Advertentie:

Sign in to follow this  
Hansie

schema in praktijk omgezet

Recommended Posts

Vandaag ondanks afschuwelijke tegenzin om te gaan trainen mij naar de fitness gesleept om "vers" schema in de praktijk om te zetten. Meer werksets maar iets minder herhalingen genomen. Heb toch maar 12 herhalingen teruggeschroefd naar 10 en dan de rest van de sets licht aflopend naar 8. 8 misschien risky business voor mijn peesgevoeligheid maar heb het toch goed doorstaan. Waarom minder herhalingen wel omdat ik weet dat met die meer werksets ik aan een veel langere trainingsduur ga komen en ten tweede ik verkies iets meer gewicht toe te voegen, wat in mijn geval sneller spiergroei lijkt te stimuleren. Als dat niet zo moest zijn in de toekomst kan ik nog altijd terugschroeven naar die 12 reps, we zien wel.

Totale trainingsduur van mijn nieuw full body schema klokte af op 80 minuten. Mijn rusttijd tussen de sets varieerde tussen 1.30 à 2.30 minuten. Die laatste had ik zeker nodig tussen sets goblet squat en sets voor bench press.

Nu hoop ik na de  bla bla bla die 3x per week routine vol te houden.

 

groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Hansie kerel,

 

Logisch dat je gefrustreerd raakt. Je hopt van het ene schema naar het andere en laat je door veel te veel meningen beïnvloeden.

Kijk eerst eens naar je persoonlijke wensen/ wat wil je bereiken?/ wat is daar voor nodig?/ welke oefeningen zet ik in om m'n training aangenaam te maken?/ enz. Niet te veel op internet maar beperk je tot bv. de raad van gevorderden als Shorty (bro science) of Peter Wouters die enorm wat expertise in huis heeft. Bouw een voor jou aantrekkelijk schema en hou je daar de komende tijd aan. Pas over langere tijd kun je wat aanpassingen/veranderingen aanbrengen zodat je op den duur een op het lijf geschreven schema hebt. Vraag de guys om een basis schema en ga aan de slag!!!

3 minuten geleden zei geert gielissen:

Hansie kerel,

 

Logisch dat je gefrustreerd raakt. Je hopt van het ene schema naar het andere en laat je door veel te veel meningen beïnvloeden.

Kijk eerst eens naar je persoonlijke wensen/ wat wil je bereiken?/ wat is daar voor nodig?/ welke oefeningen zet ik in om m'n training aangenaam te maken?/ enz. Niet te veel op internet maar beperk je tot bv. de raad van gevorderden als Shorty (bro science) of Peter Wouters die enorm wat expertise in huis heeft. Bouw een voor jou aantrekkelijk schema en hou je daar de komende tijd aan. Pas over langere tijd kun je wat aanpassingen/veranderingen aanbrengen zodat je op den duur een op het lijf geschreven schema hebt. Vraag de guys om een basis schema en ga aan de slag!!!

P.S. Fit kan je wellicht ook verder helpen. Deze mensen hebben de site gelanceerd en zullen zeker bereid zijn je te helpen!

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 uur geleden zei geert gielissen:

Hansie kerel,

 

Logisch dat je gefrustreerd raakt. Je hopt van het ene schema naar het andere en laat je door veel te veel meningen beïnvloeden.

Kijk eerst eens naar je persoonlijke wensen/ wat wil je bereiken?/ wat is daar voor nodig?/ welke oefeningen zet ik in om m'n training aangenaam te maken?/ enz. Niet te veel op internet maar beperk je tot bv. de raad van gevorderden als Shorty (bro science) of Peter Wouters die enorm wat expertise in huis heeft. Bouw een voor jou aantrekkelijk schema en hou je daar de komende tijd aan. Pas over langere tijd kun je wat aanpassingen/veranderingen aanbrengen zodat je op den duur een op het lijf geschreven schema hebt. Vraag de guys om een basis schema en ga aan de slag!!!

P.S. Fit kan je wellicht ook verder helpen. Deze mensen hebben de site gelanceerd en zullen zeker bereid zijn je te helpen!

 

State of mind van " naar de fitness slepen" was misschien wat te plastisch geformuleerd. Betrap mij er soms op iets te lyrisch te schrijven wat verkeerdelijk kan geïnterpreteerd worden. Nadeel van  het geschreven woord. ;) Eens ik daar was had ik toch deugd van mijn training.

