Advertentie:



Sign in to follow this  
Simon

Supplementen aanraders

Recommended Posts

Hallo allemaal 

 

Ik ben pas nieuw in de fitness wereld en ben nog een beetje zoekende, ik sport inmiddels 3 maanden. Heb zelf heel mijn leven gesport (voetbal) maar vanwege blessure en studies ben ik daar van afgestapt. Inmiddels ben ik  ook begonnen met het letten op mijn eten. Maar nu vraag ik mij af welke supplementen passen het beste bij mij. Ben 1,80 en weeg 71 kilo mijn fitness doel is niet om super opgepompt te zijn maar gewoon goed in shape met niet al te veel vet. Welke supplementen zouden me hierbij het best helpen om mijn doelen te behalen ? 

 

Groeten Simon 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Hi,

 

-- Trainen "like a bitch" ;)

 

Waar zat jezelf aan te denken om te gaan gebruiken? neem aan dat je reeds wel wat hebt ingelezen..

 

Mijn advies:

- Multi-vitamine en mineralen

- Whey protein 

 

Persoonlijk zou ik lekker het geld van de supplementen in je zak houden en een goed voedingsschema maken..

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten eerste bedankt voor je reactie ! 

Zelf had ik inderdaad whey proteïne in gedachte, natuurlijke is het de bedoeling om al veel proteïne uit voeding te halen maar aangezien je toch heel wat proteïne zou moeten binnen krijgen voor optimale resultaten kan whey proteïne volgens mij wel van pas komen. Verder had ik ook nog gelezen over 'kreatine', heb je daar enige ervaring mee ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Creatine  is een goed supplement. Het is lichaamseigen en vooral geschikt voor krachtsporters en andere beoefenaars van explosieve sporten. In de atletiek wordt het met name gebruikt door kogelstoters, speer- en discuswerpers en sprinters. Duursporters hebben weinig of geen baat bij creatine.

Zorg wel bij gebruik van creatine dat je na 6 - 8 weken stopt voor 'n tijdje. D.i. om de eigen aanmaak van creatine op gang te houden.

Wel kan 't zijn dat je door de extra creatine wat zwaarder wordt (vocht).

 

Welkom Simon.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Simon,

 

Laat ik je wat eerlijk advies geven aangezien je dus wel iemand bent die al wat huiswerk gedaan heeft!

 

Creatine doet voor je spiermassa bouw helemaal noppes. Het maakt je ietsje sterker door het water wat je vast gaat houden (en het daarna gewoon weer verliest, net als dat hele, hele, HELE kleine beetje "kracht" wat je ervan krijgt) zoals Geert al zei, maar voor spiermassa doet het helemaal niets. Zonde van je zuurverdiende centen dus. (In mijn optiek geldt dat ook voor die whey proteine shakes, om van te kotsen...) EN je hebt volledig gelijk gozer, je kunt alles wat je nodig hebt uit je voeding halen, geen enkel probleem! Eiwitten ook totaal geen probleem.

 

Als je iets nuttigs wilt gebruiken als supplement, bestel je ergens een paar potjes Berberine. Dat verhoogt je insuline gevoeligheid en als je die net voor of net na je training neemt, gewoon (met een maaltijd) heb je daar veel meer aan dan alle stoere potjes met creatine, pre-workout en whey shakes. Maar daarvoor moet je wel gewoon lekker eten, daar begint het mee. Eten, slapen en trainen moeten goed zitten en als je daar Berberine 500mg voor of na je training, heb je daar 10x meer aan :) kan je stukken beter daar je geld in stoppen.

 

(Als je gevoeligheid voor insuline hoog is, transporteert het bloed alle voedingsstoffen veel efficiënter door het lijf en DUS zal je beter groeien :))

 

  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
26 minuten geleden zei Shorty:

Hoi Simon,

 

Laat ik je wat eerlijk advies geven aangezien je dus wel iemand bent die al wat huiswerk gedaan heeft!

 

Creatine doet voor je spiermassa bouw helemaal noppes. Het maakt je ietsje sterker door het water wat je vast gaat houden (en het daarna gewoon weer verliest, net als dat hele, hele, HELE kleine beetje "kracht" wat je ervan krijgt) zoals Geert al zei, maar voor spiermassa doet het helemaal niets. Zonde van je zuurverdiende centen dus. (In mijn optiek geldt dat ook voor die whey proteine shakes, om van te kotsen...) EN je hebt volledig gelijk gozer, je kunt alles wat je nodig hebt uit je voeding halen, geen enkel probleem! Eiwitten ook totaal geen probleem.

