Advertentie:

Sign in to follow this  
Simon

Supplementen aanraders

Recommended Posts

Hallo allemaal 

 

Ik ben pas nieuw in de fitness wereld en ben nog een beetje zoekende, ik sport inmiddels 3 maanden. Heb zelf heel mijn leven gesport (voetbal) maar vanwege blessure en studies ben ik daar van afgestapt. Inmiddels ben ik  ook begonnen met het letten op mijn eten. Maar nu vraag ik mij af welke supplementen passen het beste bij mij. Ben 1,80 en weeg 71 kilo mijn fitness doel is niet om super opgepompt te zijn maar gewoon goed in shape met niet al te veel vet. Welke supplementen zouden me hierbij het best helpen om mijn doelen te behalen ? 

 

Groeten Simon 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Hi,

 

-- Trainen "like a bitch" ;)

 

Waar zat jezelf aan te denken om te gaan gebruiken? neem aan dat je reeds wel wat hebt ingelezen..

 

Mijn advies:

- Multi-vitamine en mineralen

- Whey protein 

 

Persoonlijk zou ik lekker het geld van de supplementen in je zak houden en een goed voedingsschema maken..

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten eerste bedankt voor je reactie ! 

Zelf had ik inderdaad whey proteïne in gedachte, natuurlijke is het de bedoeling om al veel proteïne uit voeding te halen maar aangezien je toch heel wat proteïne zou moeten binnen krijgen voor optimale resultaten kan whey proteïne volgens mij wel van pas komen. Verder had ik ook nog gelezen over 'kreatine', heb je daar enige ervaring mee ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Creatine  is een goed supplement. Het is lichaamseigen en vooral geschikt voor krachtsporters en andere beoefenaars van explosieve sporten. In de atletiek wordt het met name gebruikt door kogelstoters, speer- en discuswerpers en sprinters. Duursporters hebben weinig of geen baat bij creatine.

Zorg wel bij gebruik van creatine dat je na 6 - 8 weken stopt voor 'n tijdje. D.i. om de eigen aanmaak van creatine op gang te houden.

Wel kan 't zijn dat je door de extra creatine wat zwaarder wordt (vocht).

 

Welkom Simon.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Simon,

 

Laat ik je wat eerlijk advies geven aangezien je dus wel iemand bent die al wat huiswerk gedaan heeft!

 

Creatine doet voor je spiermassa bouw helemaal noppes. Het maakt je ietsje sterker door het water wat je vast gaat houden (en het daarna gewoon weer verliest, net als dat hele, hele, HELE kleine beetje "kracht" wat je ervan krijgt) zoals Geert al zei, maar voor spiermassa doet het helemaal niets. Zonde van je zuurverdiende centen dus. (In mijn optiek geldt dat ook voor die whey proteine shakes, om van te kotsen...) EN je hebt volledig gelijk gozer, je kunt alles wat je nodig hebt uit je voeding halen, geen enkel probleem! Eiwitten ook totaal geen probleem.

 

Als je iets nuttigs wilt gebruiken als supplement, bestel je ergens een paar potjes Berberine. Dat verhoogt je insuline gevoeligheid en als je die net voor of net na je training neemt, gewoon (met een maaltijd) heb je daar veel meer aan dan alle stoere potjes met creatine, pre-workout en whey shakes. Maar daarvoor moet je wel gewoon lekker eten, daar begint het mee. Eten, slapen en trainen moeten goed zitten en als je daar Berberine 500mg voor of na je training, heb je daar 10x meer aan :) kan je stukken beter daar je geld in stoppen.

 

(Als je gevoeligheid voor insuline hoog is, transporteert het bloed alle voedingsstoffen veel efficiënter door het lijf en DUS zal je beter groeien :))

 

  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
26 minuten geleden zei Shorty:

Hoi Simon,

 

Laat ik je wat eerlijk advies geven aangezien je dus wel iemand bent die al wat huiswerk gedaan heeft!

 

Creatine doet voor je spiermassa bouw helemaal noppes. Het maakt je ietsje sterker door het water wat je vast gaat houden (en het daarna gewoon weer verliest, net als dat hele, hele, HELE kleine beetje "kracht" wat je ervan krijgt) zoals Geert al zei, maar voor spiermassa doet het helemaal niets. Zonde van je zuurverdiende centen dus. (In mijn optiek geldt dat ook voor die whey proteine shakes, om van te kotsen...) EN je hebt volledig gelijk gozer, je kunt alles wat je nodig hebt uit je voeding halen, geen enkel probleem! Eiwitten ook totaal geen probleem.

 

Als je iets nuttigs wilt gebruiken als supplement, bestel je ergens een paar potjes Berberine. Dat verhoogt je insuline gevoeligheid en als je die net voor of net na je training neemt, gewoon (met een maaltijd) heb je daar veel meer aan dan alle stoere potjes met creatine, pre-workout en whey shakes. Maar daarvoor moet je wel gewoon lekker eten, daar begint het mee. Eten, slapen en trainen moeten goed zitten en als je daar Berberine 500mg voor of na je training, heb je daar 10x meer aan :) kan je stukken beter daar je geld in stoppen.