Heb het schema gebruikt dat door Shorty goed werd bevonden hoor om alle misverstanden uit de wereld te helpen. Heb alleen de reprange wat verlaagd omdat ik met daar beter mee voelde. Het is maar mijn tweede schema, vorige kwam te kort in werksets wat Shorty al aangaf.

Wel klopt het dat het internet soms mijn hoofd op hol brengt en dat ik sneller te raden moet gaan bij de experts hier.

In ieder geval het schema dat ik nu juist heb opgepakt heb ik gedestilleerd uit alles wat ik hier heb opgestoken en mijn eigen bevindingen. 

Mijn doel was en is 3 dagen trainen in een full body routine met oog op hypertrofie. Meer frequent gaan trainen 4 à 5 keer per week gaat niet voor mij.

Ga nu dit schema na 1 dag al niet opgeven. Ik sta er ook volledig achter en ga dit op zijn minst 6 weken de kans geven.

Als dit niets wordt vraag ik zeker aan de mannen een goed basisschema !

Merci in ieder geval voor de bezorgdheid. :)

 

Edited by Hansie
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die 6 weken zullen zo om vliegen! Alles went namelijk ook dus ook dit schema zal uiteindelijk steeds beter gaan! :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Hoe “gevaarlijk” het ook klinkt, want je hebt best wat skinny fat, ik zou volgas gaan bulken. Nu afvallen rondom de middel, betekent dat je eerst elders wat kwijt raakt. En je wilt spiermassa opbouwen, dus dat gaat niet samen.  Ik ben met ongeveer zo’n fysiek ook gaan bulken. 
        Resultaat is uiteraard niet naturel, maar ben in 2020 begonnen met trainen en stond er in juni 2020 ongeveer bij als jij. 
        en dit is nu:     Je kunt de deze bijlage pas zien als je bent ingelogd.
    • Maar hoe sta je er nu bij dan qua fysiek?   Neem aan dat de laatste foto niet recent is ivm ontbreken tattoo’s?   Heb je je onderhoud al eens uitgerekend? 1800 kcal is niks idd. Ik denk dat je of ergens een rekenfoutje maakt, of ergens “stiekem” wat calorieën meer binnen krijgt. 
      ik zou uithongeren op 1800 kcal. 
         
    • Je bent precies daar waar ik anderhalf jaar geleden ben begonnen. Zelfde lengte en gewicht destijds. 
        Wat mij geholpen heeft is om vooral te doen waar je op dat moment zin in hebt. Voorheen volgde ik een strikt schema (5x5 stronglifts) en hoewel het een goed schema is voor overall massa, vond ik er geen moer aan. Ik ben destijds na 6 maanden volledig gestopt. 
        Nu train ik sinds begin 2020 zo’n 5 a 6 dagen in de week. Elke spiergroep pak ik 2 keer aan, soms 3 keer. Ook hier geldt: net waar ik zin in heb. 
        Het meest belangrijke om te groeien is dat jij de spier voldoende stimulatie geeft om te groeien. Doe je dit naturel, dan breek je de spier af en bouwt zichzelf opnieuw op. Doe je dit niet-naturel, dan heb je ook profijt van “onder pomp” trainen. Dus zoveel mogelijk bloed in de spieren en tijdens de pomp veel volume maken met sets en reps. Je kunt natuurlijk ook een combinatie van beiden doen, zo doe ik dat ook.    Ik volg dus geen strikt schema. Voor borst doe ik de ene keer 10 sets van 20  op de chest press machine en de andere keer ga ik flat of incline benchen, opgevolgd met cable fly’s, etc. You name it. Als je die borst maar genoeg op z’n flikker geeft. Meestal eindig ik met dips. Als je de borst goed hard getraind hebt, moet je nauwelijks nog een dip kunnen doen.    2 keer trainen is wel weinig. Kun je dit echt niet oprekken naar 3 keer? Hoeveel massa wil je pakken? Waar liggen je sterke punten en wat zijn je mindere punten?    Ik had je DM trouwens beantwoord dus spreken elkaar ook wel op app
          Trouwens, blijf je bij 2 keer pw trainen dan zijn de compound oefeningen wel jouw beste vriend. Je pakt in 1 oefening meerdere spiergroepen. Anders ben je 5 uur bezig per training  
  • Sponsors