 

Als je iets nuttigs wilt gebruiken als supplement, bestel je ergens een paar potjes Berberine. Dat verhoogt je insuline gevoeligheid en als je die net voor of net na je training neemt, gewoon (met een maaltijd) heb je daar veel meer aan dan alle stoere potjes met creatine, pre-workout en whey shakes. Maar daarvoor moet je wel gewoon lekker eten, daar begint het mee. Eten, slapen en trainen moeten goed zitten en als je daar Berberine 500mg voor of na je training, heb je daar 10x meer aan :) kan je stukken beter daar je geld in stoppen.

 

(Als je gevoeligheid voor insuline hoog is, transporteert het bloed alle voedingsstoffen veel efficiënter door het lijf en DUS zal je beter groeien :))

 

Helemaal top Shorty. Duidelijker kan niet :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey jongens 

Sorry dat ik nu pas reageer maar was afgelopen dagen nogal druk..

Maar heel erg bedankt voor jullie duidelijke reacties ! 

Ik heb nu mijn voedingsschema iets meer aangepast naar aanraden van een vriend die ook al wat langer in de fitnesswereld zit aangezien ik toch vrij moeilijk aankom. Hij vertelde mij ook dat supplementen geen 'must' zijn als ik me goed focus op voeding rust en training dus ik ga het zo voorlopig verder doen en hopelijk zal progressie en gewenning aan deze levensstijl volgen ! 

 

Nogmaals bedankt jongens !

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 uur geleden zei Simon:

Hey jongens 

Sorry dat ik nu pas reageer maar was afgelopen dagen nogal druk..

Maar heel erg bedankt voor jullie duidelijke reacties ! 

Ik heb nu mijn voedingsschema iets meer aangepast naar aanraden van een vriend die ook al wat langer in de fitnesswereld zit aangezien ik toch vrij moeilijk aankom. Hij vertelde mij ook dat supplementen geen 'must' zijn als ik me goed focus op voeding rust en training dus ik ga het zo voorlopig verder doen en hopelijk zal progressie en gewenning aan deze levensstijl volgen ! 

 

Nogmaals bedankt jongens !

Goed advies van je vriend. Wanneer je pas met krachtsport bent begonnen, heb je nog niet echt veel 'extra's' nodig. Laat je lijf eerst maar 'ns wennen aan de grotere belasting. In het begin ga je als een speer (uiteraard met gestructureerde training en goede voeding). Wanneer de progressie over een tijdje minder gaat worden, kun je altijd nog met supplementen beginnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Klopt helemaal Shorty. Bij deze vorm duurt de 'naverbranding' ook het langst. Verder uiteraard meer kalorieën verbruiken dan je inneemt!
    • Geweldig resultaat! Goed om te lezen dat alles bevallen is, de eerste cycle (met alles) is altijd de beste. Das dan altijd jammer haha   Wil niet zeggen dat er niks meer te gainen valt, maar toch. 8 kg zal een ENORM visueel verschil gemaakt hebben voor je!   Laat ons ook nog ff weten wat er overblijft na je nakuurtje, zeg maar een week of 3-4 na de nakuur ben je eventueel watergewicht kwijt etc. Zal niet veel zijn, maar toch, want je log is al zo compleet   Groeten!! Bwahaha biomassa  
    • Hoi  Kris. Allereerst welkom op dit forum! Voor iedereen in het algemeen en voor jou in 't bijzonder geldt: luister naar je lichaam, ken je grenzen maar heb vooral plezier in wat je doet. Plezier is de beste motivator die er is. Zoek oefeningen die je aankunt maar ook leuk vindt om te doen. Keulen en Aken zijn ook niet in één dag gebouwd.  Het is prima om te googelen, maar niet te veel, anders zie je door de bomen het bos niet meer. Maak een eenvoudig  basis schema dat bij je past en breid dit gaandeweg uit.  Eerste doel is de algehele versterking van je hele lijf. Indien mogelijk beginnen met de basis van de krachtsport: deadlift, bench press en squat. Op dit moment zul je niet veel belasting aan kunnen maar laat je lijf alvast wennen aan de beweging/ uitvoering van de genoemde grote 3. Na verloop van tijd 'weet' je lichaam de bewegingen te herkennen (spiergeheugen), reageert 't daarop en verloopt de oefening steeds efficiënter. Dan kun je overgaan tot een zwaardere belasting. Niets belet je om een door jou samengesteld schema op dit forum te laten inschatten. Er zijn op deze site nog al wat mensen die veel expertise hebben en jou gegarandeerd kunnen adviseren!  In ieder geval respecteer ik je keuze zeer. Ben ervan overtuigd dat je met de juiste instelling een overtuigd krachtsporter wordt. Weliswaar binnen de grenzen van je mogelijkheden, maar hoe je het ook draait of keert, welkom in de ijzeren wereld!
  • Sponsors