Advertentie:

Sign in to follow this  
Simon

Supplementen aanraders

Recommended Posts

Hallo allemaal 

Ik ben pas nieuw in de fitness wereld en ben nog een beetje zoekende, ik sport inmiddels 3 maanden. Heb zelf heel mijn leven gesport (voetbal) maar vanwege blessure en studies ben ik daar van afgestapt. Inmiddels ben ik  ook begonnen met het letten op mijn eten. Maar nu vraag ik mij af welke supplementen passen het beste bij mij. Ben 1,80 en weeg 71 kilo mijn fitness doel is niet om super opgepompt te zijn maar gewoon goed in shape met niet al te veel vet. Welke supplementen zouden me hierbij het best helpen om mijn doelen te behalen ? 

Groeten Simon 

Advertentie:

Hi,

-- Trainen "like a bitch" ;)

Waar zat jezelf aan te denken om te gaan gebruiken? neem aan dat je reeds wel wat hebt ingelezen..

Mijn advies:

- Multi-vitamine en mineralen

- Whey protein 

Persoonlijk zou ik lekker het geld van de supplementen in je zak houden en een goed voedingsschema maken..

Ten eerste bedankt voor je reactie ! 

Zelf had ik inderdaad whey proteïne in gedachte, natuurlijke is het de bedoeling om al veel proteïne uit voeding te halen maar aangezien je toch heel wat proteïne zou moeten binnen krijgen voor optimale resultaten kan whey proteïne volgens mij wel van pas komen. Verder had ik ook nog gelezen over 'kreatine', heb je daar enige ervaring mee ? 

Creatine  is een goed supplement. Het is lichaamseigen en vooral geschikt voor krachtsporters en andere beoefenaars van explosieve sporten. In de atletiek wordt het met name gebruikt door kogelstoters, speer- en discuswerpers en sprinters. Duursporters hebben weinig of geen baat bij creatine.

Zorg wel bij gebruik van creatine dat je na 6 - 8 weken stopt voor 'n tijdje. D.i. om de eigen aanmaak van creatine op gang te houden.

Wel kan 't zijn dat je door de extra creatine wat zwaarder wordt (vocht).

Welkom Simon.

• Like 1

Hoi Simon,