 

(Als je gevoeligheid voor insuline hoog is, transporteert het bloed alle voedingsstoffen veel efficiënter door het lijf en DUS zal je beter groeien :))

 

Helemaal top Shorty. Duidelijker kan niet :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey jongens 

Sorry dat ik nu pas reageer maar was afgelopen dagen nogal druk..

Maar heel erg bedankt voor jullie duidelijke reacties ! 

Ik heb nu mijn voedingsschema iets meer aangepast naar aanraden van een vriend die ook al wat langer in de fitnesswereld zit aangezien ik toch vrij moeilijk aankom. Hij vertelde mij ook dat supplementen geen 'must' zijn als ik me goed focus op voeding rust en training dus ik ga het zo voorlopig verder doen en hopelijk zal progressie en gewenning aan deze levensstijl volgen ! 

 

Nogmaals bedankt jongens !

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 uur geleden zei Simon:

Hey jongens 

Sorry dat ik nu pas reageer maar was afgelopen dagen nogal druk..

Maar heel erg bedankt voor jullie duidelijke reacties ! 

Ik heb nu mijn voedingsschema iets meer aangepast naar aanraden van een vriend die ook al wat langer in de fitnesswereld zit aangezien ik toch vrij moeilijk aankom. Hij vertelde mij ook dat supplementen geen 'must' zijn als ik me goed focus op voeding rust en training dus ik ga het zo voorlopig verder doen en hopelijk zal progressie en gewenning aan deze levensstijl volgen ! 

 

Nogmaals bedankt jongens !

Goed advies van je vriend. Wanneer je pas met krachtsport bent begonnen, heb je nog niet echt veel 'extra's' nodig. Laat je lijf eerst maar 'ns wennen aan de grotere belasting. In het begin ga je als een speer (uiteraard met gestructureerde training en goede voeding). Wanneer de progressie over een tijdje minder gaat worden, kun je altijd nog met supplementen beginnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Hoe “gevaarlijk” het ook klinkt, want je hebt best wat skinny fat, ik zou volgas gaan bulken. Nu afvallen rondom de middel, betekent dat je eerst elders wat kwijt raakt. En je wilt spiermassa opbouwen, dus dat gaat niet samen.  Ik ben met ongeveer zo’n fysiek ook gaan bulken. 
        Resultaat is uiteraard niet naturel, maar ben in 2020 begonnen met trainen en stond er in juni 2020 ongeveer bij als jij. 
        en dit is nu:     Je kunt de deze bijlage pas zien als je bent ingelogd.
    • Maar hoe sta je er nu bij dan qua fysiek?   Neem aan dat de laatste foto niet recent is ivm ontbreken tattoo’s?   Heb je je onderhoud al eens uitgerekend? 1800 kcal is niks idd. Ik denk dat je of ergens een rekenfoutje maakt, of ergens “stiekem” wat calorieën meer binnen krijgt. 
      ik zou uithongeren op 1800 kcal. 
         
    • Je bent precies daar waar ik anderhalf jaar geleden ben begonnen. Zelfde lengte en gewicht destijds. 
        Wat mij geholpen heeft is om vooral te doen waar je op dat moment zin in hebt. Voorheen volgde ik een strikt schema (5x5 stronglifts) en hoewel het een goed schema is voor overall massa, vond ik er geen moer aan. Ik ben destijds na 6 maanden volledig gestopt. 
        Nu train ik sinds begin 2020 zo’n 5 a 6 dagen in de week. Elke spiergroep pak ik 2 keer aan, soms 3 keer. Ook hier geldt: net waar ik zin in heb. 
        Het meest belangrijke om te groeien is dat jij de spier voldoende stimulatie geeft om te groeien. Doe je dit naturel, dan breek je de spier af en bouwt zichzelf opnieuw op. Doe je dit niet-naturel, dan heb je ook profijt van “onder pomp” trainen. Dus zoveel mogelijk bloed in de spieren en tijdens de pomp veel volume maken met sets en reps. Je kunt natuurlijk ook een combinatie van beiden doen, zo doe ik dat ook.    Ik volg dus geen strikt schema. Voor borst doe ik de ene keer 10 sets van 20  op de chest press machine en de andere keer ga ik flat of incline benchen, opgevolgd met cable fly’s, etc. You name it. Als je die borst maar genoeg op z’n flikker geeft. Meestal eindig ik met dips. Als je de borst goed hard getraind hebt, moet je nauwelijks nog een dip kunnen doen.    2 keer trainen is wel weinig. Kun je dit echt niet oprekken naar 3 keer? Hoeveel massa wil je pakken? Waar liggen je sterke punten en wat zijn je mindere punten?    Ik had je DM trouwens beantwoord dus spreken elkaar ook wel op app
          Trouwens, blijf je bij 2 keer pw trainen dan zijn de compound oefeningen wel jouw beste vriend. Je pakt in 1 oefening meerdere spiergroepen. Anders ben je 5 uur bezig per training  
  • Sponsors