naar 10 en dan de rest van de sets licht aflopend naar 8. 8 misschien risky business voor mijn peesgevoeligheid maar heb het toch goed doorstaan. Waarom minder herhalingen wel omdat ik weet dat met die meer werksets ik aan een veel langere trainingsduur ga komen en ten tweede ik verkies iets meer gewicht toe te voegen, wat in mijn geval sneller spiergroei lijkt te stimuleren. Als dat niet zo moest zijn in de toekomst kan ik nog altijd terugschroeven naar die 12 reps, we zien wel.

Totale trainingsduur van mijn nieuw full body schema klokte af op 80 minuten. Mijn rusttijd tussen de sets varieerde tussen 1.30 à 2.30 minuten. Die laatste had ik zeker nodig tussen sets goblet squat en sets voor bench press.

Nu hoop ik na de  bla bla bla die 3x per week routine vol te houden.

groeten

Advertentie:

Hansie kerel,

Logisch dat je gefrustreerd raakt. Je hopt van het ene schema naar het andere en laat je door veel te veel meningen beïnvloeden.

Kijk eerst eens naar je persoonlijke wensen/ wat wil je bereiken?/ wat is daar voor nodig?/ welke oefeningen zet ik in om m'n training aangenaam te maken?/ enz. Niet te veel op internet maar beperk je tot bv. de raad van gevorderden als Shorty (bro science) of Peter Wouters die enorm wat expertise in huis heeft. Bouw een voor jou aantrekkelijk schema en hou je daar de komende tijd aan. Pas over langere tijd kun je wat aanpassingen/veranderingen aanbrengen zodat je op den duur een op het lijf geschreven schema hebt. Vraag de guys om een basis schema en ga aan de slag!!!

3 minuten geleden zei geert gielissen:

Hansie kerel,

Logisch dat je gefrustreerd raakt. Je hopt van het ene schema naar het andere en laat je door veel te veel meningen beïnvloeden.

Kijk eerst eens naar je persoonlijke wensen/ wat wil je bereiken?/ wat is daar voor nodig?/ welke oefeningen zet ik in om m'n training aangenaam te maken?/ enz. Niet te veel op internet maar beperk je tot bv. de raad van gevorderden als Shorty (bro science) of Peter Wouters die enorm wat expertise in huis heeft. Bouw een voor jou aantrekkelijk schema en hou je daar de komende tijd aan. Pas over langere tijd kun je wat aanpassingen/veranderingen aanbrengen zodat je op den duur een op het lijf geschreven schema hebt. Vraag de guys om een basis schema en ga aan de slag!!!

P.S. Fit kan je wellicht ook verder helpen. Deze mensen hebben de site gelanceerd en zullen zeker bereid zijn je te helpen!

• Upvote 1

Guest Hansie
5 uur geleden zei geert gielissen:

Hansie kerel,

P.S. Fit kan je wellicht ook verder helpen. Deze mensen hebben de site gelanceerd en zullen zeker bereid zijn je te helpen!

State of mind van " naar de fitness slepen" was misschien wat te plastisch geformuleerd. Betrap mij er soms op iets te lyrisch te schrijven wat verkeerdelijk kan geïnterpreteerd worden. Nadeel van  het geschreven woord. ;) Eens ik daar was had ik toch deugd van mijn training.

Heb het schema gebruikt dat door Shorty goed werd bevonden hoor om alle misverstanden uit de wereld te helpen. Heb alleen de reprange wat verlaagd omdat ik met daar beter mee voelde. Het is maar mijn tweede schema, vorige kwam te kort in werksets wat Shorty al aangaf.

Wel klopt het dat het internet soms mijn hoofd op hol brengt en dat ik sneller te raden moet gaan bij de experts hier.

In ieder geval het schema dat ik nu juist heb opgepakt heb ik gedestilleerd uit alles wat ik hier heb opgestoken en mijn eigen bevindingen. 

Mijn doel was en is 3 dagen trainen in een full body routine met oog op hypertrofie. Meer frequent gaan trainen 4 à 5 keer per week gaat niet voor mij.

Ga nu dit schema na 1 dag al niet opgeven. Ik sta er ook volledig achter en ga dit op zijn minst 6 weken de kans geven.

Als dit niets wordt vraag ik zeker aan de mannen een goed basisschema !

Merci in ieder geval voor de bezorgdheid. :)

Edited by Hansie

Die 6 weken zullen zo om vliegen! Alles went namelijk ook dus ook dit schema zal uiteindelijk steeds beter gaan! :)