Advertentie:

Sign in to follow this  
Simon

Supplementen aanraders

Recommended Posts

Hallo allemaal 

Ik ben pas nieuw in de fitness wereld en ben nog een beetje zoekende, ik sport inmiddels 3 maanden. Heb zelf heel mijn leven gesport (voetbal) maar vanwege blessure en studies ben ik daar van afgestapt. Inmiddels ben ik  ook begonnen met het letten op mijn eten. Maar nu vraag ik mij af welke supplementen passen het beste bij mij. Ben 1,80 en weeg 71 kilo mijn fitness doel is niet om super opgepompt te zijn maar gewoon goed in shape met niet al te veel vet. Welke supplementen zouden me hierbij het best helpen om mijn doelen te behalen ? 

Groeten Simon 

Advertentie:

Hi,

-- Trainen "like a bitch" ;)

Waar zat jezelf aan te denken om te gaan gebruiken? neem aan dat je reeds wel wat hebt ingelezen..

Mijn advies:

- Multi-vitamine en mineralen

- Whey protein 

Persoonlijk zou ik lekker het geld van de supplementen in je zak houden en een goed voedingsschema maken..

Ten eerste bedankt voor je reactie ! 

Zelf had ik inderdaad whey proteïne in gedachte, natuurlijke is het de bedoeling om al veel proteïne uit voeding te halen maar aangezien je toch heel wat proteïne zou moeten binnen krijgen voor optimale resultaten kan whey proteïne volgens mij wel van pas komen. Verder had ik ook nog gelezen over 'kreatine', heb je daar enige ervaring mee ? 

Creatine  is een goed supplement. Het is lichaamseigen en vooral geschikt voor krachtsporters en andere beoefenaars van explosieve sporten. In de atletiek wordt het met name gebruikt door kogelstoters, speer- en discuswerpers en sprinters. Duursporters hebben weinig of geen baat bij creatine.

Zorg wel bij gebruik van creatine dat je na 6 - 8 weken stopt voor 'n tijdje. D.i. om de eigen aanmaak van creatine op gang te houden.

Wel kan 't zijn dat je door de extra creatine wat zwaarder wordt (vocht).

Welkom Simon.

• Like 1

Hoi Simon,

Laat ik je wat eerlijk advies geven aangezien je dus wel iemand bent die al wat huiswerk gedaan heeft!

Creatine doet voor je spiermassa bouw helemaal noppes. Het maakt je ietsje sterker door het water wat je vast gaat houden (en het daarna gewoon weer verliest, net als dat hele, hele, HELE kleine beetje "kracht" wat je ervan krijgt) zoals Geert al zei, maar voor spiermassa doet het helemaal niets. Zonde van je zuurverdiende centen dus. (In mijn optiek geldt dat ook voor die whey proteine shakes, om van te kotsen...) EN je hebt volledig gelijk gozer, je kunt alles wat je nodig hebt uit je voeding halen, geen enkel probleem! Eiwitten ook totaal geen probleem.

Als je iets nuttigs wilt gebruiken als supplement, bestel je ergens een paar potjes Berberine. Dat verhoogt je insuline gevoeligheid en als je die net voor of net na je training neemt, gewoon (met een maaltijd) heb je daar veel meer aan dan alle stoere potjes met creatine, pre-workout en whey shakes. Maar daarvoor moet je wel gewoon lekker eten, daar begint het mee. Eten, slapen en trainen moeten goed zitten en als je daar Berberine 500mg voor of na je training, heb je daar 10x meer aan :) kan je stukken beter daar je geld in stoppen.

(Als je gevoeligheid voor insuline hoog is, transporteert het bloed alle voedingsstoffen veel efficiënter door het lijf en DUS zal je beter groeien :))

• Like 1
  • Upvote 1

26 minuten geleden zei Shorty:

Hoi Simon,

Laat ik je wat eerlijk advies geven aangezien je dus wel iemand bent die al wat huiswerk gedaan heeft!

Creatine doet voor je spiermassa bouw helemaal noppes. Het maakt je ietsje sterker door het water wat je vast gaat houden (en het daarna gewoon weer verliest, net als dat hele, hele, HELE kleine beetje "kracht" wat je ervan krijgt) zoals Geert al zei, maar voor spiermassa doet het helemaal niets. Zonde van je zuurverdiende centen dus. (In mijn optiek geldt dat ook voor die whey proteine shakes, om van te kotsen...) EN je hebt volledig gelijk gozer, je kunt alles wat je nodig hebt uit je voeding halen, geen enkel probleem! Eiwitten ook totaal geen probleem.

Als je iets nuttigs wilt gebruiken als supplement, bestel je ergens een paar potjes Berberine. Dat verhoogt je insuline gevoeligheid en als je die net voor of net na je training neemt, gewoon (met een maaltijd) heb je daar veel meer aan dan alle stoere potjes met creatine, pre-workout en whey shakes. Maar daarvoor moet je wel gewoon lekker eten, daar begint het mee. Eten, slapen en trainen moeten goed zitten en als je daar Berberine 500mg voor of na je training, heb je daar 10x meer aan :) kan je stukken beter daar je geld in stoppen.

(Als je gevoeligheid voor insuline hoog is, transporteert het bloed alle voedingsstoffen veel efficiënter door het lijf en DUS zal je beter groeien :))

Helemaal top Shorty. Duidelijker kan niet :)

• Like 1

Hey jongens 

Sorry dat ik nu pas reageer maar was afgelopen dagen nogal druk..

Maar heel erg bedankt voor jullie duidelijke reacties ! 

Ik heb nu mijn voedingsschema iets meer aangepast naar aanraden van een vriend die ook al wat langer in de fitnesswereld zit aangezien ik toch vrij moeilijk aankom. Hij vertelde mij ook dat supplementen geen 'must' zijn als ik me goed focus op voeding rust en training dus ik ga het zo voorlopig verder doen en hopelijk zal progressie en gewenning aan deze levensstijl volgen ! 

Nogmaals bedankt jongens !

11 uur geleden zei Simon:

Hey jongens 

Sorry dat ik nu pas reageer maar was afgelopen dagen nogal druk..

Maar heel erg bedankt voor jullie duidelijke reacties ! 

Ik heb nu mijn voedingsschema iets meer aangepast naar aanraden van een vriend die ook al wat langer in de fitnesswereld zit aangezien ik toch vrij moeilijk aankom. Hij vertelde mij ook dat supplementen geen 'must' zijn als ik me goed focus op voeding rust en training dus ik ga het zo voorlopig verder doen en hopelijk zal progressie en gewenning aan deze levensstijl volgen ! 

Nogmaals bedankt jongens !

Goed advies van je vriend. Wanneer je pas met krachtsport bent begonnen, heb je nog niet echt veel 'extra's' nodig. Laat je lijf eerst maar 'ns wennen aan de grotere belasting. In het begin ga je als een speer (uiteraard met gestructureerde training en goede voeding). Wanneer de progressie over een tijdje minder gaat worden, kun je altijd nog met supplementen beginnen.